Minimera risken för stöld!

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Robban W skrev:
En polare till mig snodde en betongsugga (en sån där betongklump som brukar hindra bilar att köra på gångvägar) o kedjar fast hojen i den.

Jobbig grej att sno :D :D :D
 

DuccePidde

Socio #2502
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 690 SM -07 & Suzuki DR350s Ducati 900 SS -98 Såld
cRoC skrev:
Ett alternativ är ju att lägga en mobil med teliakort under cutsen eller liknande, sen om den blir stulen surfar man bara in på nätet och kollar vart den är..

Förklara gärna lite mer, var surfar jag in och ser var telefonen finns.
Har själv tänkt göra detta, har hört att man måste ha ett telia kort.

Har någon fått detta att fungera så berätta gärna.
 

ITZHAK

Musikalernas Robin Hood
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Nordväst om Ungern
Hoj
Kulturraket
Jag har ett litet projekt som innebär att bygga in en gammal "minicall" personsökare i hojens elektronik (fast det började med min förra bil).

Om bilen i det här fallet blev stulen så ringer man ett snabbt 0740 nummer och lägger på luren.
Sen tar det cirka 20 sekunder innan den modifierade minicallkretsen bryter all ström med ett relä och biljäveln dör totalt. (Förhoppningsvis när tjuven kör i 200 blås på motorvägen!!!)
Minicall mottagare jobbar via FM bandet och har mottagning lååångt ner i marken, även i det djupaste garaget.
(Provade min egen nere i Sjukhusets kulvertar)

OBS! KÖP EN MINICALL MED ETT NUMMER SOM ALDRIG ÄR ANVÄNT! Alternativt; damma av Din gamla pjäs som Du säkert har liggande i lådan...

För övrigt har Nokia en trådlös GSM övervakningskamera med rörelseautomatik som du kan stoppa ett kontantkort i... Ganska fiffigt!
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
DuccePidde skrev:
Förklara gärna lite mer, var surfar jag in och ser var telefonen finns.
Har själv tänkt göra detta, har hört att man måste ha ett telia kort.

Har någon fått detta att fungera så berätta gärna.
Jag har redan visat länken i den här tråden. Kolla igenom...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
RoLLER skrev:
Låter skitbra!!! :tummenupp Men måste man inte ypt "bila" fast den i backen eller nån betong. Jag har en bra betongsarg man skulle kunna fästa en ögla i.
Ändra så borrar man genom asfalten och fyller hålet med ankarmassa... elller så sätter man expander i en betongsarg
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
SENSEI skrev:
Ändra så borrar man genom asfalten och fyller hålet med ankarmassa... elller så sätter man expander i en betongsarg

Okie.... Du verkar ha koll.... Vi kikar på det imorrn. Nu ska jag ankra fast hojjen 2k4! :)
 

F/F

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2003
Ort
stockholm
Hoj
GSXR-1000 K7
fattar inte att det inte sitter en gps sändare på alla sporthojar, vi har ju trots allt klivit in i 2000-talet.
har ju funnits ett bra tag nu på dom flesta nya vatttenskotrar och det drog ju
ner stölderna rejält, men men återförsäljarna- tillverkarna är väll glada att
få hosta ut nya hojar stup i ett.
fredrik
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Spinky Spendrup skrev:
Hur var det nu med att skilja på mitt, ditt och någon annans? :fakta

Lägg av. Grisen gör bättre nytta om han kan låsa sin hoj runt den. Det förstörs fler busshållplatser än det stjäls betonggrisar. Klaga på det istället...

Roller: kan du inte ha den i trappen ett tag tilsl du hittar ett garage?
Jag hade det efter de slängde ut mig från mitt garage fast polisen kom ju oxå efter vecka 3 o bad mig ta ut den.

Ha larm och de låsen du har och fönstret öppet och pistolen laddad.

Flytta ut på landet - det är det enda rätta.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag ska ha det jag har + att jag ska kedja fast den i marken. Sensei ska hjälpa mig att gjuta fast en ögla i backen som man kan dra en kätting genom... osså vidare genom ramen på hojjen. Det borde fan räcka för att skrämma bort dom flesta tjuvarna iaf!

Men en laddad pistol vore aldrig fel :D :D :D

Mavve skrev:
Lägg av. Grisen gör bättre nytta om han kan låsa sin hoj runt den. Det förstörs fler busshållplatser än det stjäls betonggrisar. Klaga på det istället...

