Min Yamaha R6 -00 (Film)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Nej jag vet att man bara släpper en bit av greppet. Men du gör väl samma sak om du måste panikbromsa. Det var det jag syfta på. I den hastigheten hjälper inte bakbromsen dig speciellt mycket.

Det är sant men hur tror du jag fick stopp på den då? okej det var inte en panikbromsning men iallafall och det var nog bara en gång där jag körde 200+ fast jag vet inte
 

RobRas

Guest
Jag förstår inte hur alla orkar??

Han bor på åhland, kör på en näst intill otrafikerad väg..
Han har fått en ny hoj, som går en aning bättre än sin Rs, och vill gasa lite?
Ingen fara skedd??

Jag provade min Rs innan jag var 16 te.x jag tror inte att jag är ensam om att ha provat sin hoj innan man har KK eller rätt ålder inne?

Hade jag också köpt en R6 nu hade jag med största sannolikhet provat den lite, jävligt stor skillnad mot en sketen liten 125a som man nästan somnar på.

Förstår bara inte hur alla orkar klanka ner på honom över det här, jag har sett många värre filmer som folk har lagt upp här på Sporthoj.. Där dom ligger i 250 blås å pressar på 70 vägar.. Det är värre enligt mig.

/Petai

Pss stavfel m.m bjuder jag på!

Visst är det många som testar sin hoj innan man har fått lappen eller tillstånd att övningsköra. Skillnaden mellan ts och "oss andra" är att vi kanske kör betydligt lugnare när vi sätter oss på en ny hoj som man inte känner.

Det finns betydligt olämpligare förare och filmsnuttar ute. Det dumma är att man var likadan när man köpte sin första sporthoj med ett realtivt nytt mc-kort och jag skulle nog vara likadan om jag köpte en sporthoj igen! Det gäller bara att välja lämpliga vägar när man är på gas humör!
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Visst är det många som testar sin hoj innan man har fått lappen eller tillstånd att övningsköra. Skillnaden mellan ts och "oss andra" är att vi kanske kör betydligt lugnare när vi sätter oss på en ny hoj som man inte känner.

Det finns betydligt olämpligare förare och filmsnuttar ute. Det dumma är att man var likadan när man köpte sin första sporthoj med ett realtivt nytt mc-kort och jag skulle nog vara likadan om jag köpte en sporthoj igen! Det gäller bara att välja lämpliga vägar när man är på gas humör!

Och det var inte en lämplig väg jag valde då? inte mycket trafik iallafall :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top