Bucho skrev:2180704Kanske svenska Försvaret hinner köpa in sånna här?
dom har det
Såg en senaste i lördags på Swedish Battle Camp
Hur många som finns till värnpliktigas förfogande vågar jag inte chansa på....
Bucho skrev:2180704Kanske svenska Försvaret hinner köpa in sånna här?
Jonas I skrev:2201331Tänkte bara berätta att jag fick besked idag om att jag kom in Ska bli riktigt roligt! Vet någon om man får A-körkort när man är klar? Eller måste jag ta de innan?
Gripen har bara en liten fjollmotor jämfört med en 737:a. Läs och avskräcks.War-psycho skrev:2180636Akta så du inte sugs in i motorn på en Gripen bara.
69:an skrev:
marten_larsson skrev:2201435Hmm, fan va många mc-ordonnanser här var då? Ville också söka det men inskrivningsförättaren tyckte inte att jag skulle söka dit, var liksom under min potential lät det som... Blev 15 månader som jägare istället, var kallt det också kan jag lova! Körde Sthlm-Kvarn utan framruta på min 1119-bil i minus 10.
RacerRaffe skrev:
På min tid när jag tjänstgjorde som den bäste soldat som Sverige någonsin skådat så låg infanteriets skjutskola (InfSS) i Kvarn och där uppehöll sig allsköns olika truppslag för att öva krig och inte bara de infanterister som låg förlagda där, precis som t.ex ArtSS i Älvdalen som är (var?) artilleriets skjutskola, så bara för att han var i Kvarn behöver det inte betyda att han låg förlagd där. Det är själva grejen med övningsfält och skjutskolor, dit åker man för att skjuta och skolas.Bucho skrev:2202240Vad är det för jägare som ligger i Kvarn?
Finns väl en eller två stycken registrerade i Sverige. Vill du köra 258 är ditt enda alternativ att gå med i FMCK.Bucho skrev:Jag blev allvarligt sugen på att köpa en sån, har kollat runt på nätet lite utan resultat. Går dom att få tag på nånstans?
Skulle vara kul att ha nåt att kötta i skogen med!
Bucho skrev:2202240Vad är det för jägare som ligger i Kvarn?
Visst, men det var länken som var grejen - på tal om att akta sig för flygmotorer. Missade du den ("Urk-varning")?marten_larsson skrev:2202113Är väl att jämföra en ettrig liten 600-kubikare med en lastbilsmotor, inte riktigt samma användningsområde å storlek...
Försvaret har redan sånna där ktm-hojar i bruk. Såg dom in-action häromveckan förresten!Bucho skrev:2180704Kanske svenska Försvaret hinner köpa in sånna här?
Vikingarockaren skrev:2184916Hur svårt är det att komma in som mc ordonnans eller stadskytt?
Jonas I skrev:2180632Hej allihop, ny medlem här!
Ska förmodligen rycka in som motorcykelordonnans 2008, och tänkte fråga om någon har tidigare erfarenhet av det? Jobbigt, rolig? Och fram för allt... vad får man köra för hoj?
marten_larsson skrev:2202765Inga så vitt jag vet men vi var där å försökte få skjuta på lite snubbar från P7 men de valde att kriga mot P4 och vinna istället... Var "väldigt" roligt att arbeta med en minering i 5-6 timmar för att sedan få reda på att de bara skulle brytas och göras om på ett nytt ställe eftersom P4 fick storstryk.
Låg på K3 på Vadsbo skv. 05/06.
Psychobiker skrev:2204074Dom vann INTE, det blev 1-1, fast P7 tror dom vann Jag repade upp en av deras PBV:er också som minne
PL96
marten_larsson skrev:2204842Jag sa ju aldrig att ni fick stryk båda gångerna men det trodde jag iaf att ni fick. Var ju lite snopet när vi kom till Sthlm och övningen var avbruten för att P4 fått för mkt pisk så att momentet skulle göras om. Var iaf trevligt med en lunch i solen
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|