Mikaels Bilförmedling

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Tyvärr är det så att en enskild firma likställer ekonomin mellan
företaget och privatpersonen som är firmatecknare.
En enskild firma är således ingen juridisk person.

Det är både bra och dåligt, men antagligen finns ingenting av
värde skrivet på firmatecknaren så ingenting finns att mäta ut.

Skulle däremot kronofogden döma till din fördel så kan du begära
utmätning av inkomst, vilket gäller tills skulden är betald.

Det kan i bästa fall betyda att man får en hundralapp då och då
beroende på hur många fodringsägare det finns..

Detta förutsätter förstås att det finns en inkomst överhuvudtaget..

Hoppas det löser sig!

rätta mig om jag har fel men är det inte så att i och med att vi gjort affär med ett registrerat företag så blir dom betalningsskyldiga om dom inte följer avtalet? men då måste mejlen räknas som lagliga avtal. Har han ingen inkomst och inte kan betala så kopplas väl kronofogden in och börjar utmäta? han har ju ändå en adress där det borde finnas en byggnad som är värd nåt? han har endast skulder på 1760 kr sedan innan.....

Krejven

Moderat
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
R1:a om något år. :)
Är det inte möjligt att få kronofogden att betala ut pengarna och överföra skulden så att de tar hand om den istället? Bara något jag har hört men någon annan kanske kan ta det vidare som är mer insatt. :)

Trisst alla som blev lurade :(

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Tyvärr är det så att en enskild firma likställer ekonomin mellan
företaget och privatpersonen som är firmatecknare.
En enskild firma är således ingen juridisk person.

Det är både bra och dåligt, men antagligen finns ingenting av
värde skrivet på firmatecknaren så ingenting finns att mäta ut.

Skulle däremot kronofogden döma till din fördel så kan du begära
utmätning av inkomst, vilket gäller tills skulden är betald.

Det kan i bästa fall betyda att man får en hundralapp då och då
beroende på hur många fodringsägare det finns..

Detta förutsätter förstås att det finns en taxerad inkomst överhuvudtaget..

Hoppas det löser sig!
Jag justerade citatet lite, hoppas att det inte gör något.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Blocket skrev:
Välkommen in till oss på Mikaels Bilförmedling i Ljung.

För oss är kunden alltid den viktigaste. Vår relation slutar inte vid köpet. Tvärtom, det är där den börjar. Vi köper, säljer, byter och finansierar alla slags fordon.

Menar de relation som i knogmacka möter tänder?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Är det inte möjligt att få kronofogden att betala ut pengarna och överföra skulden så att de tar hand om den istället? Bara något jag har hört men någon annan kanske kan ta det vidare som är mer insatt. :)

Trisst alla som blev lurade :(

Varför skulle kronofogden betala ut andras skulder? Skulle du kunna tänka dig att göra motsvarande? :va

Det enda sättet att få någon annan att ta över skulderna är nog att sälja till HA / Bandidos för 20-50% av skuldens värde och låta dessa gossar "prata" med med försäljarna. Fast då står man helt plötsligt med ena foten i den kriminella världen... :gnissla

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Varför skulle kronofogden betala ut andras skulder? Skulle du kunna tänka dig att göra motsvarande? :va

Det enda sättet att få någon annan att ta över skulderna är nog att sälja till HA / Bandidos för 20-50% av skuldens värde och låta dessa gossar "prata" med med försäljarna. Fast då står man helt plötsligt med ena foten i den kriminella världen... :gnissla

Man kommer ju ändå undan med allt i det här landet så spelar det nån roll?

juster

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
954

Försäkringsbolag kan ta över och betala ut om försäkringen täcker det... Då sköter dom allt med kronofogden sen, fast vad som gäller vid bedrägerier har jag ingen aning om. Håller nog helt och hållet på försäkringen.

/s

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Att skicka fordran med dröjsmålsränta, anmäla till kronofogden och driva en civilrättslig process kan kanske löna sig - jag tror att många av dessa bedragare vet om att gemene man är för lat för att ta det den civilrättsliga vägen.

Tyvärr kan en sådan här polisutredning ta åratal, antalet liknande bedrägerier skjuter i höjden och utredarnas resurser är mycket små. Gå ihop och ta kontakt med en bra jurist för att kunna driva det civilrättsligt är mitt råd.

Sensmoral: betala aldrig handpenning.

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Tjena folket...

Har sett att många har olika ideér om hur man kan ta tag i detta...

har ett par vänner som ska hjälpa mig att driva igenom detta...
har en del extra information om dessa... många vill driva igenom detta på ett lite mer våldsamt sätt... det är nog inte det smartaste trotts att de vill det... det jag vill är att vinna detta o alla som lagt ut pengar ska få tillbaka dem +ränta... ;)

och som nämnt tidigare så är det många med ideér och en del som blivit av med pengar... nu ska jag driva igonom detta o de som vill hoppa på detta tåg får jätte gärna göra det... tänker inte lämna ut mer information på denna sida, om jag inte fått tag på dem då... men kan gärna lämna ut info för de som hoppar på tåget...

iaf ska inte bli för tjatig... vi kan ta all hjälp vi kan få... är det ngn som inte blivit av med pengarna men ändå känner för att hjälpa till så är detta väldigt tacksamt... all hjälp är välkommen...

tack för de som ställer upp och som sagt... vi har MYCKET större chans att få ett slut på detta juh fler vi är...

De som vill joina eller hjälpa till kan gärna skicka pm med info eller med sitt telenummer...

hehe detta börjar bli skoj... = ) kostar 10'000:- att vara med på denna "manhunt"... bättrre än alla spel ni lirat innan.... :D

Ett eller annat sätt så ska detta få ett slut...

bello

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
Yamaha R1
Haha hur i helvette lyckas du få det jag sa till pyramidspel... = )

iaf, kostar ABSOLUT inget att "HJÄLPA" till...

jag ville bara se det på den ljusa sidan, jag har betalat 10'000 för att få leka lite "manhunt"... ett sätt att tänka för att få denna grej o bli lite skoj... ska juh trotts allt bli skoj o få tag på dessa killar = )...

iaf, jag tar heller inga pengar för att driva igenom det för ngn annan... det jag hade behövt är inget annat än er tid att hjälpa till... o det är jag o de andra inblandade tacksamma för... inget annat!

Last edited:

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Men det kan ju inte vara så svårt att hitta dom? mikael e ju ändå skriven på en adress i ljung?

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Haha hur i helvette lyckas du få det jag sa till pyramidspel... = )

iaf, kostar ABSOLUT inget att "HJÄLPA" till...

jag ville bara se det på den ljusa sidan, jag har betalat 10'000 för att få leka lite "manhunt"... ett sätt att tänka för att få denna grej o bli lite skoj... ska juh trotts allt bli skoj o få tag på dessa killar = )...

iaf, jag tar heller inga pengar för att driva igenom det för ngn annan... det jag hade behövt är inget annat än er tid att hjälpa till... o det är jag o de andra inblandade tacksamma för... inget annat!

Just ja, det var SH jag skrev på; Jag var ironisk...

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Hoppas det löser sig för dom som är inblandade!
Men med rättssystemet i sverige kommer ni säkert få hem ett brev "Förundersökningen är nedlagd i brist på bevis" (trots att ni lämnat in 7pärmar med papper och ljudupptagning)
Som sagt så kommer inga pengar att fås om inte Mikael taxerar någon inkomst, vilket han troligtvis aldrig i hela sitt meningslösa liv kommer göra, tänk också på att varje utmätning som görs för din räkning mot Mikael kostar dig 650kr, det får du reda på när du inte vill mäta ut nåt mer...slutfaktura på xx xxxkr är ingen höjdare när man ändå loosat 10k i handpenning.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hoppas det löser sig för dom som är inblandade!
Men med rättssystemet i sverige kommer ni säkert få hem ett brev "Förundersökningen är nedlagd i brist på bevis" (trots att ni lämnat in 7pärmar med papper och ljudupptagning)
Som sagt så kommer inga pengar att fås om inte Mikael taxerar någon inkomst, vilket han troligtvis aldrig i hela sitt meningslösa liv kommer göra, tänk också på att varje utmätning som görs för din räkning mot Mikael kostar dig 650kr, det får du reda på när du inte vill mäta ut nåt mer...slutfaktura på xx xxxkr är ingen höjdare när man ändå loosat 10k i handpenning.

Sant,så funkar det.

Henrik

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept