Min Yamaha R6 -00 (Film)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Varvräknaren kollar man aldrig på, möjligtvis när man kör i 90km/h. Ska man gasa ska man också veta när man ska växla.. Du ska nog åka moppe ett tag till eftersom du inte hör när det är dags och växla.

Nog va de fan va ni orkar klaga snälla ni !

Klart jag kommer lära mig när jag ska växla osv men jag har fortfarande inte kört hojen 10000 gånger som alla tror!!

Inte visste jag i början med min Rs 125a heller när man sku växla men nu vet jag ! det kommer fan med tiden och den tiden har jag inte kört med den hojen!

Du har ALLDRIG varit i varvstopp då?
 

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Varvräknaren kollar man aldrig på, möjligtvis när man kör i 90km/h. Ska man gasa ska man också veta när man ska växla.. Du ska nog åka moppe ett tag till eftersom du inte hör när det är dags och växla.

Men ditt jävla mongo!
Han håller ju för fan på att lära sig hojen!
Inte fan växlade du rätt när du satte dig på din första hoj. Det är ju olika på nästan varje hoj. Svårt att höra om man är ovan.

Trött blir man....:huvet
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Men ditt jävla mongo!
Han håller ju för fan på att lära sig hojen!
Inte fan växlade du rätt när du satte dig på din första hoj. Det är ju olika på nästan varje hoj. Svårt att höra om man är ovan.

Trött blir man....:huvet


sjukt skön nivå här... trodde jag var inne på zatzy ett tag. :krama
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Men ditt jävla mongo!
Han håller ju för fan på att lära sig hojen!
Inte fan växlade du rätt när du satte dig på din första hoj. Det är ju olika på nästan varje hoj. Svårt att höra om man är ovan.

Trött blir man....:huvet

Klart alla har varit nybörjare. Skillnaden med det här fallet är väl att killen lägger ut film på det. :)
 

Blaster

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zx7r -97
Jag tror det finns en anledning till att folk gnäller på dig. Folk som varit med ett tag vet att det är PRECIS sånt här folk klankar ner på, och alla MC förare blir drabbade. Det gör inte saken bättre att du inte får köra den och är 17 år. Du förstör inte bara för dig själv utan för andra mc förare. Samt att folk är nog mer rädd om dig, därför får du kommentarer du får. Skitnice hoj för övrigt, men bara för att du har en snabb hoj behöver du inte köra maxgas hela tiden. Alla kan vrida på ett handtag.
 

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Det där att du inte tror jag kör lungt till den där vägen så kan jag säga att du har fel jag gasar inte på full jävla gas tills jag kommer ut till den där vägen och för övrigt bor jag 1km bort från den vägen där jag kör "fram och tillbaka på" och om ni vill veta varför jag kör just där är för jag tänker inte fara något längre med min R6a tills jag får mitt körkort till den! Bättre att hålla sig i hemtrackterna och där jag burnar så står dom som filmar på min gård!



Samma här! och varvstoppe har jag förklarat att när jag alldrig har fått haft en varvräknare på hojen osv så blir det så just nu! sen kan jag säga att jag har ägt hojen i 2 månader redan och under den tiden har jag varit ut 3 gånger så jag kör inte varje dag med den där om ni tror det !



Ja som någon annan sa så behöver jag bara lämna in ett papper till polisen med syntest + passfoto har jag för mig och efter det får jag mitt Mellankort av dom! Men så är det om man haft A1 kort i 2 år så kan man göra det sen här! samma gäller tung efter jag haft A kort i 2 år till sen.



Och hur fan skulle du kunna veta om jag kör i stan eller inte?

Det jag kan säga dig är att jag ALLDRIG har varit i stan och kört med R6an som sagt har jag bara varit 0-4 km hemmifrån mig med den!
Och inte så att jag kör med den varje dag det händer 1-2 gånger i månaden...
Sen så kör jag även lungt ! Det gör jag även med 125an inte ligger man och pressar fullt hela tiden man kör....

Okej förlåt, men den där videon gav en det intrycket. :/
Sen så angående körning i stan, missa du att jag skrev tror med STORA bokstäver? jag skrev att jag TROR du kör i stan.


Varvräknaren kollar man aldrig på, möjligtvis när man kör i 90km/h. Ska man gasa ska man också veta när man ska växla.. Du ska nog åka moppe ett tag till eftersom du inte hör när det är dags och växla.

Helt rätt, exakt det jag mena.

okey det är moraliskt att busköra men inte om man saknar körkort, hur låter det?
vad är löjligt med fram och tillbaka på en otrafikerad väg mitt ute någonstans.. hade du föredragit innerstan med övergångsställen utan lysen?

Ja, man kan busköra om man tänker på vad man gör och verkligen kan hantera cykeln. Dvs, man ska inte ha problem med att växla rätt, man ska ha vana med cykeln så man vet att man kan väja eller stanna om det händer något. Och nu vet vi att han inte har vanan, edt har han själv sagt, och är inte säker på den hojjen, då ska man väl inte ut och utmana ödet?
Sen om man inte heller har körkort ska man inte ens köra hojjen.

Jag tycker det är löjligt att visa att man är 17 år, kan inte växla på hojjen och ligger på fullgas på samma sträcka 6 gånger om.
Ett tecken på din barnslighet är att du frågar mig en så dum och självklar fråga, nej han ska inte busköra i innerstan -_-
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Fasligt vad folk ska klaga, gassa tills de rasar som jag brukar säja, ha skoj medans man kan :D har han inget kort e de ju inte erat problem, endast hans eget om de inte skulle gå så illa att han smäller in i er då e de ett stort problem.

Nä nu ska jag dricka en kopp te :fyllisar kolla vidare på filmen på 6an o sen sätta kl så den ringer kl 5 o sen nanna o sen när den ringer ska jag ut o gassa heeeeeeeeeeeeeeeeelvete hehehhehehe. :yoparty:yoparty:yoparty
 
Last edited:

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Men, kan inte någon bara låsa tråden. Så, pix pax päron, så kan livet återgå till det normala. Eller?
 

Magoozi

Lärare om fyra dyra år!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Malmoe!
Hoj
GSX-R 600
Ja, det är ju den elementära frågan. Men helt ärligt, ung kille på sporthoj som försöker visa, och förhoppningsvis få lite medhåll. TS har säkert suttit hemma vid sin dator och redigerat och tänkt för sig själv att de stora grabbarna på sh.com kommer tycka det är stenfräckt.

MEN, nu blev kanske inte reaktionen som väntad, alltså anser jag det är bättre att lägga locket på helt enkelt.

Deal?
 

E-Teknologen

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6 Diversion -10
Ja, det är ju den elementära frågan. Men helt ärligt, ung kille på sporthoj som försöker visa, och förhoppningsvis få lite medhåll. TS har säkert suttit hemma vid sin dator och redigerat och tänkt för sig själv att de stora grabbarna på sh.com kommer tycka det är stenfräckt.

MEN, nu blev kanske inte reaktionen som väntad, alltså anser jag det är bättre att lägga locket på helt enkelt.

Deal?

Jag håller med, även om man försöker förklara det för dom så bara går det inte....:huvet
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
:chips
 
Last edited:

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
30 och 50 vägar är heliga, dom vägarna håller man hastigheten på, och jag tror att dom flesta av alla sporthojs åkare håller med.

Då är jag inte som dom flesta sporthojsåkare, finns gott om 50 vägar som med samma kriterier på andra orter är 70, ja tillochmed ibland 90.

Man kör efter vettet innanför pannan, inte vad nån slö grå enformad hjärncell med fallskärmsavtal på 24våningen i Stockholm har bestämt:D
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Men ditt jävla mongo!
Han håller ju för fan på att lära sig hojen!
Inte fan växlade du rätt när du satte dig på din första hoj. Det är ju olika på nästan varje hoj. Svårt att höra om man är ovan.

Trött blir man....:huvet

Du var också 14år gammal märker jag.
Jag vet inte om varken trådskaperen eller du har något gehör för motorer ? Tydligen inte !

Jag hör när man ska växla om jag så åker en traktor, moped, hoj, bil eller vad fan det nu är. Men det kanske blir sport ev det här en dag också. Kör så länge på varv stoppet som möjligt. För det är ju där alla effekt finns :va
 

Exom

molekyler, igen..
Gick med
10 Mar 2009
Ort
Finland, Vasa
Hoj
1987 Yamaha FZR1000 Streetfighter
ge grabben en chans! jag menar är det verkligen så överpopulerat det här forumet att man behöver rata ner en nykomling? andra forum jag håller till på är det välkommen man brukar säga och sedan tillrätta visa om det är nåt som är fel..

att köra fort av och an är väl ingen överraskning att han gör? jag menar han är 17 år och prövar på nåt fort han inte testat förut! det är klart man ska leka av sig! se det positiva i saken; han är på en öde väg..

sen var det nån som skrev att han ska passa på att öva på inbromsningar och sånt då han ändå håller på. det är bra sagt! öva på inbromsningar, väjningar och känn på gyrokraften i kurvtagningar! det kommer behövas och det måste övas för det är en såpass stor skillnad på tung och lätt mc just med vikten och smidighet.

och att ni svamlar att farbror blå kommer sätta dit honom via tuben är inte så sannolikt med tanke på hur aktiva snutarna är med småbrott och pappers arbete. sen kan dom inte sätta dit han för mer än lite burnisar då det inte finns nåt bevis på hans hastighet.
jag vet att en polis kan bedöma överhastighet och därefter dela ut straff men det är i princip omöjligt från en film som "kan" vara redigerad hur mycket som helst..
förresten är det inte så farligt att han skriver åland för det finns inget annat ställe i finland med röd asfalt ute i bushen, dessutom talar dom svenska i filmen så så svårt att förstå var dom är är det inte :)

men till trådskaparen, öva på men ta det lugnt! för det första intrycket jag fick var att du var oerfaren och ville töjja på gränserna vilket mycket väl kan sluta i en olycka! och att skylla på inte ha en varvmätare för varvstoppet ;) du är bara ovan och hörde knappast motorn men är du van går det utan varvmätare. jag har ingen och har klarat mig fint!

lycka till med bygget! det är skit kul att bygga hoj då allt är så smått!

mvh. Kulan
 
Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Då är jag inte som dom flesta sporthojsåkare, finns gott om 50 vägar som med samma kriterier på andra orter är 70, ja tillochmed ibland 90.

Man kör efter vettet innanför pannan, inte vad nån slö grå enformad hjärncell med fallskärmsavtal på 24våningen i Stockholm har bestämt:D

WORD! :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top