Old Badger
SportHojsentusiast
Om du läst länkarna...Som plåster på såren när bränslepriset ökar så vill vårt sk arbetarparti ersätta milersättningen a 18.5 kr/milen med 5 kr/milen.
Här jag bor är det ganska många som pendlar 2x8 mil om dagen, dom blir säkert jätteglada för förslaget. 100 mil till närmaste tunnelbana så dom får väl ta lådcykeln istället.
Skulle gissa att en starkt övervägande majoritet av dessa pendlare har röstat på S fram till senaste valet.
Det blir väl huvudsakligen VPK och SD som får dessa väljare i framtiden.
Jag kan inte sluta skrattta åt hur sossarna pinkar på sina väljare.
Reseavdraget görs om – bilpendlarna förlorarna
Regeringen vill avskaffa reseavdraget i deklarationen och ersätta den med en skattereduktion baserad på hur långt man har till jobbet. Enligt förslaget blir skattereduktionen 5 kronor per mil för den del av resan som överstiger 1,5 mil enkel väg – men i ett antal storstadskommuner ska 3 mil...www.expressen.seNy och enklare subvention av arbetsresor
Det nuvarande reseavdraget föreslås ersättas med en enklare, avståndsbaserad och färdmedelsneutral skattereduktion. En promemoria med förslaget går...www.regeringen.se
Det är skillnad mellan skattereduktion och avdrag
Det är skillnad på en skattereduktion och ett skatteavdrag. En skattereduktion visar hur många kronor mindre i skatt som du ska betala, medan ett avdrag görs tidigare i skatteberäkningen. Förenklat behöver du inte betala skatt för din inkomst motsvarande avdraget. En skattereduktion görs istället från den slutliga skatten som ska betalas. Ett avdrag har därför olika värde för olika personer, beroende på hur höga inkomster de har.Ny och enklare subvention av arbetsresor
Det nuvarande reseavdraget föreslås ersättas med en enklare, avståndsbaserad och färdmedelsneutral skattereduktion. En promemoria med förslaget går...
www.regeringen.se
När jag räknar så blir det ungefär samma summa som tidigare för mig. Skillnaden är att jag inte längre behöver skämmas för att jag "fuskar" när jag kör SportHoj till jobbet i framtiden.