Miniskylten kosta mig 400kr idag!

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
HanneZ skrev:
Haha, man undrar om en del är sanna.

Chrolo verkar ha en skön attityd!! De behövs antagligen när man handskas med sporthoj-idioter varje dag.

/ Hannes

:tummenupp

Kan bara hålla med!

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Swedish Viper skrev:
Kom själv i 140 på en 70-väg på landet för några dagar sedan. Efter en kurva står det poliser ett par hundra meter fram, inte fan hade jag en tanke på att nita och göra helt om. Visst ett "Shit" sades men det var bara en alkotest. Sen en trevlig polis som tyckte jag skulle vrida gasen lite mer åt andra hållet.

Jag råkade ut för en liknande sak i våras, men det var "bara" en avspärrning för att nån dåre ville spränga en restaurang i bitar... :kocko Dom poliserna flinade bara brett och vinkade förbi mig i korsningen! :tummenupp

Ahlstrom

Marijuana™ Approved by Pippi & friends
Gick med
21 May 2003
Hoj
ZXR750J
Arctic#1 skrev:
Kissass........... :rofl

Absolut!

Rövslickeri på högsta nivå kan vara skillnaden på att få behålla kortet, när Chrolo tar en. :tungan

Men det skulle bara kunna ske i teorin för i praktiken kör jag ifrån honom på bakhjulet! :yoparty

:rolleyes:

:hihi

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Har läst igeom hela tråden och sitter och skakar på huvudet åt vissa här... Visst kan man tycka att det är ok att köra ifrån polisen, vi har ju åsiktsfrihet i dett land.. Men att som vissa säga att polisen är korkade och inte sköter sitt jobb är ju lite ogenomtänkt tycker jag.

Tycker själv det är ganska kul att vi har en mc-polis som är här på forumet som säger sin åsikt och som står för den. Visst är CHROLOs åsikt speglad av hans yrkesval men hen är ju fortfarande inte här i tjänsten utan han sitter här på sin privata tid(om jag nu förstått det hela rätt). Då förstår jag inte hur vissa kan sitta och bara racka ner på honom pga hans yrkesval. Ibland undrar man hur vissa på forumet är funtade.. Han är väl hojåkare som vi andra, bara att han även gör det i tjänsten. Han har väl samma passion som vi andra, att åka hoj..

Jag brukar säga att jag respekterar polisyrket men inte hur det utförs av många poliser. Kan hålla med om att det finns en hel del rötägg som är poliser idag men efter att ha läst en hel del av CHROLOs inlägg så ser jag inga sådana tendenser hos honom. Han svarar sakligt när någon frågar. Jag har själv inte träffat CHROLO irl så jag kan inte yttra mig om han är en "God cop" eller en "bad cop". Tycker denna "hata poliser bara för att det är tufft-andan" är sorglig.

Bara mina $0.02.....

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Arctic#1 skrev:
Jag skyller inte på den enskilda snut, men det verkar som det ar mera populart at jaga fartsøvertredare och mini skyltar eftersom riktiga kriminella ar "Farliga"......Sen at det ar en viss typ manniskor som vill bli snut ar ju en annan sak......Buhu der såg jag et hemskt farligt miniskylt osv osv......

Men kom tillbaka till verkligheten,,,,,,,,,,,Trafikpolisen övervakar trafiken, Miniskylt är inte tillåtet,,,därför fick han böter......Grow up :huvet

Ordningspolisen övervakar ordningen och tar de som stör ordningen...är det fel också eller

Jag vet inte hur det fungerar i Norge, Mr Artic men de flesta poliser som jag kommit i kontakt med är ett genomsnitt av samhället dvs normala människor med känslor,,,ja det finns idioter också inom Polisen ,men att dra till med Ditt tunga artilleri när en grabb torskar på en löjlig miniskylt är ju bara patetiskt.

Snart kommer Du väl att tycka att 4hjullprovningen eller vad det nu heter i Norge är AS när Ditt effektrör visar på en db på 200......

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Stephen skrev:
Har läst igeom hela tråden och sitter och skakar på huvudet åt vissa här...

