Militär och MC

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
åker ner den 27:e o blir där i 8 dar har ja för mig, kommer att vara nere i nått slumområde vid en hamn o senare ta oss in i malmö:yoparty
Åk o kolla, kommer nog att va fullt ös när stridsfordonen o 122:erna rullar in!

Vi gjorde samma sak på vår slutövning. Lite sugen på att återuppliva det hela... Brutalt ös! :yoparty

Jonas I

Mc-Ord.
Gick med
22 May 2006
Hoj
Ingen...
Hej igen, drar upp tråden igen mest bara för att berätta att igår fick jag kallelsen, ska in den 28e Januari och köra!:D

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Hej igen, drar upp tråden igen mest bara för att berätta att igår fick jag kallelsen, ska in den 28e Januari och köra!:D

Var glad att du kommer får köra huskvarna! Ktm hojarna må ha mer effekt men dom är som en goldving i jämförelse.
Synd att du antagligen inte hinner köra så mycket med skidor, det är bland det bästa jag har gjort på 2 hjul!

postrom

Right behind you....
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Vmax -00, Kawasaki 500 H1 -71
Synd att du antagligen inte hinner köra så mycket med skidor, det är bland det bästa jag har gjort på 2 hjul!

Word!

Gjorde lumpen som MC-ordonnans 83-84 på T3 i Sollefteå. Får nästan en sentimental-tår i ögat när jag läser denna tråd....

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Word!

Gjorde lumpen som MC-ordonnans 83-84 på T3 i Sollefteå. Får nästan en sentimental-tår i ögat när jag läser denna tråd....

Gå med i FMCK så får du en egen att ha hemma GRATIS, det asabra:tummenupp

Du kan dregla lite över min järnhäst ,,, kolla mitt garage

Jonas I

Mc-Ord.
Gick med
22 May 2006
Hoj
Ingen...
Usch... fick reda på idag, drygt 2 månader innan inryckning... att dom har dragit in på alla mc-ordonnanser =/ ska bli omplacerad. FAN, aja får väl se vart man hamnar. Vore ju kul om man kan få komma till livgardet istället för iskalla boden nu när jag ändå inte får värma mig på en motorcykel

kalson

dänä
Gick med
13 Nov 2007
Hoj
Gixxer1000
Usch... fick reda på idag, drygt 2 månader innan inryckning... att dom har dragit in på alla mc-ordonnanser =/ ska bli omplacerad. FAN, aja får väl se vart man hamnar. Vore ju kul om man kan få komma till livgardet istället för iskalla boden nu när jag ändå inte får värma mig på en motorcykel

Förlåt men...

HAHAHAHAHAahhaahhaHAEHEHeheHEHAhha :D :gnissla :hihi :FU :skrattaåt :såjaponken :rofl

PS. är bara -12.7 i Boden nu så så farligt är det inte :tummenupp

yesset

Sir Arti
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Buell S1 och Ducati Monster 600
Är det någon som vet hur höga HVA 258 är över sadeln? Jag ska utbilda mig inom hemvärnet (haha!) och ska på kurs såsmåningom. Är lite kort i rocken (1.60 cm), så det var därför jag undrade. Något som mätt dem eller vet på annat sätt?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Är det någon som vet hur höga HVA 258 är över sadeln? Jag ska utbilda mig inom hemvärnet (haha!) och ska på kurs såsmåningom. Är lite kort i rocken (1.60 cm), så det var därför jag undrade. Något som mätt dem eller vet på annat sätt?

Var på kurs med en tjej som är kortare än dig. Med lite jävlaranamma (hon har massor att ta av) gick det fint. Blev väl några tippningar någon med längre ben hade kunnat rädda innan hon hann sänka den. Ja det går att få den några viktiga centimetrar lägre, höjer gaffelbenen i styrkronan och sen tror jag hon bytte bakfjädringen. Är materialaren samma duktige kille som alltid kan han bistå med den biten!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024