Möjligt jag har bara varit i Boden på sommaren men det var så han sa .Sen var det rätt nära havet när det blåste
Möjligt jag har bara varit i Boden på sommaren men det var så han sa .Sen var det rätt nära havet när det blåste
Jag googlar fram någon som slår hål på den där myten minst fem gånger varje vinter, jag borde spara länken.Möjligt jag har bara varit i Boden på sommaren men det var så han sa .Sen var det rätt nära havet när det blåste
Jo har med sett den. Men är det myt med värme med ?Jag googlar fram någon som slår hål på den där myten minst fem gånger varje vinter, jag borde spara länken.
Den här gången blev det tyvärr sveriges sämsta tidning, men samma information finns på SMHI och ett dussin andra sidor också.
Meteorologer sågar köldmyt
Göteborgaren klagar på kylan när det är nollgradigt. Klent, säger norrlänningen. Hög luftfuktighet gör att det känns kallare i söder, kontrar göteborgaren. Menwww.aftonbladet.se
Jo har med sett den. Men är det myt med värme med ?
Kan ju vara att vi var nära havet och det brukar blåsa där vet ju bara vad han sa och han var kanske ovanligt frusen av sej .Att värmen är varmare var? Vid 40 graders värme kan du ha 50 gram vatten per kubikmeter luft, dessutom kanske i direkt kontakt med din hud. Vid -20 grader är du nere under 2 gram/m^3, och det är utanför dina kläder.
Men det spelar ingen roll för det är inte ens högre relativ luftfuktighet i Skåne än i Norrbotten i Januari, det är större lokala variationer inom länen än mellan Skåne och Norrbotten.
View attachment 479255
View attachment 479252
View attachment 479253
Fast jag glömde att vattnet förstås också kanske är fuktigare ju längre söderut man kommer.
Kan ju vara att vi var nära havet och det brukar blåsa där vet ju bara vad han sa och han var kanske ovanligt frusen av sej .
Mmm. Såna där "genobrott" har man väl läst om med jämna mellanrum sedan början av 90-talet. Alltid 30-40 år bort. Även "för första gången lyckats framställa mer energi än..." snackade de om för ganska länge sedan, även om man då säkert bara pratade om magnetfältet som höll plasman men inte lasern som tände, tiden var kortare etc.Snart så.
Uppgifter: Stort genombrott för fusionskraft
Forskare på ett laboratorium utanför San Francisco, Kalifornien, har gjort ett genombrott med så kallad fusionsenergi. Forskarna på labbet har för första gången lyckats framställa mer energi än vad som använts för att genomföra försöket, rapporterar Bloomberg.www.nyteknik.se
Nog tyckte jag att det såg ut att vara besvärligt med snö norröver också.
https://www.svt.se/nyheter/efter-snokanonen-skelleftea-har-mest-sno-i-hela-landet
Fast visst bröt nån på norddanska?
Då lär det krävas maskulin snöröjning.Jag skulle vilja se den dagen det fallit 70-90 cm snö i Stockholm eller Malmö.
är mest drivor här men kommer ihåg när man var liten då fick militären gräva ut en del men det var på 70 talet senaste 5-6 åren har här knappt kommit någotJag skulle vilja se den dagen det fallit 70-90 cm snö i Stockholm eller Malmö.
Nog tyckte jag att det såg ut att vara besvärligt med snö norröver också.
https://www.svt.se/nyheter/efter-snokanonen-skelleftea-har-mest-sno-i-hela-landet
Fast visst bröt nån på norddanska?
Det var väl bara reportern som var hemma? Resten var gästarbetare, influgna för att göra jobb som de lokala inte hinner med.
Förändring är den enda konstanten.
Vet inte om det handlar om populism. Ett statligt bolag med statliga bidrag ska göra ”stål utan kol” som man inte ens vet om man kan sälja sedan och som kräver enorma mängder el som vi inte har. Tror det kan vara sunt att granska ett söndersubventionerat projekt som det.Det är ungefär så det ser ut i Skellefte nuförtiden. Och i Boden, hela Malmfälten och Pajala…Batterier och grönt stål ska fram.
Jag noterar för övrigt att debattörer och självutnämnda experter långt ut på politikens högerkant nu börjar opponera sig mot den energiåtgång som är under uppbyggnad. Så klart, är man populistiskt lagd så har man nog mer att vinna på att tjata vidare om ett elområde och marginella kostnadssänkningar söder om Mälardalen…
Det vill inte vi som bor i Skåne.Jag skulle vilja se den dagen det fallit 70-90 cm snö i Stockholm eller Malmö.
Vet inte om det handlar om populism. Ett statligt bolag med statliga bidrag ska göra ”stål utan kol” som man inte ens vet om man kan sälja sedan och som kräver enorma mängder el som vi inte har. Tror det kan vara sunt att granska ett söndersubventionerat projekt som det.
Det blåser 28 sekundmeter nere i söder, borde inte elpriset droppa som en het potatis?Två decimeter är i alla fall definitionen på SNÖSMOCKA, enligt den statliga televisionen...
Snösmockan drabbade Gotland: ”Kämpar på som djur”
Det har snöat rejält under natten. Och blåst. Värst drabbat är östra Gotland, men även delar av Svealandskusten har haft hårda vindar och riklig nederbörd.www.svt.se
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|