Bikacapa skrev:
Ravetrancer, Läs mina inlägg innan du svarar, de handlar om kopior på mönsterskyddade produkter.
Har inget emot att kopior säljs så länge det inte handlar om ett mönsterskydd eller ett varumärkesskydd. Tvärtom,
det öppnar ju marknaden för de mer seriösa märkena och skapar ett intresse för sporten.
Att Blatas hojar skulle vara överprisade håller jag inte med om. Du vet själv vilka marginaler du har på kinahojarna och dessa är avsvärt högre än marginaler på exempelvis Blata hojar.
Varför skulle det vara dubbelmoral att sälja både kinahojar och Blata hojar så länge det inte inkräktar på någons imateriella rättigheter?
Visste inte att ni sysslade med välgörenhet. Trodde att meningen med ett företag var att tjäna pengar, är det omariskt anser du? (och läs vad jag har skrivit innan du svarar).
Alltså, jag vill inte bråka på nåt sätt med er, är det Barny jag pratar med nu?
Saken är så här.
Du verkar hela tiden skamfila just Blatakopiorna från Kina,.
Iom det så uppfattas det som att alla kinaminisar är skit.
Att ni vidare sålt origamikopior tycker jag mig vara så fel det kan bli när man är generalagent för det märket.
Samtidigt att sälja pirattillverkade delar till Blata anser jag också var helt fel av en generalagent.
Ni värnar så mycket om just BLATA och det förstår man ju självklart, men att sen gå och sälja kopior av andra märken såsom GRC tycker jag är fruktansvärt omoraliskt av en generalagent för ett redan känt minimärke.
Vidare, visst är det tråkigt att Blata lidit stira förluster pga detta, men det är inget jag kan göra åt tyvärr.
Men att ni som är generalagenter och inte tänker på snabba pengar så tycker jag personligen att ni har sämst moral och etik av oss alla importörer.
Om du vill prata för Blata, så är det ok, men få det inte att låta att allt från kina är dynga, för man får ganska så mycket kul för små pengar, eller hur?
Mvh Rejvis