Plast
Småvild
Jag vet att detta är borderline foliehatt, men! Dom stora företagen i världen håller på införa social creditscore. Kolla tex på SAS som helt plötsligt blivit bank. Det finns stora ekonomiska incitament för att "ställa om"
Instämmer till fullo! ?Tack för ett av de bästa inläggen jag läst på ett bra tag!
Vänta nu...?
Ett bensinbolag säljer kaffe i engångsmugg med plastlock - och det skulle på något sätt bli ett slag för miljön och ge oss mer tid på jorden...?
Kolla tex på SAS…
Nu vet jag inte om du sett de filmerna, men...Goda nyheter, det är bara att göra en RESET av universum så blir allt bra igen, ungefär som CTRL-ALT-DEL. Vi får aldrig slut med bensin och det kommer aldrig att bli för mycket CO2.
Citat NyTeknik: "Kosmos egenskaper tyder på att vårt universum kan vara konstruerat i ett labb av en högre civilisation. Det anser Harvard-professorn Abraham Loeb."
Vad säger MP om detta?
SAS…
Kolla in deras biljettbokning och webincheckning…Jag har tappat räkningen på hur många gånger man får frågan om man verkligen inte vill betala extra för att klimatkompensera sin resa…
Jag skickade dem ett e-mail om att jag gärna betalar extra för att klimakteriekompensera deras i många fall…rutinerade…flygvärdinnor, men jag fick inget svar.
Goda nyheter, det är bara att göra en RESET av universum så blir allt bra igen, ungefär som CTRL-ALT-DEL. Vi får aldrig slut med bensin och det kommer aldrig att bli för mycket CO2.
Citat NyTeknik: "Kosmos egenskaper tyder på att vårt universum kan vara konstruerat i ett labb av en högre civilisation. Det anser Harvard-professorn Abraham Loeb."
Vad säger MP om detta?
Ingen aning vad de stollarna tror...
Men vem/vad skapade då den högre civilisationens universum som skapade vårt universum?
Han kanske kan slå sig ihop med Erich von Däniken?Ja den klassiska frågan är ju vem som skapade Gud men jag googlade lite på Abraham Loeb och hans teorier skiljer sig lite ifrån de mer religiösa modellerna så den frågan känns inte så självklar att ställa i sammanhanget.
Därmed inte sagt att jag tror på hans teorier, jag tror snarare att han kommer börja samla pengar för att forska om utomjordingar och han kommer antagligen få in enorma belopp...
Gå med i MP eller Amish https://patentlyo.com/patent/2011/0...g-that-can-be-invented-has-been-invented.htmlFör att återgå från det kvasimetafysiska och bli lite mer faktabaserad så har jag för mig att någon i tråden tidigare menade att man uttömt alla möjligheter till fortsatt batteriutveckling och att dagens läge är så bra det någonsin kan bli. Som en motpol till det delar jag därför följande länk där man har kommit en bra bit på vägen med nyare och mycket lovande batteriteknik. Man kan med denna uppnå upp till 5x högre energitäthet än dagens litiumbatterier, och för närvarande testar man batterier som håller ca 1000 laddcykler. Om de blir kommersiell verklighet är förstås omöjligt att svara på men det låter onekligen lovande. Med en energitäthet på 1000-1500 Wh per kg så blir den där utopiska motorcykeln med 50-60 mils räckvidd helt plötsligt ganska nära verkligheten.
Sugar-doped lithium sulfur battery promises up to 5 times the capacity
Among the many exciting chemistries being pursued for next-generation batteries, lithium-sulfur is one with significant potential, owing to its ability to store up to five times as much energy as today's lithium-ion solutions. Scientists in Australia have come up with a new design for this…newatlas.com
Kallas kort o gott bigg bang teorinGoda nyheter, det är bara att göra en RESET av universum så blir allt bra igen, ungefär som CTRL-ALT-DEL. Vi får aldrig slut med bensin och det kommer aldrig att bli för mycket CO2.
Vad säger MP om detta?
Skattereduktionen föreslås utgå med 5 kr per mil för den del av resan som överstiger 1,5 mil enkel väg, 3 mil i ett antal storstadskommuner. Skattereduktion ges upp till en övre avståndsgräns på 8 mil enkel väg.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|