Mini quad frågor

Cagiva_mito

Love your bike like you love your girl
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
.....

äre nån som har den här modellen?? den som har stötdämpare och är vattenkyld??



62.jpg


Är det nån som har beställt nått från gruppimport.com?? så man rkligen vet att m,an får det man beställer+? :confused: :3freak
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
nej det där är en illegal kopia

verkar som att allt är en olaglig kopia om man får tro på det dealy säger :arsele
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikacapa skrev:
Ravetrancer, Läs mina inlägg innan du svarar, de handlar om kopior på mönsterskyddade produkter.
Har inget emot att kopior säljs så länge det inte handlar om ett mönsterskydd eller ett varumärkesskydd. Tvärtom,
det öppnar ju marknaden för de mer seriösa märkena och skapar ett intresse för sporten.
Att Blatas hojar skulle vara överprisade håller jag inte med om. Du vet själv vilka marginaler du har på kinahojarna och dessa är avsvärt högre än marginaler på exempelvis Blata hojar.
Varför skulle det vara dubbelmoral att sälja både kinahojar och Blata hojar så länge det inte inkräktar på någons imateriella rättigheter?
Visste inte att ni sysslade med välgörenhet. Trodde att meningen med ett företag var att tjäna pengar, är det omariskt anser du? (och läs vad jag har skrivit innan du svarar).
Alltså, jag vill inte bråka på nåt sätt med er, är det Barny jag pratar med nu?

Saken är så här.
Du verkar hela tiden skamfila just Blatakopiorna från Kina,.
Iom det så uppfattas det som att alla kinaminisar är skit.
Att ni vidare sålt origamikopior tycker jag mig vara så fel det kan bli när man är generalagent för det märket.
Samtidigt att sälja pirattillverkade delar till Blata anser jag också var helt fel av en generalagent.
Ni värnar så mycket om just BLATA och det förstår man ju självklart, men att sen gå och sälja kopior av andra märken såsom GRC tycker jag är fruktansvärt omoraliskt av en generalagent för ett redan känt minimärke.

Vidare, visst är det tråkigt att Blata lidit stira förluster pga detta, men det är inget jag kan göra åt tyvärr.
Men att ni som är generalagenter och inte tänker på snabba pengar så tycker jag personligen att ni har sämst moral och etik av oss alla importörer.

Om du vill prata för Blata, så är det ok, men få det inte att låta att allt från kina är dynga, för man får ganska så mycket kul för små pengar, eller hur?

Mvh Rejvis
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
måste bara heja på lite :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi
ja men är det inte så att dealy säljer blata kopian då
eller är det en legal kopia som inte är gjord i kina efter som att allt som kommer
därifrån tydligen bara är billig skit

sen n finnj ju grc kopian, polini kopian osv
eller har ni helt övergett allt sådant nu då ?

köpte min Origami replika hos en återförsäljare till er i okt
vad är det om inte en kopia på ett märke som ni är generalagent för ?????

vore kul att höra blatas egen syn om just detta !

Och alla reservdelar till MM105w är det blata orginal eller pirat delar

:corn :corn :3freak
 
Last edited:

Cagiva_mito

Love your bike like you love your girl
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha r6 Yzf -02
heej nån som vet var man kan köpa trimmdelar till miniquaden??? vill ha lite mer fart i maskinen så nån som har något tips? :tummenupp
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
va vill du ha för trimdelar då ?

kanske kan fixa fram något beroende på vad du vill ha !
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Helvete en sån här vill jag ha!!
62.jpg

quad2big.jpg


Fatta vad kul. Porta cylinder lite,skaffa avstämt avgassystem större förgasare osv. Lär ju gå att få bra fart i den där. :) Någon som har en sådan?
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Ja har ju ingen sådan men det finns PLANER på att stoppa på en vattenkyld spis på min (spisen har jag redan hittat...)
 
Last edited:

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
MotardFighter skrev:
Ja har ju ingen sådan men det finns PLANER på att stoppa på en vatten kyldspis på min spisen har jag redan hittat...

Häftigt :)

Någon som vet vad det är för motor på den där vattenkylda quadarden. Stod på sidan att den skulle ge 6,5hk @ 15000rpm. Kan det verkligen stämma? För isåfall är det väl samma motor som på de vattenkylda minikopiorna.
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Skulle tro att de e precis samma spis som på dem vanliga vattenkylda minisarna...
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
ser ut som att motorn på den vattenkylda är samma som på min blata kopia

tror faktiskt att den kommer bli svårkörd med en sån motor

kopplingen är ju lite allt eller inget på dom

fast den lär ju gå rejält fort . när den luftkylda toppar, kommer
den vattenkylda istort sett börja dra.
 

MotardFighter

Speed don't kill it's the fart...
Gick med
5 May 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Inte så många längre...
Joo allt eller inget har man ju märkt! Men de inte justerbar koppling på dem eller e det bara nått jag har fått för mig?
 

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
jovisst är det justerbar koppling men ställer du den för löst
så blir det något vajsing kopplingen håller typ emot sej själv eller nåt
blir svårt att få den att varva ur då!

ställer du den hårt så får du gasa bra för att komma iväg
å andra sidan blir det ett jvla drag i accet , gillar ju
själv min blata kopia men den är lite svårkörd
det jag gillar med min quad är ju att den sticker direkt
kunds iofs behöva lite bättre acc o ett par km till i toppfart.
 

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
Rejsvis,
Har inte skamfilat några andra kopior än just Quadard kopian som denna tråd handlar om, anledningen kan du läsa i föregående inlägg, ingen mening att fortstätta dividera om det.
Har aldrig påstått att alla kinaminisar är skit, om någon skulle ha uppfattat att det är så.
Jag håller med att du får det du betalar för.

Angående att du inte vill bråka med oss. Det är inte intrycket man får när man läser dina inlägg här på forumet. Vet tyvärr inte mycket om ditt /ert företag därför låter jag blit att kommentera. Det lilla jag vet är genom dina inlägg just på detta forum, där du inte har varit sen med att ta tillfället i akt och kritisera andra. Ena gången kallar du exempelvis Dealy, för gruppimport andra gången är vi fruktansvärt omoraliska och oetiska.

Rätt eller fel, vi tog in Origamikopian i ett tidigt skede men bestämde oss kort därefter att ta bort den ur vårt sortiment och inte importera produkten längre. Allt detta innan vi blev importörer för Blata. Det är ett avslutat kapitel och har inget att göra med hur företaget drivs idag. Delarna till Origamikopian kommer inom kort att utgå från vårt sortiment. Enda anledningen till att de finns kvar är att vi lovar våra kunder att lagerhålla med reservdelar till hojar vi sålt.

Att sälja kinesiska minimoto innebär att sälja kopior. Det vet du mycket väl om, då du själv är importör. Alla minimoton idag som tillverkas i kina är rena kopior eller med vissa undantag modifierade kopior av existerande märken och visst kan man ifrågasätta moralen och etiken hos alla som importerar inklusive dig.
(Du har till och med lyckats gradera moral och etik och satt oss längst ner på den. Bravo)

Enligt dig är det helt ok att bara säljer kopior så länge man inte säljer originalcyklar men inte att sälja kopia och orginal på två olika cyklar. Kan tyvärr inte se intresskoflikten som du så bra kunnat genomskåda.

MVH
Bikacapa
 

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Västerås, Uppsala men oftast mittemellan
Hoj
Klr 600 motard
alltså kan ni sluta hacka ner på varandra,, orka lyssna och orka bry sig om någon säljer kopior eller inte,, kan ni inte ta detta utanför sporthoj eller Pm:a varandra istället... hela den här tråden har ballat ur, kan det inte åter gå till att vara en tråd där man kan hitta lite tips och få hjälp med sin Quad oavsätt de är en kopia eller inte.. nu får man leta som en tok för att hitta något vettigt

och grabbar de är snart jul :tomten
 
Last edited:

peter_anders

frenetisk minihojsåkare
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Hemma hos mej !
Hoj
Z 1000+blata kopia+Miniquad+2 st 14e+110cc Pocketbike
Rift skrev:
Någon som vet var man kan hitta ett tändstift till dem små rackarna mitt tänder nämligen inte kanske är ett annat problem? bara kört med den max 1 timme.. :confused:

kasta det där sketna tändstiftet o köp ett nytt nkg eller nåt
orginal stiften är inte skit värda
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top