Conrad skrev:Men en tiologaritm ger ju en förbubbling var tredje decibel.
Läs min edit.
Hultan skrev:Jag har wheelat din hoj...
motardnisse skrev:Jo du, De som besiktar och har egen hoj har nog mer förståelse för andras behov än surgubbarna som inte har nån och vill inget annat än underkänna din kära hoj!
Egen erfarenhet!
Självklart, jag tycker mest det är idiotiskt att dyka upp med en olaglig hoj och försöka få igenom den.motardnisse skrev:Om man vänder på det ang att samtliga blir förbannad och t,ex kollar hur vissa motorcyklar rullar in på besiktningen med gömd skylt, knappt synliga blinkers, rakt igenom rykrör, slitna däck, läckande packboxar, slitet drivpaket mfl saker. Tycker inte ni då att det är oansvarig att köra med en sådan hoj som ev kan vara farlig i trafiken? Om jag skulle kontrollera en sådan hoj så skulle jag bli förbannad där ägaren inte bara utsätter sig själv för fara men även för andra!
johanrehn80 skrev:Du är ju den ende som besiktat min hoj och samtidigt gett tips om trimning
Silwer skrev:Självklart, Men å andra sidan kan du ju räkna med att många av de sjyssta hojar som kommer in sedan åker hem och plockar bort en massa och sedan åker med skylten under cutsen osv.
hahahahahahahahahaCALLAHAN skrev:Satt i kön och väntade med bilen på min tur vid besiktningen.
Ser då hur en av gubbarna kränger på sig ett Goretex ställ och hjälm och går ut och pratar med ägaren till hojen han ska provköra.
Det är en ganska fet ombyggd HD han ska ut och testa.
Dom står och pratar en stund och man ser hur ägaren förklarar och visar en del.
Sagt o gjort han drar iväg på HDn, och sen dröjer det ca 15min sen kommer han gånde med hjälmen i näven.
Killen som äger hojen springer och möter honom.
Gubben har bromsat omkull hans HD och låtit skiten ligga kvar!
Det var en ganska lång och högljud disskution sen kan jag lova!
Bee skrev:Är det verkligen så??? Måste jag betala ev skador om han krockar?
OM det är så, du e det banne mig ingen gammal besiktnings gubbe som får prova min hoj!!!
Ozzian skrev:En annan (ganska självklar grej )
På min första besiktning med R1an så hade jag skruvat dit den "lösa" extraläppen på bakstänkan.
Besiktningskillens första kommentar:
-"Du vet att du inte måste ha den där fula grejen va???"
De har inte bara koll på trafiksäkerheten, de påpekar även det estetiska
Gren skrev:Jag vill också minnas att det är en tiologaritm.
http://susning.nu/Decibel
Jodå.. jag har rätt.
Edit: Det hade jag visst inte. Visst är den tiologaritm men det blir tokigt. Skulle inte skolkat så mycket på matte d.
MattE. skrev:"Decibelskalan är logaritmisk, vilket innebär att en ökning med 3 dB är en faktisk fördubbling av amplituden."
Sa ju det (och ändå är väl du dubbelt så gammal som mig )
Funatic skrev:Trevliga, roliga besiktningsgubbar är en sak, men dom ska ge f*n i att köra som nötter på andras fordon.
Jag brukar besiktiga i Sala och har de senaste två gångerna haft samma besiktningsman, han är astrevlig, snackar o garvar, kollar hojen och åker ett varv runt huset i lugnt tempo - DET är respekt!
(Och han anmärkte inte på mina miniblinkers heller.)
Däremote den snubbe som körde skiten ur min vässade Porsche 928s2 på 50-vägarna kring besiktningen i Köping skulle man egentligen gett en smäll. Fatta om han hade krockat med den, eller till och med kört över någon...
wizlow skrev:samtidigt kom in en brud som såg jävligt bra ut i en totalt sönderrostad sierra. såg verkligen att gubben som kollade hennes bil skulle underkänna den. så glider snubben fram som besiktade min bil fram och säger de här ser ju bra ut och ger henne blank papper. gubben bara skakar på huvet och ler
ne sånna besiktningsmän vill vi ha flera av!
motardnisse skrev:Vill du verkligen ha fler sådana besiktningsgubbar? :kocko
Släppa ut ett ev trafikfarligt fordon ut i trafiken bara för att ägaren är snygg!!!
johanrehn80 skrev:Det är väl bra
motardnisse skrev:Vill du verkligen ha fler sådana besiktningsgubbar? :kocko
Släppa ut ett ev trafikfarligt fordon ut i trafiken bara för att ägaren är snygg!!!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|