Min Yamaha R6 -00 (Film)

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
När du kör med din XT, kollar du på varvräknaren varje gång innan du växlar då och önskar att det var en R6a?

:D (den bjöd du på lite för lätt!)

väldrigt svårt att göra det av en enkel anledning, men det får du kolla upp själv varför är svårt att kolla varvräknaren.

EDIT : hade tydligen en varvräknare på den , va tvungen att kolla på mina bilder för att va säker *asg*

Vill verkligen inte ha en R6á, varför skulle man köpa ett barn när det finns en vuxen? :D

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Bara undrade eftersom du inte kan växla utan en varvräknare

Jag kan växla utan varvräknare men det är betyldigt änklare att köra med varvräknare första gånger man har hojen så man lär sig varven och så vidare...

+ när jag kom förbi som snabbast på den där filmen Hade jag inte fått någe varvstopp på den ! och visst kan jag gå ut och köra nu med den utan varvstopp också

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
Jag kan växla utan varvräknare men det är betyldigt änklare att köra med varvräknare första gånger man har hojen så man lär sig varven och så vidare...

+ när jag kom förbi som snabbast på den där filmen Hade jag inte fått någe varvstopp på den ! och visst kan jag gå ut och köra nu med den utan varvstopp också

jaja säger du det så :D:D:D:D

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Zerokool...
Vad är det med dig? har du inget bättre för dig än att klanka ner på en 16 / 17 åring om att han inte kan växla? Har du svårt att få in det i din skalle att han precis fått hojjen och provat den för tredje eller fjärde gången..
Fattar inte hur du orkar.

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
Zerokool...
Vad är det med dig? har du inget bättre för dig än att klanka ner på en 16 / 17 åring om att han inte kan växla? Har du svårt att få in det i din skalle att han precis fått hojjen och provat den för tredje eller fjärde gången..
Fattar inte hur du orkar.

ehh va???
Jag frågade en allmän fråga, och fick ett seriöst svar.
Läs hela tråden istället innan du öppnar foderluckan innan du anklagar mig för att "klanka" på nån

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
ehh va???
Jag frågade en allmän fråga, och fick ett seriöst svar.
Läs hela tråden istället innan du öppnar foderluckan innan du anklagar mig för att "klanka" på nån

''Bara undrade eftersom du inte kan växla utan en varvräknare''
Jag tror nog att han kan växla, men jag hade med stor säkerhet kanske gjort samma misstag om jag klivit upp från min rs till en r6 bara sådär.
Men när du var 16 / 17 var du säkert gryM? Och gjorde aldrig några misstag?

zerokool

Gube
Gick med
5 May 2008
Hoj
FZ8S SP -11
''Bara undrade eftersom du inte kan växla utan en varvräknare''
Jag tror nog att han kan växla, men jag hade med stor säkerhet kanske gjort samma misstag om jag klivit upp från min rs till en r6 bara sådär.
Men när du var 16 / 17 var du säkert gryM? Och gjorde aldrig några misstag?

När jag va 16-17 år så låg du fortfarande i din pappas pung och skvalpade, men det hör inte hit.

Misstag har jag gjort, men har aldrig vrålat på varvstoppet. Man hör när det är dags att växla, oavsett vilken hoj man har.
Och det var han själv som sa att han inte växlade i tid pga att han inte hade varvräknare. Han får väl stå för det han säger utan att hans lilla "bodyguard" ska komma och försvara eller?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
När jag va 16-17 år så låg du fortfarande i din pappas pung och skvalpade, men det hör inte hit.

Misstag har jag gjort, men har aldrig vrålat på varvstoppet. Man hör när det är dags att växla, oavsett vilken hoj man hör.
Och det var han själv som sa att han inte växlade i tid pga att han inte hade varvräknare. Han får väl stå för det han säger utan att hans lilla "bodyguard" ska komma och försvara eller?

Fan va mogen och cool du är :rolleyes:

Ja jag vet, men alla är olika.
Men nu var han ny på hojjen, var inte van.. lite överväldigande acceleration kanske har med saken å göra att han inte växlade i tid?
Bodygaurd, nej. Tycker bara att du är så ...

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Vi sammanfattar nedanstående med meningen: No brain no pain. :tummenupp

Fasligt vad folk ska klaga, gassa tills de rasar som jag brukar säja, ha skoj medans man kan :D har han inget kort e de ju inte erat problem, endast hans eget om de inte skulle gå så illa att han smäller in i er då e de ett stort problem.

Nä nu ska jag dricka en kopp te :fyllisar kolla vidare på filmen på 6an o sen sätta kl så den ringer kl 5 o sen nanna o sen när den ringer ska jag ut o gassa heeeeeeeeeeeeeeeeelvete hehehhehehe. :yoparty:yoparty:yoparty

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
kom igen, catfight catfight catfight!! :D:D

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Yamaha XSR 900 2017

Misstag har jag gjort, men har aldrig vrålat på varvstoppet. Man hör när det är dags att växla, oavsett vilken hoj man har.

Kanske "När jag va 16-17 år så låg du fortfarande i din pappas pung och skvalpade, men det hör inte hit." som kan uppfattas att du vill verka cool?
Ganska intressant tråd att läsa :D

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Varför inte bara att ta bort tråden innan alla blir ovänner osv..? eller låsa den?

Gör som ni vill det gör ni endå :arsele

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
det blev en tråd med ordkrig mellan de stora och de små ;) men verkar lite som zerokool hör hemma me de små även om dom skvalpade i pungen i hans unga dagar..

alex: ovänner blir vi knappast! det är alltid gnälligt och spikigt på sporthoj så ta det med en nypa salt och bit tibax med lika tänder ;)

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Det där att jag inte vill växla upp i 6an pgd av att släppa styre.
inte släpper jag styre när jag växlar men man släpper en bit av gräppet och jag har inget behov av att köra snabbare än i 5an heller för den delen

Och någon som störde sig på min stavning? Jag har dysleksi om ni vet vad det är!

Nej jag vet att man bara släpper en bit av greppet. Men du gör väl samma sak om du måste panikbromsa. Det var det jag syfta på. I den hastigheten hjälper inte bakbromsen dig speciellt mycket.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati