Minimoto bus

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Skorpan skrev:
jag har filat lite på fotpinnarna så nu kan man lägga ner lite förhoppningsvis :banana :tummenupp


Perfekt. Senast vi sågs så nämnde du ordet "porta" ungefär i var tredje mening. Hur blev det med det?
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Just som man hade bestämmt sig för att beställa en 14E så kommer 14G ut :huvet : Nu får man ju titta närmare på den i stället. Någon som hört nått om den? Den ska vara nästintill identisk 14E. Fast Klart läckrare med Lackad ram och fälgar :tummenupp
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Grave_digger skrev:
Just som man hade bestämmt sig för att beställa en 14E så kommer 14G ut :huvet : Nu får man ju titta närmare på den i stället. Någon som hört nått om den? Den ska vara nästintill identisk 14E. Fast Klart läckrare med Lackad ram och fälgar :tummenupp


Vart har du hittat denna? Länk?
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Last edited:

Skorpan

Guest
Mookie skrev:
Perfekt. Senast vi sågs så nämnde du ordet "porta" ungefär i var tredje mening. Hur blev det med det?
det kommer,det kommer....måste bara få tag på nåt o "fila" med o lite tid så
så som det är nu så hinner jag knappt gå på dass o skita ju... :död :huvet
 
Last edited:

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Skorpan skrev:
det var ingen dum idé alls,har testat o det funkar perfa nu :tummenupp
rejsa onsdag / torsdag kväll??? vågar ni?? :)

Onsdag i sådant fall för min del. Jobbar kvällen torsdag.

Vart?
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Mookie skrev:
Jag har läst om den där på ett amerikskt forum. Samma motor som 14E, Origamikåpor, Egen ram med Origamimått. Caglliari fälgar och bromsar. Avstämmd pipa och någon sorts rejsförgasare. Någon har uppgett 6hk men det är knappast troligt med de spec som den har.



Okej.. Och vad innebär det??? Origaminått?? :va Är det större än 14E måtten? Om inte mitt öga är helt skevt, :kocko så tycker jag det ser ut som om den är högre (Jämnför måttet mellan bakdäck och skärmen).
Men men avstämmd pipa och annan förgasarae,, borde den inte vara bättre och dyrarae då? Är mäkta sugen om den är lika stor.. Vill ju ha en liten. Varför annars köpa en "mini"moto?? :yoparty
Får kolla upp detta.. I morgon är det dags att beställa :tummenupp

/Tommy
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Grave_digger skrev:
Okej.. Och vad innebär det??? Origaminått?? :va Är det större än 14E måtten? Om inte mitt öga är helt skevt, :kocko så tycker jag det ser ut som om den är högre (Jämnför måttet mellan bakdäck och skärmen).
Men men avstämmd pipa och annan förgasarae,, borde den inte vara bättre och dyrarae då? Är mäkta sugen om den är lika stor.. Vill ju ha en liten. Varför annars köpa en "mini"moto?? :yoparty
Får kolla upp detta.. I morgon är det dags att beställa :tummenupp

/Tommy


Med origamimått så menade jag lite slarvigt att den har samma mått och rejk på gaffeln som Blata origami och kopiorna på denna.
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Mookie skrev:
Med origamimått så menade jag lite slarvigt att den har samma mått och rejk på gaffeln som Blata origami och kopiorna på denna.



Okej *med risk för att bli utskrattad ochkallad Idiot* Men Blata är väl större?(okej inga spydiga påhopp försöker lära mig) Finns ju så många olika modeller :tungan
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Grave_digger skrev:
Okej *med risk för att bli utskrattad ochkallad Idiot* Men Blata är väl större?(okej inga spydiga påhopp försöker lära mig) Finns ju så många olika modeller :tungan


Jag har frågat runt lite bland jänkarna, med lite tur är det någon som sitter på exakt info om denna och kan ge oss ett bra svar. Jag återkommer i frågan när jag vet mer.
 

Grave_digger

Ingen rök utan en Burnis
Gick med
4 Dec 2004
Ort
Vara
Hoj
Hornet 900a -03 (blå)
Mookie skrev:
Jag har frågat runt lite bland jänkarna, med lite tur är det någon som sitter på exakt info om denna och kan ge oss ett bra svar. Jag återkommer i frågan när jag vet mer.


Jag har fått veta mer :tummenupp . Pratade med Killen som tar in dom per Telefon. Enligt honom så ska det inte skillja nått från 14E i storlek. Samma motor annan ram och pipa dock. Förgasaren var han inte säker på.. han ska få all info i morgon Måndag. verkar ju Lovande.. MINIMOTO here I come!!! :banana
 

cardassian

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
minimoto
okej, jag är ny här, köpte minimoto i veckan och har varit ute och gat-rejsat lite på egen hand, kört lite runt chalmers och korta bitar i innestan. Vore kul att träffa andra å rejsa, blir det ngt mer i p-huset Lindholmen. Jag är lätt på!!
synd bara att pundarna snodde min mc-hjälm i våras... får köra med vadderad topluva :kocko
 

cardassian

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
minimoto
hmm, hur lägger man in bild under mitt nickname? som det är nu så kommer ju bara bilden fram om man klickar på mitt nman [cardassian] ...
Nåväl, testar att skicka med en bild i meddelandet, se om det funkar... Alla är vi barn i början. :va
 

Bifogat

  • PC020005p.JPG
    PC020005p.JPG
    94.9 KB · Visningar: 57

Skorpan

Guest
Mookie skrev:
Onsdag i sådant fall för min del. Jobbar kvällen torsdag.

Vart?
ok,onsdag kör vi,har du ingen bil kan jag svänga förbi o hämta dej :tummenupp
jag skiter i att folk klagar nu,vi har kört på lindholmen innan och snuten har vart där utan att säga nåt ont så jag tänkte köra där nu oxå så får vi se vad som händer (kan inte mer än o få tillsägelse...)
iron man?? bebbe?? nån mer onsdag kväll??
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Skorpan skrev:
ok,onsdag kör vi,har du ingen bil kan jag svänga förbi o hämta dej :tummenupp
jag skiter i att folk klagar nu,vi har kört på lindholmen innan och snuten har vart där utan att säga nåt ont så jag tänkte köra där nu oxå så får vi se vad som händer (kan inte mer än o få tillsägelse...)
iron man?? bebbe?? nån mer onsdag kväll??

Kanske för min del. Får se, jag skall ha passningen denna veckan :tungan
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top