ge grabben en chans! jag menar är det verkligen så överpopulerat det här forumet att man behöver rata ner en nykomling? andra forum jag håller till på är det välkommen man brukar säga och sedan tillrätta visa om det är nåt som är fel..
att köra fort av och an är väl ingen överraskning att han gör? jag menar han är 17 år och prövar på nåt fort han inte testat förut! det är klart man ska leka av sig! se det positiva i saken; han är på en öde väg..
sen var det nån som skrev att han ska passa på att öva på inbromsningar och sånt då han ändå håller på. det är bra sagt! öva på inbromsningar, väjningar och känn på gyrokraften i kurvtagningar! det kommer behövas och det måste övas för det är en såpass stor skillnad på tung och lätt mc just med vikten och smidighet.
och att ni svamlar att farbror blå kommer sätta dit honom via tuben är inte så sannolikt med tanke på hur aktiva snutarna är med småbrott och pappers arbete. sen kan dom inte sätta dit han för mer än lite burnisar då det inte finns nåt bevis på hans hastighet.
jag vet att en polis kan bedöma överhastighet och därefter dela ut straff men det är i princip omöjligt från en film som "kan" vara redigerad hur mycket som helst..
förresten är det inte så farligt att han skriver åland för det finns inget annat ställe i finland med röd asfalt ute i bushen, dessutom talar dom svenska i filmen så så svårt att förstå var dom är är det inte
men till trådskaparen, öva på men ta det lugnt! för det första intrycket jag fick var att du var oerfaren och ville töjja på gränserna vilket mycket väl kan sluta i en olycka! och att skylla på inte ha en varvmätare för varvstoppet
du är bara ovan och hörde knappast motorn men är du van går det utan varvmätare. jag har ingen och har klarat mig fint!
lycka till med bygget! det är skit kul att bygga hoj då allt är så smått!
mvh. Kulan