Min lilla syrra borta!

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
blir tårögd av sän här läsning lider med familj o anhöriga r.i.p
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
Beklagar sorgen.

Förstår att det är väldigt tufft för er just nu.

Mvh Robin
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Beklagar för syster din, tyvär så vill många av dagens läkare bara göra det enkelt för sig själva och häva jobben på nån annan, jäkla latarslen.



Mh
 

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
kawasaki zx7r -99
fan vad hemskt, det första jag kom att tänka på att din syster bara var ett år äldre än mig. Och blev sjuk när hon var 19år om jag har förstått det rätt?
Jag är som sagt själv i denna unga åldern och inser hur lite man lever livet och vad fort något sånt här tragiskt kan hända

som många andra har skrevit så är jag övertygad om att din kära syster har det bra på andra sidan!
jag vill bara skriva att jag beklagar förlusten väldigt mycket och vill inte skriva vila i frid då jag tror hon har det utmärkt där hon befinner sig just nu och gör annat än vilar!
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Vill även jag börja med att beklaga förlusten av din syster.

Jag förstår att du har väldigt mycket ilska inom dig just nu, och en tid framöver kommer det kanske till och med att vara den dominerande känslan, och det måste du tillåta den att vara också. Ett tag. Fastna inte där bara, för så länge du är där kommer det att hindra dig från att känna den glädje som din syster förtjänar när du tänker på henne.

För ungefär tio år sedan förlorade jag min mamma i leukemi, som hon fick som biverkning av en experimentell behandling mot en annan cancerform. Hon visste att det var en ganska oprövad behandling som visserligen var effektiv, men med delvis okända biverkningar, men valde ändå att ta den eftersom hennes chanser utan den också var ganska dåliga. Den ursprungliga cancern försvann, men hon fick en annan minst lika elak istället.

Det hade varit väldigt lätt att fastna i negativa tankar om behandlingen hon fick, behandlingen hon inte fick istället, hade den kunnat rädda henne, och så vidare. Ett tag upptog det en stor del av mina tankar, men det ledde mig aldrig framåt, och tog mig inte vidare. Det slutade hela tiden med att hon faktiskt hade en riktigt hemsk sjukdom, och hur mycket man än skulle önska annorlunda så fanns det ingen effektiv och säker behandling mot den. I hennes fall upptäcktes leukemin tidigt eftersom hon gick på regelbundna kontroller efter den första cancern, men det hjälpte inte.

Så småningom bestämde jag mig för att inte låta hennes minne fördunklas av en massa ilska som ändå inte kunde ge mig henne tillbaka, och sakta men säkert kunde jag fokusera mer och mer på alla positiva minnen av henne istället. Det tog tid att komma dit, men idag när jag tänker på henne så ler jag inombords. Jag saknar henne förfarande förstås, men framför allt är jag glad och tacksam för den tid jag fick ha henne som mamma. Jag hoppas du kan komma dit med din syster också en dag.
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
fan vad hemskt, det första jag kom att tänka på att din syster bara var ett år äldre än mig. Och blev sjuk när hon var 19år om jag har förstått det rätt?
Jag är som sagt själv i denna unga åldern och inser hur lite man lever livet och vad fort något sånt här tragiskt kan hända

som många andra har skrevit så är jag övertygad om att din kära syster har det bra på andra sidan!
jag vill bara skriva att jag beklagar förlusten väldigt mycket och vill inte skriva vila i frid då jag tror hon har det utmärkt där hon befinner sig just nu och gör annat än vilar!


Ja det stämmer.Tack ska du ha

Vill även jag börja med att beklaga förlusten av din syster.

Jag förstår att du har väldigt mycket ilska inom dig just nu, och en tid framöver kommer det kanske till och med att vara den dominerande känslan, och det måste du tillåta den att vara också. Ett tag. Fastna inte där bara, för så länge du är där kommer det att hindra dig från att känna den glädje som din syster förtjänar när du tänker på henne.

För ungefär tio år sedan förlorade jag min mamma i leukemi, som hon fick som biverkning av en experimentell behandling mot en annan cancerform. Hon visste att det var en ganska oprövad behandling som visserligen var effektiv, men med delvis okända biverkningar, men valde ändå att ta den eftersom hennes chanser utan den också var ganska dåliga. Den ursprungliga cancern försvann, men hon fick en annan minst lika elak istället.

Det hade varit väldigt lätt att fastna i negativa tankar om behandlingen hon fick, behandlingen hon inte fick istället, hade den kunnat rädda henne, och så vidare. Ett tag upptog det en stor del av mina tankar, men det ledde mig aldrig framåt, och tog mig inte vidare. Det slutade hela tiden med att hon faktiskt hade en riktigt hemsk sjukdom, och hur mycket man än skulle önska annorlunda så fanns det ingen effektiv och säker behandling mot den. I hennes fall upptäcktes leukemin tidigt eftersom hon gick på regelbundna kontroller efter den första cancern, men det hjälpte inte.

Så småningom bestämde jag mig för att inte låta hennes minne fördunklas av en massa ilska som ändå inte kunde ge mig henne tillbaka, och sakta men säkert kunde jag fokusera mer och mer på alla positiva minnen av henne istället. Det tog tid att komma dit, men idag när jag tänker på henne så ler jag inombords. Jag saknar henne förfarande förstås, men framför allt är jag glad och tacksam för den tid jag fick ha henne som mamma. Jag hoppas du kan komma dit med din syster också en dag.



Det som du skriver stämmer för den delen! Och tack för infon.Beklagar det som inträffade din mor.
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fruktansvärt tråkig läsning. Beklagar så mycket. :(
 

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Ort
Hoj backa
Hoj
-08 VFR svart som synden
Ingen människa skall behöva lämna in vid så låg ålder...

All extra kraft och styrka till dig, din familj, nära och kära.


Vila i frid
 

Ekerholm

Guest
mycket tråkigt att höra att en så ung mäniska går bort så tidigt i livet... tankarna går till familj och vänner... vila i frid tjejen...
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
jobbig läsning nu när man själv är småbarnsfar.. må hon vila i fred och att du med familj repar er och ser till ditt dotterbarn blir det bästa hon kan bli....
vif lennie
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Ja det fortfarande jobbigt att gå och tänka....men livet e kort och ont..lev livet som om det var sista dagen!
 

pidde85

wheelie master
Gick med
5 Jun 2008
Ort
klippan
Hoj
yamaha raptor 700se-07 med massa godis
cancer e en konstig sjukdom min kusin (27år) dog den 19/5-08 3 veckor innan va han mer lr mindre friskförklarad men sen bev det värre :( och han dog..

beklagar sorgen...


samma här förlorade min mormor på en vecka (65år blev hon..
det jag inte fattar är att allt på denna jorden strävar efter att överleva cancer är ju muterande celler som förökar sig. men varför dödar dom sitt värddjur dom begår ju självmord .allt levande försöker ju överleva till och med små organismer och bakterier, jag förstår inte logiken i detta, det strider ju mot naturlagarna samma som med aids/hiv. ja ja det är bara mina tankar. men jag tycker det är märkligt

beklagar sorgen och mina tankar går till dom anhöriga
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Har en yngre syster.. Kan inte föreställa mig smärtan om jag skulle förlora henne, måste vara tungt för er..

Kramar till familjen..
 

Alkemisten

Lev och låt leva
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Solna
Hoj
Snart så : )...
Så liten plats en människa tar på jorden.
Mindre än ett träd i skogen.
Så stort tomrum hon lämnar efter sig.
En hel värld kan inte fylla det.

Så liten en människas hjärta är.
Inte större än en fågel.
Rymmer ändå hela världen
och tomma rymder större än hela världen
ändlösa tomma rymdskogar av tystnad sång.

Ingrid Arvidsson

Sådan sorg, sådan saknad.
Beklagar den djupt.
Men hon vill nog att du gläds över hennes minne och den dotter
hon lämnade kvar, som är en stor del av henne.
Smärtan av saknaden försvinner inte men den bleknar
och man lär sig leva med den.
 

Vargklippa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
SUZUKI GSX 750F
Jag är en person som mycket sällan får tårar i ögonen. Men detta är för mycket. Jag beklagar verkligen sorgen och saknaden. Måtte vi snart finna ett botemedel mot denna pest vid namn: CANCER. Ännu en gång vill jag beklaga sorgen.

Vargklippa
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
fy fan, vilken tragisk läsning.. vet inte vart jag ska ta vägen. :död

vill bara dö när jag läser detta. 23 år fyfan. livet hade ju bara börjat för henne. FY FAN alltså. :gråta :gråta :gråta


och folk säger att det finns en gud... mjo det var ju en snäll gud vi har isåfall..
 
Last edited:

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Min kära syster jag vet att du är på ett mycket betträ ställe än detta elände i världen.Du är i mitt hjärta,kropp och hjärna din kära bror.Vila i frid!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top