Jo, jag håller med. Förstår inte folks facination att *hata* poliser.

En annan sak jag inte förstår är gnället när man åker fast för något.
-"Ta fast riktiga brottslingar istället!" Bryter man mot lagen vanemässigt
är man väl riktig brottsling? Och det skulle jag säga att t.ex. de flesta
fartsyndarna gör. Det finns ju någon sån där urtöntig klycha som faktiskt
stämmer: "If you can't do the time, don't do the crime!" Visst är det nesligt
att åka fast, men man har ju ändå själv VALT att bryta mot lagen.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
R-1000 skrev:
Så löjligt när mc snutar tror att dom är bättre än andra förare, du tror säkert att du kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,ta o väx upp lite lilla munkätar pojken och sluta överskatta dig själv,,,en dag när du jagar nån så kommer säkert hans polare att köra ifrån dig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske du börjar förstå att du inte är en rr förare som du själv verkar tro att du är...peace! :tummenupp
Herrejävlar, ditt inlägg kvalar lätt in bland de tio mest pinsamma inläggen på SH. Jag sitter fan här och rodnar å dina vägnar. Är du på riktigt?

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Grow up? jag ar fødd 68 så jag ar nog vuxen...jag kanner inte chrolo men uttalar mig efter dom snutar jag treffat på i mina 36år och majoriteten av dom ar ratt korkade ,nitiska, paragraf ryttare..ps vi måste inte besiktiga hojar i norge (och dom hetar Biltilsynet)

[Akryl]*Amid

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Cectek Quadrift
Arctic#1 skrev:
Grow up? jag ar fødd 68 så jag ar nog vuxen...jag kanner inte chrolo men uttalar mig efter dom snutar jag treffat på i mina 36år och majoriteten av dom ar ratt korkade ,nitiska, paragraf ryttare..ps vi måste inte besiktiga hojar i norge (och dom hetar Biltilsynet)

Uhm, va? Behöver man _aldrig_ besiktiga? Damn!

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
sgtpepper skrev:
Herrejävlar, ditt inlägg kvalar lätt in bland de tio mest pinsamma inläggen på SH. Jag sitter fan här och rodnar å dina vägnar. Är du på riktigt?
JAg började också undra.. Såg ingen ironi-smliey någonstans.. :va

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
En sak som jag undrar lite över...

Varför miniskylt, EGENTLIGEN?! Ser du skylten när du kör? Jag ser inte min. Jag märkte inte ens att min originalskylt flög åt skogen igår...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
sgtpepper skrev:
Jag tycker att han ska fortsätta. Han är ju en rikctig idol, förebild och hyvens kille. :rolleyes:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det här stämmer bättre tycker jag.

Så löjligt när jag tror att jag är bättre än andra förare, jag tror säkert att jag kan hänga på en hyfsad förare som sitter på en snabbare R-hoj,,jag borde ta o växa upp lite, jag är en riktig munkätar pojke och borde sluta överskatta mig själv,,,en dag när jag jagar nån ännu hefftigare snubbe så kommer säkert hans polare att köra ifrån mig i en kurva med knät i backen och solen i ögat för att retas lite,,,då kanske jag börjar förstå att inte ens jag är en rr förare som jag själv verkar tro att jag är...peace!

:hihi

Applo

Har jättebillig försäkring...
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
YZF 450 -04
hållundan skrev:
En sak som jag undrar lite över...

Varför miniskylt, EGENTLIGEN?! Ser du skylten när du kör? Jag ser inte min. Jag märkte inte ens att min originalskylt flög åt skogen igår...

Handlar ju inte om att titta på skylten när du kör... Du ska ju titta på hojen när du inte kör, och då ser det bra mycket bättre ut med en liten eller ingen skylt alls istället för den enorma "bakläppen"

Sen är det ju bara att ta när man torskar, varför tjafsa om det(inte du hållundan) Miniskylt= ingen skylt..... Lika olagligt som att köra för fort.... Har man gjort fel får man stå för det!!!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu ger även jag mig in i den här diskussionen!

