agneman skrev:Tack för dina raka och bra svara Arctic !
Förresten, hur vet jag om jag har nicasil eller inte ? .
Och jo matte, det kan man nog . Jag ska sova på saken ! Syns åter i morgon !
Hur syrtvättar man då. ska själv byta kolv nu igen. aldrig syrtvättat förr.Arctic#1 skrev:Alldrig andvand dom gamla clipsen til kolven, nar du monterar dom nya passa på så du inte bøjer dom nya for mycket så dom tappar spansten. sen ska øppningen vanda uppåt. packa en filt i vevhuset medans du håller på det løner sig. sen ska cyllen syrtvattas om det e nicasil cylle på den och det ar alu rester efter gamla kolvar i den. anvand alltid nya packningar vid ihopmonteringen..latt som en platt!!
Jag har tillockmed det på min 86a så jag tror han har de.tmatte@honda skrev:gonatt o sov gott
nicasil eller ej..hmm... står väl nånstans... ja tror inte du har de.. men ja kan ha fel..
agneman skrev:Tack för dina raka och bra svara Arctic !
Förresten, hur vet jag om jag har nicasil eller inte ? .
Och jo matte, det kan man nog . Jag ska sova på saken ! Syns åter i morgon !
cRoC skrev:Då du inte har nicasylfodrad cylinder ska du inte bry dig om det.
agneman skrev:Det lät som ett rakt och klart svar på att jag INTE har nicasil ? . Det stämmer alltså ? .
agneman skrev:Det lät som ett rakt och klart svar på att jag INTE har nicasil ? . Det stämmer alltså ? .
agneman skrev:Det är med syrtvättar, du söker väl upp någon firma och och frågar om de har något sorts kemikaliebad du kan få lägga din cylinder i en stund ? .
Men är inte nicasil gjorda av aluminium och vanliga gjorda av gjutjärn eller ngt annat skittungt ? .
Ska googla lite på det, återkommer om en stund .
granath_ skrev:ovanligt att dom här gammla pärlorna skär för oss gas glada ungdommar
har själv precis lärt mej att det inte är så bra att varva dom nå mkt högre än 11000rpm när dom inte är riktigt varma
sen kom ju problemet att min "cylle" var uppborrad till 56mm, vilket det inte gick att få tag i en ny kolv till. men efter lite dektektivarbete så hitta man en kolv som passa. så nu står den ute i garaget och väntar på att man ska orka åka & köpa bensin & fiiin olja!
granath_ skrev:sen kom ju problemet att min "cylle" var uppborrad till 56mm, vilket det inte gick att få tag i en ny kolv till. men efter lite dektektivarbete så hitta man en kolv som passa.
agneman skrev:Sådärja . Nu ska mannen som servar Målillas speedwaycyklar horna cylindern till 54.5 + 0.05 = 54.505 millimeter . Sen blir det nytt tändstift, nytt nållager, ny kolv och nya packningar . Sen hoppas jag på att jag är fit4fight . Ska även kolla så nålen står i mitten i förgasaren ... Sen lär jag väl få köra in kolven med antar jag ...
agneman skrev:ja men hellre med 125 än moped . Man kan köra in den genom att hälsa på folk långväga . Lägga sig på lågt varv i 90 och köra 5-6 mil bort . Sen är den snart inkörd ...
Wiseco-kolv kostar för den som undrar 550:-
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |