agneman skrev:Tack ! Är inte så hemma på sånt här men nu vet jag nog allt jag behöver veta . Ska bara ta kontakt med polarens farsa så han kan horna cylindern, om det nu verkligen är ett måste ?! .
Jag har inte NiCaSil så vitt jag vet, kan inte tänka mig det iaf, och inga gamla rester av någon kolv här inte, kolven gick, jag sprang här i kvarteret som en galning, men den kompade aldrig, så cylindern är finfin, men frågan är, måste jag horna den ändå ?
agneman skrev:Hur långt måste man köra in kolven ?
Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...solitude skrev:Folk säger väl runt 50 mil.
Men jag säger att 10 mil räcker. Segdra absolut inte!
NSR_Martin skrev:Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...
Ska ju själv köra in min hoj till våren...
Hur ska man köra? Alldrig varva över 8 o försöka undvika att segdra eller?.... Stadskörning, är det bra då? Och definera segdra, ligga på samma varvtal, eller verkligen sega så motorn får jobba ihjäl sig på lägre varv upp för en backe...?
RunkiZ skrev:Fick du tag på nån Rg 500 kolv eller hitta du någon annan som passa?
NSR_Martin skrev:Hmm, detdär med inkörning är en gåta med många svar...
Ska ju själv köra in min hoj till våren...
Hur ska man köra? Alldrig varva över 8 o försöka undvika att segdra eller?.... Stadskörning, är det bra då? Och definera segdra, ligga på samma varvtal, eller verkligen sega så motorn får jobba ihjäl sig på lägre varv upp för en backe...?
agneman skrev:Status för comebacken !
Cylindern har en duktig gammal gubbe här i stan, så den ska han horna nån gång till nästa vecka . Innan han visste om det funkade så skulle jag inte beställa kolv, så det har jag inte gjort .
Kolven går på 550:- .
Behöver också packningar och ett nytt tändstift .
Packningssatsen jag hittat heter Toppsats, och jag antar att den innehåller packningar till mellan blocket/cylindern & cylindern/topplocket .
Packningssatsen kostar 220:- .
Tändstiftet heter enligt rekommendationstabellen B9ES, och är ett varmt stift .
Tändstiftet kostar 40:- .
Mvh .
agneman skrev:Nejdå, klart överkomligt pris . Antar att gubben som hornar den inte tar ut mer än 100 kronor för att göra det, kan jag inte tänka mig iaf .
agneman skrev:Den köper jag på Granngården ! 130:- / 4L .
men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?StewOo skrev:man ska alltid hona när man lägger i ny kolv!
frew skrev:men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?
Biltemas är billigare.. 80kr/4LSvanen skrev:
Men visstfan är oljan billig!
Ja det ska man göra om man vill få ut bästa komp, bränsleförbrukning och livslängd på motorn.frew skrev:men om man råkar ha en nicasil cylinder, då ska man väll inte horna vid kolvbyte?
Crossar och LV maskiner är det skillnad på för 100e ggn.Svanen skrev:Kan jag aldrig tro!
Vem fan orkar hona cyllen så fort man ska byta kolv på crossen?
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |