Min katt

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
85 - FZ 750
Anciol skrev:
De får egentligen inte sova i sovrummet, utan är förpassade till köket, men nu är jag ensam när sambon jobbar långt bort. Vem vill inte ha en pussy i sängen? De är ganska väluppfostrade förutom när det gäller blommor...

Precis, vem vill inte det? :hihi :rofl
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
<-------- MINE! :kär


Min kille gillar inte mina katter. Jag tror han är svartsjuk...? Fast jag försöker verkligen ägna lika mycket tid åt alla... :rolleyes:
Han tycker de är fula och så jamar de äckligt (Det är Siames inkorsad i rasen).
 

Bifogat

  • sotsotis9.jpg
    sotsotis9.jpg
    37.1 KB · Visningar: 83
  • 18693980.jpg
    18693980.jpg
    53.3 KB · Visningar: 75
  • 18693975.jpg
    18693975.jpg
    3.7 KB · Visningar: 272
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Flamma, dina katter var världens sötaste! Synd att katten inte gillar konkurrens och tjejen gillar inte det utseendet, själv tycker jag att de är bland de finaste raserna som finns. Gillar de att bada förresten?
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Min knäppa katt. :kocko

Han har totalvägrat att gå ut sen snön kom.
Nu går han på muggen själv!! :hihi

Edit: Jodå, han var söt också som barn :kär

//Hakke
 

Bifogat

  • PICT1869.jpg
    PICT1869.jpg
    55.8 KB · Visningar: 93
  • relax.jpg
    relax.jpg
    74.1 KB · Visningar: 121
Last edited:

bunny rabbiT

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
Blata Quadard
Min katt "Ante"

Han kom in i huset en dag, mager o skitig, knyckte lite rester som stod framme...sedan bestämde han sig för att flytta in

Han är stum och äter inte som vanliga katter, han plockar upp all mat med tassarna :va

Avslappnad stil...och ser väldigt smart ut
img41a4fa5175322.jpg
 
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
bunny rabbiT skrev:
Han är stum och äter inte som vanliga katter, han plockar upp all mat med tassarna :va

Då min katt får typ köttbitar å såna lite bättre grejer så tar han alltid upp dom och bär ut dom på mattan och svullar, lite skumt beteende tycker jag.
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Flamma77 skrev:
<-------- MINE! :kär


Min kille gillar inte mina katter. Jag tror han är svartsjuk...? Fast jag försöker verkligen ägna lika mycket tid åt alla... :rolleyes:
Han tycker de är fula och så jamar de äckligt (Det är Siames inkorsad i rasen).


Super fina katter!
Men pratar de inte hemskt mycket? Iofs är ju de hur charmigt som helst OM man kan ha dem ute. Jag önskar att jag i framtiden bor så jag kan ha katt. Så att de kan vara ute också alltså.
Mina norskor pratade ju sönder mig nätterna igenom.
Va ett evigt tjatter på dom. :hihi
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Thundercat skrev:
har jag nån gång berättat hur mycket ogillar nej föraktar din fula katt?

Men yeah, är du helt bitter för att jag tycker att hammerfall är usla? Bäst jag aktar mig innan du kommer ett sword of power and steel from the templars of the dragon och hugger ner mig då :tungan
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
bunny rabbiT skrev:
Min katt "Ante"

Han kom in i huset en dag, mager o skitig, knyckte lite rester som stod framme...sedan bestämde han sig för att flytta in

Han är stum och äter inte som vanliga katter, han plockar upp all mat med tassarna :va

Avslappnad stil...och ser väldigt smart ut
img41a4fa5175322.jpg


HahaHahaH Vilken softish katt :D

Jag funderar VERKLIGEN på att skaffa katt jag oxå. Är det bara att göra eller e det jobbigt med hår och grejjer? Jag bor vid en stor väg oxå så det får bli en innekatt isf. Är det bra eller dåligt?

Hur ofta måste man tömma lådan och såna grejjer. Hur pass mycket jobb e det egentligen?

Finns det nån som kan rada upp lite Pro's och Con's med att ha katt?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
RoLLER skrev:
HahaHahaH Vilken softish katt :D

Jag funderar VERKLIGEN på att skaffa katt jag oxå. Är det bara att göra eller e det jobbigt med hår och grejjer? Jag bor vid en stor väg oxå så det får bli en innekatt isf. Är det bra eller dåligt?

Hur ofta måste man tömma lådan och såna grejjer. Hur pass mycket jobb e det egentligen?

Finns det nån som kan rada upp lite Pro's och Con's med att ha katt?

det är lätt att ha katt, ge den mat och töm lådan då och då. fördelen är ju att katter är mysiga och roliga, nackdelen är väl att skaffa kattvakt om man ska bort eller när man verkligen vill sova och katten verkligen INTE vill att man ska sova
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
honkiie skrev:
det är lätt att ha katt, ge den mat och töm lådan då och då. fördelen är ju att katter är mysiga och roliga, nackdelen är väl att skaffa kattvakt om man ska bort eller när man verkligen vill sova och katten verkligen INTE vill att man ska sova

Ere så enkelt? Isf skaffar jag en livskamrat :)
 

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en blåvitt stad.
Hoj
En svart.
honkiie skrev:
Men yeah, är du helt bitter för att jag tycker att hammerfall är usla? Bäst jag aktar mig innan du kommer ett sword of power and steel from the templars of the dragon och hugger ner mig då :tungan

Tycker bara att det är barnsligt att du går in i en tråd som handlar hammerfall och skriver att du föraktar dem, ge fan i att läsa och skriva i tråden istället.
Jag sänkte mig bara till din låga nivå när jag gjorde inlägget. :7peta
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Thundercat skrev:
Tycker bara att det är barnsligt att du går in i en tråd som handlar hammerfall och skriver att du föraktar dem, ge fan i att läsa och skriva i tråden istället.
Jag sänkte mig bara till din låga nivå när jag gjorde inlägget. :7peta

Det är väl knappast ovanligt att man diskuterar musik i en tråd om musik?
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
RoLLER skrev:
Ere så enkelt? Isf skaffar jag en livskamrat :)

Jag bor också vid några större vägar och tänkte att min katt skulle bli innekatt... Efter ett sommarlov på landet så var det ganska kört, klart kissen vill ut!
Jag går ut på balkongen och ropar på honom så kommer han oftast in, bara att gå ner och öppna porten.

Fördelarna är klart fler än "nackdelar" som endast håller sig kring skötsel.
Som du själv nämnde så hårar katter en hel del... Inte så farligt med hår på möbler eller på golvet men väl i ALLA kläder...
Kattlådan är no probs, inte värre än att gå på muggen själv. :hihi

Det är en del utgifter i början, med prylar och så.
Mat är billigt, torrfoder för ca 50:-/mån + mina matrester är vad min katt käkar.
Sedan kanske ett veterinärbesök och kapa kulorna om du skall ha en hankatt (som är coolare och gosigare)
Honkatterna måste du ju ändå kastrera eller ge p-piller om du inte vill ha 3-6 kattungar hemma i 10 veckor...

Kör hårt RoLLER,
vi vill se bilder på din nya brudmagnet sedan :tungan

/Hakke
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
ett tips är ju också att du ska ta en katt som varit inomhus med människor, inte nån ladugårdskatt som aldrig sett en man förut. Min tog jag från en lagård och han var skiträdd för mig i flera veckor. gömde sig under badkaret flera dagar i rad och skrek dygnet runt. Även nu så är han lite rädd för folk, det är bara jag som får hålla i han och han gillar inte att man håller han uppochner så man kan klia han på magen.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
En av mina 5, 3 veckor gammal.
 

Bifogat

  • katt.JPG
    katt.JPG
    35.8 KB · Visningar: 82
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top