Roller: kan du inte ha den i trappen ett tag tilsl du hittar ett garage?
Jag hade det efter de slängde ut mig från mitt garage fast polisen kom ju oxå efter vecka 3 o bad mig ta ut den.

Ha larm och de låsen du har och fönstret öppet och pistolen laddad.

Flytta ut på landet - det är det enda rätta.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Henkmaster skrev:
Jag har ett litet projekt som innebär att bygga in en gammal "minicall" personsökare i hojens elektronik (fast det började med min förra bil).

Om bilen i det här fallet blev stulen så ringer man ett snabbt 0740 nummer och lägger på luren.
Sen tar det cirka 20 sekunder innan den modifierade minicallkretsen bryter all ström med ett relä och biljäveln dör totalt. (Förhoppningsvis när tjuven kör i 200 blås på motorvägen!!!)
Minicall mottagare jobbar via FM bandet och har mottagning lååångt ner i marken, även i det djupaste garaget.
(Provade min egen nere i Sjukhusets kulvertar)

OBS! KÖP EN MINICALL MED ETT NUMMER SOM ALDRIG ÄR ANVÄNT! Alternativt; damma av Din gamla pjäs som Du säkert har liggande i lådan...

För övrigt har Nokia en trådlös GSM övervakningskamera med rörelseautomatik som du kan stoppa ett kontantkort i... Ganska fiffigt!

Schysst idé faktiskt! :tummenupp

Tyvärr körs väl hojar ganska sällan från platsen där de blir stulna, utan läggs på flak eller släp men det hade ju vart schysst om man kunde döda den när nån är ute och kör med den. Chansen är ju stor att tjuven inte vågar stå vid vägkanten och försöka kolla vad felet är utan bara lämnar den där.

Fler kul (och nyttiga) ideér!! :)
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
2Late skrev:
Hur har det gått? Har du hojen kvar? Rapportera om jobbet med ögla mm. :confused:

Jorå hojen e kvar (ta i trä). Nu får tiden är den låst till förbannelse. Tar 10 minuter bara att få bort alla lås. Och ja den e förankrad i backen oxå. :tummenupp Det e ju aldtig nån garanti men en ev. tjuv för antagligen mycket huvudbry iaf.
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
2Late skrev:
Det räcker oftast att du gör det svårt för dem. De är ute efter lätta byten. Hur vad det med öglat? vad det mycket jobb för att fästa den i marken?

Jag fäste den i en betongsarg som finns utanför min port. Har man bara rätt verktyg. dvs feta HILTI Slagborren och rätt borrar etc så e det lätt. Det var Sensei som gjorde det åt mig. Jag bara tittade på, snusade coh tog en kopp kaffe :) Ska man fästa i backen e det nog en annan femma. Man måste nog fylla i med nån sörja som stelnar för att det ska fästa ordentligt? Funderar du på att göra samma sak?
 

s9d8as0vjk

Guest
Henkmaster, tycker din idé låter ganska bra men samidigt jävligt farlig även för dig. Det finns ju trots allt en liten risk att någon jävel slår fel nummer när du är ute och åker ... visst det är en liten risk men den finns.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
RoLLER skrev:
Jag fäste den i en betongsarg som finns utanför min port. Har man bara rätt verktyg. dvs feta HILTI Slagborren och rätt borrar etc så e det lätt. Det var Sensei som gjorde det åt mig. Jag bara tittade på, snusade coh tog en kopp kaffe :) Ska man fästa i backen e det nog en annan femma. Man måste nog fylla i med nån sörja som stelnar för att det ska fästa ordentligt? Funderar du på att göra samma sak?

Var fan hittar man ett vettigt 'ankare' och ovan nämnda sörja? Jag har ju min parkerad i P-garage och skulle fan vilja att bäbisen sitter fast.
 

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
Robban W skrev:
En polare till mig snodde en betongsugga (en sån där betongklump som brukar hindra bilar att köra på gångvägar) o kedjar fast hojen i den.

Om det går att sno en betongsugga borde det gå att sno betongsugga + motorcykel oxå, eller? :va
 

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Ort
Hemma med mina 3 Tjejer
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Therudeboy skrev:
Köp skivbromslås med larm, när jag kollade på det vid mässan verkade det vara ett säkert alternativ.


VArt får man tag i sådant lås ??

skicka gärma ett PM om du har någon länk

Mvh WoX :banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top