Regeringen stramar åt klimatbonusen
Den som köpt en elbil för mer än 700 000 kronor har inte längre rätt till klimatbonus, efter beslut från regeringen.
www.svt.se
Det där är ju inget problem eftersom en elbil nuförtiden bara kostar 270 000 SEK.Regeringen stramar åt klimatbonusen
Den som köpt en elbil för mer än 700 000 kronor har inte längre rätt till klimatbonus, efter beslut från regeringen.www.svt.se
Det där är ju inget problem eftersom en elbil nuförtiden bara kostar 270 000 SEK.
Källa på det Daniel Helldén (MP)
Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.Den billigaste jag hittar är en kinesisk utgående modell med litet batteri och kostar 339,900:-
Drar man bort statlig sponsring på 70 lax så blir det ganska precis den summan.
Alla ska ha en MG ZS EV 2021 och ingenting annat!
Ska man däremot ha 2022 års modell så kostar den ganska precis dom 70 tusen man får i bidrag mera, men har då ett större batteri
Det där är ju inget problem eftersom en elbil nuförtiden bara kostar 270 000 SEK.
Källa på det Daniel Helldén (MP)
Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.
Två sparkcyklar med en plyfaskiva mellan blir väl en elbil?
Så länge man sätter dit två trädgårdstolar ?Två sparkcyklar med en plyfaskiva mellan blir väl en elbil?
Nu börjar ni väl beskriva en Renault Twizy? Den kostar nog (utan att ha kollat) under 270'Så länge man sätter dit två trädgårdstolar ?
Det gick ju att få en e-Up/Citygo-e för de pengarna förra året. Konstigt nog gick den ur produktion orimligt snart efter att ha fått ett större batteri och därmed varit oerhört prisvärd för de som bara behöver en liten bil med hygglig räckvidd.Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.
Länk till artikeln där han säger det finns någon sida bak i denna tråd.
Det gick ju att få en e-Up/Citygo-e för de pengarna förra året. Konstigt nog gick den ur produktion orimligt snart efter att ha fått ett större batteri och därmed varit oerhört prisvärd för de som bara behöver en liten bil med hygglig räckvidd.
Hade man varit konspiratoriskt lagd hade man kanske gissat att VW inte vill slösa batterier på att bygga billiga elbilar…
Ahh, det där miljövänliga brunkolet, det var Trump som hittade miljövänligt kol först va?Saxat ur aftonblaskan.
Det går fram åt för miljön i hela Europa miljövänlig kol bryts i en allt snabbare takt.
Men den ungerska utrikesministern Péter Szijjártó menar att det inte finns några alternativa källor som gör det möjligt för dem att sluta importera rysk gas.
Hade en Lupo 3L cirkus 25 tusen mil . Gick på 03 om man var angelägen. vädligt angeläägen därom ! - jag är ju smålänning....Jag var jävligt sugen på en Lupo 0.3liter/milen, men när jag började undersöka saken hade dom någon skum växellåda som krånglade mycket.
Internet var fullt med beskrivningar av felet
Hade en Lupo 3L cirkus 25 tusen mil . Gick på 03 om man var angelägen. vädligt angeläägen därom ! - jag är ju smålänning....
Själva lådan var ju en vanlig historia men manövreringen av densamma sköttes av elektronik, hydraulik och jävulstyg.
min funkade hyggligt men några turer till VAG-verkstäder vart det och efter detta har jag aldrig mer övervägt att ta en bil till verkstäder jag inte haft någon slags personlig kontakt med.
VAG hade ingen aning själva om hur denna funkade och jag fick oftast upplysa dem om det troliga felet.
Kunde ha en igen om jag hittade en i rätt skick till rätt pris. Den skulle isf byggas om till helt manuell växling.
Och aldrig mer behöva genomlida ett besök på VAG-verkstad.
Peugott 207 med 75hp diesel sambon kör ju den på mellan 0,24 som bäst o normalt 0,3. 21000 mil hittills utan att bråka mer än smörja dörrlåset.Jo, jag hittade ombyggnadstipsen på nätet också.
Men det fanns ju andra snåldieslar samtidigt också, som inte led av att höra till VAG koncernen
Våran regering har väl redan förbjudit all framtida brytning av mineraler?Dags för luft-zinkbatterier
Stort fynd av zink i Sala gjort av Alicanto Minerals
Det australiensiska gruvbolaget Alicanto Minerals som prospekterar efter metaller och mineraler kring Sala har hittat betydande fyndigheter av zink, silver och bly. – Det är den största aktiva outvecklade tillgången av zink i Sverige. Fyndigheten kan sätta Sala och hela Bergslagen i centrum för...ravarumarknaden.se
Men miljömupparna kommer att gråta litervis över detta ändå. Bättre att barn i Afrika gräver med händerna.
Dags för luft-zinkbatterier
Stort fynd av zink i Sala gjort av Alicanto Minerals
Det australiensiska gruvbolaget Alicanto Minerals som prospekterar efter metaller och mineraler kring Sala har hittat betydande fyndigheter av zink, silver och bly. – Det är den största aktiva outvecklade tillgången av zink i Sverige. Fyndigheten kan sätta Sala och hela Bergslagen i centrum för...ravarumarknaden.se
Men miljömupparna kommer att gråta litervis över detta ändå. Bättre att barn i Afrika gräver med händerna.
Twizy är inte en bil. fyrhjulig eu-moppe eller motorcykel.Nu börjar ni väl beskriva en Renault Twizy? Den kostar nog (utan att ha kollat) under 270'
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|