Mikaels Bilförmedling

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Jaga rätt på dom och bruka våld. Det är det enda sättet att få dom att förstå. Övervåld kan ni åka dit för, men det r inte så farliga straff för det... Ahhh... Glömde att det var brottslingar ni skulle kancka, då blir det låååånga fängelsestraff! Nee, våldför er på dom, det enda rätta..

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
. hjobo10 hade kollat upp honom på vägverket och mycket riktigt så reggade han faktiskt in motorcyklar så det verkar ju stämma så långt. Firman existerar och annonserna finns fortfarande kvar.

Varför sa hjobo10 att dom registrerade in motorcyklar när de senare visade sig att så inte alls var fallet?

Raderad medlem 21068

Guest
eller Erland och hans språkrör hehe det gör susen........

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Varför sa hjobo10 att dom registrerade in motorcyklar när de senare visade sig att så inte alls var fallet?

jag missuppfattade honom garanterat!

Fan har ringt KONSTANT till nissarna idag, inget svar. Christian stängde av sin telefon runt kl 10.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
eller Erland och hans språkrör hehe det gör susen........

Faktiskt så,en ordentlig förklaring att man inte accepterar uppkommen situation och att man är beredd att lägga lite mer än slötid på att få den uppkommna situationen att lösas till sin egen fördel kan ha en viss positiv påverkan på de personer som orsakat olägenheten som man just nu befinner sig i,bara man förklarar det på ett sätt som de förstår.

Henrik

hjobo10

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2008
Hoj
kanske på G
Jaha nu har man jobbat hela helgen gratis eller pengarna gick väll till mikael sulku men nu är i alla fall sidan nerlagd och imorgon ska jag gå och hälsa på polisen o göra en anmälan.

o_boy22

33 nitar
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
yamaha yzf r1 -07
Ja ja då kan man känna sig fetblåst på 10000
jag ringde på en r1 och en vattenskoter men r1 var såld hmm tänkte jag ok jag köper vattenskotern. sagt och gjort avtalet kom och jag satte in pengarna.
det var den 22 har jag för mig googlade då på mikaelsbilförmedling och kollade även här eftersom jag var miskänksam men hittade inget.
skulle hämta den på onsdagen sen och fixade kärra osv men dagen före avböjde han mötet och skötfrm det till måndagen idag nu är alla hans nr avstängda och ingen skoter heller.är och jobbar nu men det blitr ett besök till snuten på måndag nästa vecka.
vad ska man göra

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hela historien är självfallet tråkig, men i ärlighetens namn är det ett onödigt sätt att förlora pengar på.

Erlägg aldrig handpenning/betalning utan att ha sett hojen IRL. Om säljaren trots detta kräver någon form av säkerhet för en s.a.s. bokning av hojen, nedsätt pengarna hos Länsstyrelsen, Paypal eller annan oberoende tredje part tills det att du sett motorcykeln i verkligheten. Tänk på att det är ett privilegium att sälja, inte att köpa (med vissa få uppenbara undantag).

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
-
Jag kan inte fatta hur folk kan vara så blåögda och lägga handpenning på hojar/fordon de inte har sett!

Handpenning använder man sig av för att binda köparen till affär, inte säljaren. Dess ENDA rättsliga verkan är bara att köparen förlorar sin erlagda handpenning om han/hon bryter avtalet. INGET annat.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Jag behöver lite extra pengar till mina nöjen o hojar.Ni tycks ha lite över som betalat handpenning.
Jag är villig att uppge konto nr som ni kan sätta in lite pengar på.
Pengarna kommer att gå till hojdelar och gör därmed nytta och glädje. :D

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
En del i den här tråden verkar inte för smarta..ingen nämnd ingen glömd.

Finns ett fint gammalt ordspråk..."Det är alltid gratis ost i råttfällan", passar mkt bra i denna tråd.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag kan inte fatta hur folk kan vara så blåögda och lägga handpenning på hojar/fordon de inte har sett!

Handpenning använder man sig av för att binda köparen till affär, inte säljaren. Dess ENDA rättsliga verkan är bara att köparen förlorar sin erlagda handpenning om han/hon bryter avtalet. INGET annat.

Nu ska vi nog inte gå in på vad handpenningens rättsliga verkan är, eftersom det är mer invecklat än så. Men vad gäller brutet avtal måste det vara avtalat om att handpenningen ska tillföras säljaren, ett klart avtalsbrott måste föreligga (alltså ett brott mot något man de facto avtalat om), och detta får inte strida mot KkL om det rör avtalsförhållanden näringsidkare-konsument (går inte att avtala bort KkL). Sen tillkommer oskälighetsbedömningar m.m., men risk för total uttråkning är nog stor om det blir för juridiskt.

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
jag anser ju definitivt att ni som inte vet vad som skett och hur detta har sköts ska vara tysta, det är RIKTIGT proffsigt skött, inget roffa åt sig hursomhelst utan vi snackar grabbar som varit med en tid.

Trodde personligen aldrig jag skulle kunna gå på något sånt här men shit detta var ju helt otroligt trovärdigt :tummenupp Jag är fortfarande förvånad över hur några tjuvar kan vara så proffesionella och undrar starkt hur deras plan såg ut :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln