minimoto i tulling 25/01 kl 12:oo

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
När jag prata med dem på telefon tidigare förstod jag det som att de skulle ha de flesta minohojarna på mässan så det skulle bara finnas några stycken kvar i hallen. Bäst ni kollar så de hinner få tillbaka dem till 14 på söndagen. Sen brukar det vara max 7 på banan samtidigt. De pratade också om en prishöjning som skulle ske nu nångång i samband med mässan så ni vet. Plus att pokaler inte längre skulle ingå utan kosta extra. Det var dock inte bestämt vilket datum ändringen skulle ske då.

Vad gäller utrustning rekomenderar jag ryggskydd, jag hade även min egna jacka under overallen men det är inte lika nödvändigt. Helställ kan nog blir lite knöligt. Det går inte att ha sina riktiga stövlar, de är för stela och går inte att bryta upp på fotpinnarna. Ha små låga mjuka jumpadojor, funkar bäst. Jag tyckte även det var skönt att ha mina egna tajta ofodrade sommarhandskar i skinn istället för vantarna man kan låna där.

Ha så kul nu och filma alla klotningar!! :banana

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Relapse skrev:
Hmm. Det känns som att man ska dyka upp och köra skiten ur GSXR1100R, bara så att han blir van vid att bli förnedrad. :hihi Iofs så har jag aldrig kört minimoto, men om Gamlot klarar av det så kan det inte vara så svårt. :tungan
Välkommen att vurpa, tänk dock på din benskörhet :tungan

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
[/QUOTE]Ha så kul nu och filma alla klotningar!! :banana[/QUOTE]

och vad blir det för hoj för dig i sommar då? sist jag såg dig hade du klotat med blejden

wheelieman

I 300 kan ingen höra dig skrika
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Den enda jag har kvar står i bokhyllan
Jasså du Victor!!!! du anser dig oslagbar.....hmmm. Kanske skall hänga på på söndag och dra mitt strå till stacken också :hihi

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
wheelieman skrev:
Börjar du fega på gamla dar... :va

Näääää... fega har jag väl alltid gjort?.. :arsele :tuttar :D

(Däremot har jag mina låtsastuffa stunder, varav en inföll i våras i samband med just minimoto o resulterade således i hjärnskakning, massa skrubbsår/blåmärken o vridet bäcken. :näsblod Så jag står nog över den här gången :rolleyes: )

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
soppatorsken skrev:
Lessen, jag kan inte komma.
Jag måste jobba pga sjukdom.
Jäla chicken, jobba pga du är sjuk, det va den sämsta ursäkten jag hört :arsele

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
OBS:tiden ändrad till 14:00 för banan var bokad, ocså kan ju även de som är lite morg

ja nu börjar det närma sig, vi åker från norrtälje 12:30 det tar ju enstund att åka i det här vädret. vi ses där för dem som ska komma.
jag kommer att ha en röd & svart Honda jacka på mig och heter svante. :banana

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kan inte komma tyvärr. Men då blir det mer körtid för er andra :D
Hoppas på bilder senare.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Fi fan va kul vi hade, Hermes och hans polare #23 va helt klart ubesnabbast, Swedie fick ett knä i röven av The Dude och vurpade, banan är mer teknisk än www.rachouse.se men kortare, jag hade feldrevat och en massa annat..
Oscar & Fixx fick kramp och kastade in handduken.

Nu är man mör i hela kroppen efter 3 timmars gasande och vurpande, K-Man filmade och film kommer asap.

Vi har bara 60 mil att köra hem nu :huvet

:tummenupp

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
minimoto

man tackar för visat intresse det var lika as roligt som vanligt, jag tror inte jag har vurpat så många gånger tidigare så som i dag, swedie var riktigt snabb :tummenupp för att vara första gången han körde. nr 23 och jag har ju varit där några gånger :D . och fler lör det bli :banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Filmen är nästan klar nu. Jag har ont i äschlet!!! Ska aldrig åka stelbensram mer. PMa mig om serverplats för filmen ni som hade

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag har endast 1 gång innan gasat ett varv på en bana... that's it, o det var i Californien å som en annan där sa ... öh.. de räknas inte för det var i Jeans å utan skydd o grejer.

Jag ääälskar allt på hjul! o brukar generellt kunna lära mig hantera dessa rätt väl rätt fort.

Jag har fått eftersug nu å .. kommer det upp en billig Minimoto till salu så kanske jag köper... :)

K-man!!!!!!!!!!!!!!!!! se till å få upp fiiilm! jag vill ha mina krascher :D
o Oscar ska även ha lite midcorner action ! :tummenupp

Vilken var den där söta brunetten som kom in o körde Minimoto? doh!

sen var jag bakfull oxå, så jag satte inga bra varvtider, inga 56or här inte :p

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Filmen är klar!!! 8+ minuter minimotoaction med tung musik håller på att packas (den opackade avi-filen blev 2,2 GB)
Swedie; ingen av dina krascher kom med på film tyvärr. Min och två andra är med.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
K-Man skrev:
Filmen är nästan klar nu. Jag har ont i äschlet!!! Ska aldrig åka stelbensram mer. PMa mig om serverplats för filmen ni som hade
Skicka PM till KetogaN så lägger han upp ett konto till dig :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Filmen klar!

Sök på Sporthojshubben på DC efter Minimoto_tullinge.WMV 92MB :tummenupp Snabbt fixad film va?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Äntligen hemma efter 60 mil i bil, jag hittar inte din film, är jag för trött eller vad :va

Edit hittade filmen... jag är trött, tankar nu K-Man :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
K-Man skrev:
Sök på Sporthojshubben på DC efter Minimoto_tullinge.WMV 92MB :tummenupp Snabbt fixad film va?
Kanonrolig film, clip-onet rök :D Bra jobbat att få upp rullen så snabbt :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
GSXR1100R skrev:
Kanonrolig film, clip-onet rök :D Bra jobbat att få upp rullen så snabbt :tummenupp
Ja, de hade inte nån vidare koll på sina grejor där tycker jag. :va Gissa vad som händer när vänster styrhalva plötsligt släpper under bromsning i slutet av längsta rakan? All vikt på kvarvarande höger styrhalva = sväng & krasch :kocko Surprise!!! Försök att styra nu om du kan... :7peta För övrigt var det ju riktigt roligt. Synd att jag glömde kabeln för ljud när jag hade hjälmkameran bara. Ni får stå ut med det i filmen.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning