Miniskylten kosta mig 400kr idag!

harshe

snattar av politiska skäl
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
929 nu med seatpipes
CHROLO skrev:
Du har inte en aning om vad jag tror om min förmåga att behandla en mc, eller hur jag verkligen kör. Du har inte heller någon aning om vad jag tror om andras förmåga. Klart är dock att du vill visa att du tycker mycket. Jag äter inte munkar om det nu skulle intressera.

Jag är vuxen nog att vara uppe så här dags också för den delen.
Är du?

jag tycker inte om polisen å så :fatta! minns gøteborg kravall e ju kul :kulspruta

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Patrik29 skrev:
Kommer körande på 50 väg o vem kommer upp bakom mig o sen vinkar in mig jo Mc snuten.Så man blev 400kr fattigare. :huvet
Ursäkta en yngling.... men varför har man miniskylt? Varför sätter man plåten osynlig? Är det så jävla snyggt?! Eller?

Köp gärna en miniskylt, dölj plåten bakom hjulet, men för guds skull, gnäll inte om det, nämn det inte ens. Betala och se glad ut!

Tror knappast Polisen "jagar" brottslingar med miniskylt eller dold plåt men om dom ser dig så bötfäller dom. Det hade jag också gjort, för jag gör mitt jobb.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
CHROLO skrev:
Kan förstå att du blir frustrerad. Jag tycker dock inte att det ska vara antingen trafiksäkerhet eller jaga misshandlande typer.
Vad f*n har en miniskylt med trafiksäkerheten att göra?

Gör ert "riktiga" jobb och framför allt var trevliga. Ni skall inte ta det personligt när vi kör lite fort eller placerar en plåt fel. Skärpning! (inte menat till Chrolo för honom har jag inte träffat)

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
harshe skrev:
jag tycker inte om polisen å så :fatta! minns gøteborg kravall e ju kul :kulspruta

Kravall...?
Ni satt ju och bölade på en skolgård för att polisen inte lät er gå hem till mamma när ni kastat gatsten på dem. Ge polisen lite befogenheter så de kan hålla slöddret bort från gatorna, så vi kan åka hoj där istället... hmm.. annars...får väl jag göra det! :D :banana :banana

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
brinckis skrev:
Vad f*n har en miniskylt med trafiksäkerheten att göra?

Gör ert "riktiga" jobb och framför allt var trevliga. Ni skall inte ta det personligt när vi kör lite fort eller placerar en plåt fel. Skärpning! (inte menat till Chrolo för honom har jag inte träffat)
För att polisen lättare ska kunna identifiera din stulna hoj om skylten sitter kvar?
//Tobbe

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Som sagt, det kravs en viss personlig mognad for att kora hoj vilket en del tydligen inte har. Det borde kravas for forumet oxa.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Rundningsmärke skrev:
Blir du arg på brevbäraren när han kommer med räkningar?

/A
nej och jag betalar mina böter också ... nu har jag ingen miniskylt själv utan har orginal skylten i hjulhuset. Skylten syns klart och tydligt bakifrån så det är mer en principsak att bötfälla för felplacering. Lite löjligt tycker jag, men arg blir jag inte, bara när polisen är oförskämd och otrevlig, det har han ingen anledning till.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
freddexwing skrev:
Ska fan ge brevnisse böter nästa gång han kommer med räkningar, eller en p-bot på hans trampis... :)

Jag brukar välta cykeln för han....sen känns de lite bättre! :tungan

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Folköl skrev:
Som sagt, det kravs en viss personlig mognad for att kora hoj vilket en del tydligen inte har. Det borde kravas for forumet oxa.
kallar sig folköl och snackar om personlig mognad :hihi

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Maverick_ou812 skrev:
Ursäkta en yngling.... men varför har man miniskylt? Varför sätter man plåten osynlig? Är det så jävla snyggt?! Eller?

Köp gärna en miniskylt, dölj plåten bakom hjulet, men för guds skull, gnäll inte om det, nämn det inte ens. Betala och se glad ut!

Tror knappast Polisen "jagar" brottslingar med miniskylt eller dold plåt men om dom ser dig så bötfäller dom. Det hade jag också gjort, för jag gör mitt jobb.

Äntligen nån som fattat! TACK!!! Ska va en skåning till det... :tummenupp

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Haha, man undrar om en del är sanna.

Chrolo verkar ha en skön attityd!! De behövs antagligen när man handskas med sporthoj-idioter varje dag.

/ Hannes

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
CHROLO skrev:
Vi kanske ses :)

Får se vem som kör ifrån vem då :rofl

Hehe klockrent...

freddexwing skrev:
Kravall...?
Ni satt ju och bölade på en skolgård för att polisen inte lät er gå hem till mamma när ni kastat gatsten på dem. Ge polisen lite befogenheter så de kan hålla slöddret bort från gatorna, så vi kan åka hoj där istället... hmm.. annars...får väl jag göra det! :D :banana :banana

Ja jag har önskat att jag var där så man kunde kasta tillbaka lite stenar på packet, t.o.m. drömt att få piska en aktivist på rumpan och säg att han har kostat folket jättemycket pengar. IDIOTER :yoparty

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag skyller inte på den enskilda snut, men det verkar som det ar mera populart at jaga fartsøvertredare och mini skyltar eftersom riktiga kriminella ar "Farliga"......Sen at det ar en viss typ manniskor som vill bli snut ar ju en annan sak......Buhu der såg jag et hemskt farligt miniskylt osv osv......

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
två ben och inga hjul kvar
harshe skrev:

Bara rätt åt dom trädkramande jävlarna som ställer till med problem!

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Maverick_ou812 skrev:

Precis, bara och gräva i plånboken, bryta ihop och gå vidare.

Varför köra ifrån polisen för futtiga 400 kr? Även om ni räserbajsare är hur skickliga som helst med era hojjar så KAN det hända något. Skyll inte på att polisen ska prioritera annat, dom gör sitt jobb när tillfälle ges. Är en usel bortförklaring att påstå att polisen har bättre för sig med t.ex rån, mord mm. Hur ofta utreder en trafikpolis ett rån eller mord?

Är inte något vitt lamm jag heller men jag väljer mina tillfällen när det går fortare än vad farbror blå gillar så man minimerar risken att andra ska råka illa ut OM det skulle hända nåt. försöker i alla fall att använda insidan av huvudet.

Kom själv i 140 på en 70-väg på landet för några dagar sedan. Efter en kurva står det poliser ett par hundra meter fram, inte fan hade jag en tanke på att nita och göra helt om. Visst ett "Shit" sades men det var bara en alkotest. Sen en trevlig polis som tyckte jag skulle vrida gasen lite mer åt andra hållet.

Gör vad fan ni vill med era hojjar men klaga inte om ni åker fast för nåt som inte är lagligt.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka