du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..
de blir drifting. vill ha billigare bil så man kan sladda av lite mer. blir nog typ kompsänkt 325a ala 400 hk typ...
Synd att du bor så långt bort annars hade vi kunnat köra en sväng och jämföra. Min varvar också ut i ungefär 340..haha ja så är de 300 k på bilen, vilken kanon affär du gör då om du köper den för 159k. ligger på blocket
går inte jämföra en turbo busa mot bil....så är de bara...dom asen går för bra haha. men de går väl plocka 150 hk till i bilen så en s1000rr är nog inga problem. inte ens som den är nu för de går rätt fort förbi hojjarna efter 200 km/h. sen varvar bilen ut i 340.
s2 orginal har 230 hk....slööööööö.
Med full tank, mig på och då väger turbon nått kilo så stannar vågen på 286kg (en 03as gixxer). Bara hojjen vägde in på 209kgInklusive pilot med soppa ja. Hade du tänkt köra hojen utan förare?
Beror ju helt på vad man väger förvisso men 210 fulltankade + 90kg ölmage? ;D
Ditt resonemang låter bakvänt i mina öron, desto mindre agg du har desto fortare spoolar det = mer ketchup. Desto större aggregat du har desto längre tid tar det att bygga laddtrycket och desto jämnare kurva får du ut, samt vill du ta ut någon extra hk finns det ibland marginal för det med tanke på avgasmottryck...ja visst är de så att den liten motor med stor turbo eller en turbo motor över lag aldrig kommer svara lika fort som en sugis. men i första repan har polarn 10 000 rpm på repsolen å ja har 4500 på bilen. ja har register mellan 4700 -8000 i audin å behöver ligga runt 5000 för å få svar direkt. vid 5100 rpm lämnar bilen 951 nm. så ligger man mellan 5-8000 så har man bra svar.... tyvärr är de ju så att 2.5 liter med 800 hk turbo aldrig kommer svara så fort som en sugis motor med den trimningsgraden en hoj har. dock brukar ja alltid försöka välja turboaggregat så små som möjligt. vill ja åka 800 köper ja inte en 1000 hk turbo för då får man massa onödig ketchup
du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..
ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....
de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.
den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....
ska bygga rwd sladd bil.... endast därför
Men nu är det ju så fortfarande att din bil är trimmad medan hojen är original eller missar jag något?.
du har inte en sukk mot en 1000 hk viper med en na zx10a... glöm de... hade en 500 hk nissan 200 på 950 kg innan och min k6a med helsystem hade ruskiga problem mot den efter 240 blås.... doch va bilen chanslös under 200a..
ena förarn på film har tävlat i r600 och erf och andra har åt hoj i många år och en hel del bana så de går inte skylla på dåliga förare....
de e fel å jämföra org hoj mot trimmad bil men de är alltid sånt snack om de. nu har ja provat två egna bilar mot hojjar.
den är bromsad hos maxxtuning till 680 hjulhästar och 800 nm på driven... med alldeles för hög insugstemp. 25 grader varmt ute den dan....
ska bygga rwd sladd bil.... endast därför
Klart att det är möjligt att trimma en bil så den åker ifrån en
standard 1000cc hoj, men det kostar bra mycket.
Fast hade det varit en S1000RR hade det inte varit lika enkelt,
hade ju gått efter ett tag eller om man nu går upp och kör
trimmat vs trimmat blir det ju också jobbigt ...
Men bra tryck i bilen vilket som, skulle inte ha nåra större problem
med att äga den.
ja hoj kommer alltid vara mest prestanda och hållbarhet per krona
Glöm inte hur bekvämt föraren i bilen sitter med stereon på och AC jämfört med killarna på hoj, bromsförmåga, undanmanöverförmåga vid broms. Möjlighet att lasta grejer i bilen..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |