Minimoto bus

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Hultan skrev:
Sen så är det ju det att vissa verkar tycka att man är grym när man har klotat massor... Humm är det så?... :)

Nix, det gör ont att klota så ballhetsfaktorn på en vurpa ligger långt ner på minusskalan.
Det är inte alls kul att ligga på asfalten och sprattla, åka ambulans, gå på kryckor, all smärta det orsakar, både den olycksdrabbade och de i dennes närhet med den stress och oro det orsakar.
 

Skorpan

Guest
Mookie skrev:
Nix, det gör ont att klota så ballhetsfaktorn på en vurpa ligger långt ner på minusskalan.
Det är inte alls kul att ligga på asfalten och sprattla, åka ambulans, gå på kryckor, all smärta det orsakar, både den olycksdrabbade och de i dennes närhet med den stress och oro det orsakar.
kan inte annat än och hålla med,jag har fina bilder hur sånt kan se ut... :gnissla
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
WWWWWWWHOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Min mini är ihopskruvad och körduglig igen! :banana
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Var ute och testade den moddade koppling nu. Drog ett varv runt området, burnade lite utanför Baghera och drog sedan en sväng förbi Gojje.:D

Förut så gick det att raggköra den lite genom att ge bara lite gas och sedan glida runt och se snygg ut. Det går inte nu utan den "känns mer som en riktigt räzer" :3freak
Ingreppet kommer betydligt Brutalare med ett "ryck" :rolleyes: och det är en väldigt markant skillnad mellan i och urkopplat. När jag släpper gasen inför en böj så sjunker varvet och kopplingen går ur, drar på och varvet höjs först och sedan så kopplar den i igen. (Skälvfallet så ska alla superlativ tas med en nypa salt och sättas in i sin kontext)

Ska labba lite med tomgångsvarv vid tillfälle så får vi se vad det blir av det hela.
Frågan är om det verkligen gör någon skillnad på varvtider eller om det bara är subjektivt? Kul är det i alla fall! :yoparty :banana
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Mookie skrev:
Var ute och testade den moddade koppling nu. Drog ett varv runt området, burnade lite utanför Baghera och drog sedan en sväng förbi Gojje.:D

Förut så gick det att raggköra den lite genom att ge bara lite gas och sedan glida runt och se snygg ut. Det går inte nu utan den "känns mer som en riktigt räzer" :3freak
Ingreppet kommer betydligt Brutalare med ett "ryck" :rolleyes: och det är en väldigt markant skillnad mellan i och urkopplat. När jag släpper gasen inför en böj så sjunker varvet och kopplingen går ur, drar på och varvet höjs först och sedan så kopplar den i igen. (Skälvfallet så ska alla superlativ tas med en nypa salt och sättas in i sin kontext)

Ska labba lite med tomgångsvarv vid tillfälle så får vi se vad det blir av det hela.
Frågan är om det verkligen gör någon skillnad på varvtider eller om det bara är subjektivt? Kul är det i alla fall! :yoparty :banana

Fräckt. Fast jag tycker det låter som om motorn behöver mer varv. Så att du har ett register även efter det att kopplingen greppat :va Hur var det? Köpte du reeds eller någonting annat också?
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
bebbe skrev:
Fräckt. Fast jag tycker det låter som om motorn behöver mer varv. Så att du har ett register även efter det att kopplingen greppat :va Hur var det? Köpte du reeds eller någonting annat också?


Jupp ,det skulle inte skada om det varvade mer. Det funkar bra som det är nu så ingreppet kommer inte alltför högt utan det finns fortfarande ett litet register att spela med men varv är ju alltid trevligt.

Jag köpte bara fjädrar. Luftfilter, fler fjädrar och fotpinnar är på väg från USA. Eftersom killen med dreven verkar ha gått under jorden så får jag nog lägga en beställning på ett drev och kan lika gärna ta reeds samtidigt.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Mookie skrev:
Jupp ,det skulle inte skada om det varvade mer. Det funkar bra som det är nu så ingreppet kommer inte alltför högt utan det finns fortfarande ett litet register att spela med men varv är ju alltid trevligt.

Jag köpte bara fjädrar. Luftfilter, fler fjädrar och fotpinnar är på väg från USA. Eftersom killen med dreven verkar ha gått under jorden så får jag nog lägga en beställning på ett drev och kan lika gärna ta reeds samtidigt.
Låter bra :tummenupp Jag beställde fjädrar jag med, från Skottland :D
 

Skorpan

Guest
Mookie skrev:
Hmmmm, när och var? :va
får se om jag får ihop den lille till ikväll,ska modda den lite :hihi
du o bebbe ska få på fingrarna nästa gång vi kör :brynad ;)
vi får höras på tele för jag är inte hemma o kollar inte burken så mycket :tummenupp
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skorpan skrev:
får se om jag får ihop den lille till ikväll,ska modda den lite :hihi
du o bebbe ska få på fingrarna nästa gång vi kör :brynad ;)
vi får höras på tele för jag är inte hemma o kollar inte burken så mycket :tummenupp

Vad skall du göra med den?
 

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
Vad skall du göra med den?

Fan, ni får sluta pimpa era hojar så mycket.... Inget kul för oss som kör standard ju.... Inte för att jag hade nån chans att hänga med dig innan heller iofs... :rolleyes:
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Coola Ola skrev:
Fan, ni får sluta pimpa era hojar så mycket.... Inget kul för oss som kör standard ju.... Inte för att jag hade nån chans att hänga med dig innan heller iofs... :rolleyes:
Du får väll pimpa din du med. Fram med filen bara :banana
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
skorpan hos huliganen:
nästa vecka kan vi ta ett race mitt i veckan då får ni det inte lätt hehehe :)
 

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Mookie skrev:
Ja men fixa det då! :fatta!

:pannkyss :lol


Sålde ju den första som jag beställde, men i februari nångång då kommer min 14F å då jäklar ska man ta fram grovslipen! :tummenupp
*beställde även ett extra kåpsett så man inte behöver grina ihjäl efter första krashen* :hihi
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top