lakrissmurfen
Newbie
Då så har man bokat allt inför min första MC semester. Har redan införskaffat mig en Jofama väska som kommer sitta bak på min Gixxer samt en tankväska från Biltema. Kommer köra med en liten (10L) ryggsäck från PSI. Var ju också tvungen att köpa en ny hjälm så igår la jag en beställning på en Shoei XR 1100 med deras pinlock TINT som ska anpassa sig efter vädret (får se om det funkar, men pryl*** som man är så måste man ju testa)
Testade att packa allt på hojen igår och tog en tur på ca 15 mil blandat motorväg samt små landsvägar. Konstaterade att allt satt kvar men att jag måste drå åt banden lite då och då på Jofama väskan.
Vore intressant och veta vad ni kör med under stället när man kör längre sträckor under sommaren?
Fredag den 2/7 kommer jag starta min lilla semester från Prag och eftersom det är min första så kommer jag ta det super lungt.
Dag 1 Prag-Dresden-Berlin
Dag 2 Berlin - Kiel (båt) Göteborg. Gärna tips på vad man ska tänka på när man kör p färjan samt hur dom surrar fast hojen?
Dag 3&4 slappa och vandra runt i Göteborg
Dag 5 Göteborg-Arboga
Dag 6 Arboga-Uppsala
Jag tror att till och med en roockie som jag kan klara av detta
Tar gärna imot lite feed back vad ni tycker om mitt upplägg samt tips på vad man ska tänka på.
Återkommer senare i sommar med lite uppdatering från resan.
Testade att packa allt på hojen igår och tog en tur på ca 15 mil blandat motorväg samt små landsvägar. Konstaterade att allt satt kvar men att jag måste drå åt banden lite då och då på Jofama väskan.
Vore intressant och veta vad ni kör med under stället när man kör längre sträckor under sommaren?
Fredag den 2/7 kommer jag starta min lilla semester från Prag och eftersom det är min första så kommer jag ta det super lungt.
Dag 1 Prag-Dresden-Berlin
Dag 2 Berlin - Kiel (båt) Göteborg. Gärna tips på vad man ska tänka på när man kör p färjan samt hur dom surrar fast hojen?
Dag 3&4 slappa och vandra runt i Göteborg
Dag 5 Göteborg-Arboga
Dag 6 Arboga-Uppsala
Jag tror att till och med en roockie som jag kan klara av detta
Tar gärna imot lite feed back vad ni tycker om mitt upplägg samt tips på vad man ska tänka på.
Återkommer senare i sommar med lite uppdatering från resan.
Bifogat
Last edited: