agneman skrev:Tack ! Är inte så hemma på sånt här men nu vet jag nog allt jag behöver veta . Ska bara ta kontakt med polarens farsa så han kan horna cylindern, om det nu verkligen är ett måste ?! .
Jag har inte NiCaSil så vitt jag vet, kan inte tänka mig det iaf, och inga gamla rester av någon kolv här inte, kolven gick, jag sprang här i kvarteret som en galning, men den kompade aldrig, så cylindern är finfin, men frågan är, måste jag horna den ändå ?
agneman skrev:Hur långt måste man köra in kolven ?
Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...solitude skrev:Folk säger väl runt 50 mil.
Men jag säger att 10 mil räcker. Segdra absolut inte!
NSR_Martin skrev:Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...
Ska ju själv köra in min hoj till våren...
Hur ska man köra? Alldrig varva över 8 o försöka undvika att segdra eller?.... Stadskörning, är det bra då? Och definera segdra, ligga på samma varvtal, eller verkligen sega så motorn får jobba ihjäl sig på lägre varv upp för en backe...?
RunkiZ skrev:Fick du tag på nån Rg 500 kolv eller hitta du någon annan som passa?
NSR_Martin skrev:Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...
Ska ju själv köra in min hoj till våren...
Hur ska man köra? Alldrig varva över 8 o försöka undvika att segdra eller?.... Stadskörning, är det bra då? Och definera segdra, ligga på samma varvtal, eller verkligen sega så motorn får jobba ihjäl sig på lägre varv upp för en backe...?
agneman skrev:Status för comebacken !
Cylindern har en duktig gammal gubbe här i stan, så den ska han horna nån gång till nästa vecka . Innan han visste om det funkade så skulle jag inte beställa kolv, så det har jag inte gjort .
Kolven går på 550:- .
Behöver också packningar och ett nytt tändstift .
Packningssatsen jag hittat heter Toppsats, och jag antar att den innehåller packningar till mellan blocket/cylindern & cylindern/topplocket .
Packningssatsen kostar 220:- .
Tändstiftet heter enligt rekommendationstabellen B9ES, och är ett varmt stift .
Tändstiftet kostar 40:- .
Mvh .
agneman skrev:Nejdå, klart överkomligt pris . Antar att gubben som hornar den inte tar ut mer än 100 kronor för att göra det, kan jag inte tänka mig iaf .
agneman skrev:Den köper jag på Granngården ! 130:- / 4L .
men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?StewOo skrev:man ska alltid hona när man lägger i ny kolv!
frew skrev:men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?
Biltemas är billigare.. 80kr/4LSvanen skrev:
Men visstfan är oljan billig!
Ja det ska man göra om man vill få ut bästa komp, bränsleförbrukning och livslängd på motorn.frew skrev:men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?
Crossar och LV maskiner är det skillnad på för 100e ggn.Svanen skrev:Kan jag aldrig tro!
Vem fan orkar hona cyllen så fort man ska byta kolv på crossen?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |