Automan99 skrev:
2180895 Låg inne i T2 skövde .körde mycket motorcyckel som trafikpolis där .
roligast va när vi åkte upp till älvdalen och körde med skidorna på .kunde lägga breda ställ .. mest spännande ögonblick var när svingbulten gick av i 120.
Jo, vissa saker ska man kolla själv när de varit på rep.
T ex skruven som håller ihop bromssköld och staget upp till svingen.
Hade precis kört om en hel kö med bilar och pressat upp den bortåt 120 km/h.
Ser att jag ska svänga in på en liten väg till höger ca 60 m fram och slår till bromsarna.
Då hade skruven som rotationslåser bromsskölden bak trillat bort, skölden roterar, drar med sig bromsstaget så pedalen bara försvann, allt idiotlåser och det blir ett lååångt svart streck i asfalten efter uppstället jag fick.
Det blev till att lyfta undan hojen och upp på en lastbil.
Så, kolla hojen SJÄLV!! Lita inte på mekavdelningarna!