Minimoto bus

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
:va :tungan Kommer antagligen inte få mina delar till på Onsdag, tyvärr :( Och jag har redan plockat ner allt. Trodde ju att grejorna skulle komma i slutet på förra veckan :rolleyes:

Går väl hyfsat fort att skruva ihop? Jag har ju iofs inte haft isär motorn men den kan väl inte vara tokavancerad?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Coola Ola skrev:
Går väl hyfsat fort att skruva ihop? Jag har ju iofs inte haft isär motorn men den kan väl inte vara tokavancerad?

Nej, det är den definetivt inte :tungan Men det skall ändå finnas tid till att göra det.
 

cardassian

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Göteborg
Hoj
minimoto
okej, sorry boys. Men jag kan inte vara med imorrnkväll, hoppas det blir fler chanser! Gärna något redan till helgen :)

Har ni sett denna filmen:
http://www.pocketbike.nu/forum/viewtopic.php?t=455

två killar som kör runt på gator/cykelvägar i göteborg, skulle vi inte kunna samlas ett gäng och dra en liknande cruising? Är vi fem pers så är det ju bara 20% chans att polisen får fatt i just mig :hihi

Nåväl, tuff film, om dock något lång. Mer sånt!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Det hade vart skoj med en stor samling till sommaren.
Tänk er synen: En tjock gröt med små ettriga tvåtaktare nerför avenyn som spyr ut rök... :hihi
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Minimotokörning i P-Huset Lindholmen imorgon onsdag från 17:30.

Skorpan vill säkert köra lite raktframrejsing ett tag först och när vi andra tröttnar på honom så bygger vi en bana och nöter.



Jag fick en låda grejer från USA idag så det ska bli riktigt kul att få löda lite med nypimpade minin imorgon. :yoparty


Edit:

Jag tänker då rakt inte köra med 63drev bak. Jisses vad det går, helt livsfarligt!
 

Bifogat

  • IMG08711 (Medium).jpg
    IMG08711 (Medium).jpg
    39.6 KB · Visningar: 46
Last edited:

Coola Ola

Guest
Mookie skrev:


Jag o Mark var ute körde runt lite i Majorna alldeles nyss, fan vilken skillnad det blev med höjd nål och större luftfilter (fortfarande nåt strul med bränslematningen när man ska starta den dock :(). Snuten körde förbi oss 5 ggr, av en ren slump stod vi still alla tillfällena. Sista gången stannde de och frågade om vi hade lyse på mopparna vilket vi givetvis svarade nej på lite skamset. "Ok, ni vet att ni syns jävligt dåligt på de där, tänk på det när åker iväg i x antal kilometer i timmen" blev svaret. Sen rullade de vidare och vi kände oss givetvis jävligt lättade..... De måste väl ha spanat efter nånting specifikt.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Coola Ola skrev:
Jag o Mark var ute körde runt lite i Majorna alldeles nyss, fan vilken skillnad det blev med höjd nål och större luftfilter (fortfarande nåt strul med bränslematningen när man ska starta den dock :(). Snuten körde förbi oss 5 ggr, av en ren slump stod vi still alla tillfällena. Sista gången stannde de och frågade om vi hade lyse på mopparna vilket vi givetvis svarade nej på lite skamset. "Ok, ni vet att ni syns jävligt dåligt på de där, tänk på det när åker iväg i x antal kilometer i timmen" blev svaret. Sen rullade de vidare och vi kände oss givetvis jävligt lättade..... De måste väl ha spanat efter nånting specifikt.

Kul att det märktes iaf :tummenupp Vilka filter var det du köpte?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Att bara plocka upp nålen ett steg gjorde underverk på min båge. Startar bättre. Går ritkigt bra på dom låga varven.

Tyvärr så bluddrar, bubblar, fyrtaktar (?!) den på fullgas, allra mest i lite nedförslut. Nån har lyckats lösa det på nå nåt bra sätt?

Hur många är det som kommer idag/ikväll?
 

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Skogen
Hoj
GSX400
Tänkte komma och kolla lite, kan nån ge en snabb vägbeskrivning? Kommer ifrån Angered!
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Mark skrev:
Att bara plocka upp nålen ett steg gjorde underverk på min båge. Startar bättre. Går ritkigt bra på dom låga varven.

Tyvärr så bluddrar, bubblar, fyrtaktar (?!) den på fullgas, allra mest i lite nedförslut. Nån har lyckats lösa det på nå nåt bra sätt?

Hur många är det som kommer idag/ikväll?


Så var min också förut. Ett par välriktade hål i orginalluftfiltret fixade detta.
 

Coola Ola

Guest
bebbe skrev:
Kul att det märktes iaf :tummenupp Vilka filter var det du köpte?

Har inget nytt filter egentligen, har gjort samma som Peter bara, kapat upp hål i originalfiltret.
 

Skorpan

Guest
fyfaaaan,har sån värk i fötterna idag så jag knappt kan gå idag men roligt som faaan var det :tummenupp
mookie: jag ska se över min frambroms nu så blir jag ännu snabbare nästa race :D dags att du trimmar din mer... :tungan ;) :)
 

Coola Ola

Guest
Skorpan skrev:
fyfaaaan,har sån värk i fötterna idag så jag knappt kan gå idag men roligt som faaan var det :tummenupp
mookie: jag ska se över min frambroms nu så blir jag ännu snabbare nästa race :D dags att du trimmar din mer... :tungan ;) :)

Hehe, yes, fetball! Roligt när en tant i 60-årsåldern åkte förbi, trodde hon skulle skälla för att vi buskörde men hon sa typ "åh, vilka roliga små motorcyklar ni har, har ni byggt dem själv?" Helt grymt vilken bra respons man får när man kör minimoto :D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Coola Ola skrev:
Hehe, yes, fetball! Roligt när en tant i 60-årsåldern åkte förbi, trodde hon skulle skälla för att vi buskörde men hon sa typ "åh, vilka roliga små motorcyklar ni har, har ni byggt dem själv?" Helt grymt vilken bra respons man får när man kör minimoto :D


Lägg in en stöt vettja ;)

annars verkar ju Roller behöva lite brudar :3freak :hihi så du kan skicka henne till honom kanske? :va

lite coolt var det iallfall! synd att ja inte vågade prova! jag provar nästa gång! :banana
 

Coola Ola

Guest
Miss_Orchidee skrev:
Lägg in en stöt vettja ;)

annars verkar ju Roller behöva lite brudar :3freak :hihi så du kan skicka henne till honom kanske? :va

lite coolt var det iallfall! synd att ja inte vågade prova! jag provar nästa gång! :banana

Ja, din fegis.... Du har ju haft din chans nu, blir inga fler ggr för dig tror jag... :tungan :D
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Skorpan skrev:
fyfaaaan,har sån värk i fötterna idag så jag knappt kan gå idag men roligt som faaan var det :tummenupp
mookie: jag ska se över min frambroms nu så blir jag ännu snabbare nästa race :D dags att du trimmar din mer... :tungan ;) :)

Mmmmmm, ska jag hänga med er så får jag nog trimma som en tok, ladda med nitro och sätta mig i körskola.


Jag får ju storstryk.
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top