iceice
Gudomlig sporthojare
Jag har svårt att tycka synd om dem.Taskigt mot dom rika som betalar mindre i skatt än låginkomsttagare.
Jag har svårt att tycka synd om dem.Taskigt mot dom rika som betalar mindre i skatt än låginkomsttagare.
Vi utlyser resultatet nu: ingen vann.
Eller: fel lag vann.
Eller: NU blir det ordning (vilket det typ inte blir, verkligheten har ALLTID en annan plan än den utstakade)
Och jag försökte läsa på, det var krångligt.
Jag har jämfört opinionsundersökningarna 2014 med valresultatet.
Då kan man se vilket opinionsinstitut som hade mest rätt för respektive parti 2014.
Utgående från att samma opinionsinstut har lika rätt 2018 blir resultatet.
De rödgröna ca 40 %
Alliansen ca 35 %
SD 25 %
Dvs exakt samma som 2014 bara med skillnaden att SD har fått fler röster och blocken mindre.
Ett möjligt scenario, baserat på Sentios senaste prognos (31:a aug):
SD blir störst (24%) och får uppdraget att bilda regering.
SD frågar M ”vill ni va' me'?” M svarar ”nej”
SD frågar S ”vill ni va' me'?” S svarar ”nej”
Första regeringsbildningen faller, vilket skickar bollen till näst största partiet.
S (22%) får med sig V (11%) och MP (4%) men de övriga fem (58%) röstar emot.
Andra regeringsbildningen faller, vilket skickar bollen till tredje största partiet.
M (18%) frågar KD ”vill ni va' me'?” KD svarar ”ja”
M frågar SD ”vill ni va' me'?” SD svarar ”ja”
M frågar L ”vill ni va' me'?” L svarar ”nej, inte när ni har med SD”
M frågar C ”vill ni va' me'?” C svarar ”nej, inte när ni har med SD”
Andra omröstningen:
M+KD+SD (47%) röstar Ja.
S+V+MP (37%) röstar Nej.
C+L (11%) lägger ner sina röster.
Tredje regeringsbildningen går igenom.
Rimligt, med tanke på The Backfire Effect och all pajkastning som varit de senaste 207 veckorna lär de inbitna på varje sida bara blivit än mer övertygade om att de har rätt och de tveksamma har bytt till SD.
Vart tog den utlovade "vuxna" tonen i tjafset vägen?
Har ingen i de etablerades skara gått en säljkurs och lärt sig att man inte snackar ner konkurrenter utan istället belyser sina fördelar?
Inför valet 2014 var fånigt men det har eskalerat till urlöjligt och Jimmy flabbar väl hela vägen till Riksdagen.
Men, man skall överleva den kommande mandatperioden också...
Ärligt talat förstår jag inte hur man kan eftersträva regeringsmakten just nu, i slutet av en 8 år lång högkonjunktur.
Det kommer att bli ett helvete för vem som helst som skall försöka leda landet.
Att braka in i en lågkonjunktur med minusränta är lite udda, något som dessutom bidrar till att kronan redan är historiskt lågt värderad.
Vad skall man jämföra med...? Ett par oväntade extravarv på speedwaybana med nitro i tanken som gett fantastiskt driv och nästan dubbla farten mot normalt. Men, mitt i ett uppställ skär det och hals över huvud upptäcker man att luftstaketet inte är uppblåst...
Typ så. Sitta kvar som arrangör och reda ut den skitstormen?
Ibland undrar man över politikers självbevarelsedrift.
hon verkar vara så obildad på vad som är det verkliga problemet
Hörde på radion häromdagen, en intervju med ena språkröret i MP...
Där dom bl.a. tog upp utsläppsproblemet med diesel-bilarna, och vad ägarna kan göra med bilarna framöver...
Varpå en del av svaret blev i stil med, att det finns ju HVO-bränsle att köra på.
...som är ett förnybart bränsle å miljövänligt tyckte hon...
Så bilarna kan användas framöver ändå.
Är det inte så, att i det stora hela så är det ju utsläppen från förbränningsmotorerna som är problemet, inte att det just är ett icke förnybart bränsle man kör på...
Att det är HVO eller diesel är väl egentligen ganska oviktigt.
Däremot vad som rasar ur röret i bakänden...
Jag tycker ju att vi måste förbättra oss vad det gäller utsläpp av allt möjligt här i världen
(över hela planeten, annars hjälper det ju inte så mycket) och föra en politik som uppmuntrar till miljövänliga alternativ...
Det jag reagerar på i det här fallet är att hon verkar vara så obildad på vad som är det verkliga problemet, blir liksom ganska rejält oimponerad av kunskapen.
Om man är Miljöpartipolitiker så tycker jag ju att man borde vara ganska intresserad av just miljö och vad som påverkar den. Särskilt ett så pass allmänt diskuterat ämne.
Amatörer!
Äsch oroa dig inte, den där miljonen med anhöriginvandrare från asia minor kommer rädda oss.True dat.
Det verkar till och med som om det bästa Åkesson kan göra är att inte komma med några utspel alls.
Så länge han är stilla och bara finns så bollar övriga partier in nya väljare genom sin egna oförmåga att hantera situationen.
Men, man skall överleva den kommande mandatperioden också...
Ärligt talat förstår jag inte hur man kan eftersträva regeringsmakten just nu, i slutet av en 8 år lång högkonjunktur.
Det kommer att bli ett helvete för vem som helst som skall försöka leda landet.
Att braka in i en lågkonjunktur med minusränta är lite udda, något som dessutom bidrar till att kronan redan är historiskt lågt värderad.
Vad skall man jämföra med...? Ett par oväntade extravarv på speedwaybana med nitro i tanken som gett fantastiskt driv och nästan dubbla farten mot normalt. Men, mitt i ett uppställ skär det och hals över huvud upptäcker man att luftstaketet inte är uppblåst...
Typ så. Sitta kvar som arrangör och reda ut den skitstormen?
Där dom bl.a. tog upp utsläppsproblemet med diesel-bilarna, och vad ägarna kan göra med bilarna framöver...
Varpå en del av svaret blev i stil med, att det finns ju HVO-bränsle att köra på.
Är det inte så, att i det stora hela så är det ju utsläppen från förbränningsmotorerna som är problemet, inte att det just är ett icke förnybart bränsle man kör på...
Jag tycker ju att vi måste förbättra oss vad det gäller utsläpp av allt möjligt här i världen
(över hela planeten, annars hjälper det ju inte så mycket) och föra en politik som uppmuntrar till miljövänliga alternativ...
Det jag reagerar på i det här fallet är att hon verkar vara så obildad på vad som är det verkliga problemet, blir liksom ganska rejält oimponerad av kunskapen.
Om man är Miljöpartipolitiker så tycker jag ju att man borde vara ganska intresserad av just miljö och vad som påverkar den. Särskilt ett så pass allmänt diskuterat ämne.
Amatörer!
Amatörer!
Åja - åja: Dem Jews asså - dom är ju bankirer och advokater hela bunten, det har jag läst på nätet.När man angriper det minsta problemet, personbilar, gör man precis som Adolf Hitler, skyller alla problem på en liten grupp med små ekonomiska och juridiska resurser.
Varför köra Dieselbil när man kan flyga Business klass som Isabella Lövin (mp) ?
https://www.expressen.se/nyheter/va...otor-valjer-business-class-over-hela-varlden/
...det är lätt att va miljö mupp i storstan
Ståkålm har ju fortfarande gott om miljödårar, de lär få bestämma i den stan ändåMen inte om de fr o m i morgonkväll är arbetslösa och brakar rakt igenom 4%-spärren och ner i den skittunna de kom ifrån...
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|