Vad jag tror att de flesta försöker uttrycka är irritation över böter för miniskyltar, bullerrör, och annat som Chrolo kallar 'mindre trafikförseelser' som många i detta forum berättar om. Samtidigt läser vi dagligen om rattfylla, dödsolyckor, oskyldiga som skadas i trafiken och tänker då automatiskt "Var fanns polisen då? De bara latar sig och tar lätta bötfällningar." Visst, jag reagerar också när polisen står med lasern i en nedförsbacke bakom ett krön på E4:an, Europas säkraste väg, en solig sommardag :mad: och tänker att polisens knappa resurser borde utnyttjas bättre, önskar att människan inte var bekväm/lat av naturen och att vissa brott väger tyngre i statistiken än andra så att polisen inte gör många lätta ingripanden i självberättigande eller statistiksyfte. Jag tror inte att en polis som inte känner att han gör viktiga ingripanden mår bra i grund och botten heller. Man har förhoppningsvis sökt
PHS för att man vill göra nytta i samhället.

Jag vill gärna tro att sanningen ligger nånstans mitt emellan. Att för varje miniskylt som bötfälls så bötfälls tio riktiga vansinneskörningar där andras liv och lem riskerats.
Att för varje flygande besiktning pga ett slip-on som just släppts genom bilprovningen så får 20 trafikfarliga fordon, oavsett typ eller nationalitet, körförbud på fläcken.
Att för varje wheelie eller stoppie som utförs säkert men ändå bötfälls så fängslas ett rattfyllo för dråp (vet inte vad Vehicular manslaughter heter på svenska eller om det ens existerar i lagböckerna). :fatta!
Att för varje stoppad fortkörare på 90 eller 110-väg stoppas fem på 30-väg.
Att fortkörning inte automatiskt är Vårdslöshet i trafik.

Kanske Chrolo kan säga hur det egentligen ligger till... Jag hoppas att han kan bekräfta att det inte är som de flesta tror.

Jag skulle kunna tänka mig att bli mc-polis. Säkert utförda wheelies eller stoppies skulle få en tumme upp av mig. Mindre säkert utförda skulle få en rekommendation att träna på ett ställe där ingen riskerar att skadas, typ Lunda eller nåt tomt industriområde en helg. Om stuntaren utsätter andra för fara får de en sträng reprimand första gången, bot den andra och beroende på situationen körkortsindragning den tredje. Med lite minnesanteckningar är det inga problem att hålla reda på.
Proportionalitetsprincipen måste råda! Man vinner inte respekt genom att skrika och peka med hela handen utan genom att behandla folk som vuxna och med sunt förnuft få dem att själva inse det tokiga i det de gjort.

Många av oss har dåliga erfarenheter av poliser. Jag blev verkligen inte behandlad med respekt av den polis som stod och skrek åt mig när jag låg med sönderskuret ben i högläge och min flickvän lastades in i en ambulans efter att jag blivit påkörd av en äldre herre. (han hade väjningsplikt och såg mig inte) Det hade räckt att fråga mig i normal samtalston hur fort jag körde. Det var vad polisen ville veta. Man hade lätt kunnat vänta till förhöret efter olyckan också. Varför inte skrika åt den som faktiskt var vållande till olyckan? :7peta Så vitt jag vet fick gubben inga som helst böter eller straff. Sånt gör att man tappar respekt för polisen, sätter sig på tvären när de frågar saker eller ljuger/smiter. Att det blir resultatet förstår ju även den som är polis. Jag hoppas att detta kan väcka en tanke hos de poliser som läser detta (printa och ta med till jobbet Chrolo! :tummenupp ) och att de funderar över konsekvenserna av deras agerande.

Trots detta så är jag inte bitter. Jag kan verkligen tänka mig att jobba som polis.... och behandla folk med den respekt de förtjänar.

Jag har miniskylt på min hoj enbart för att en fullstor inte ser riktigt klok ut på den. Den sitter där den ska och har belysning och är bättre läsbar än många fullstora i hjulhuset. Jag har aldrig blivit stoppad pga den under tre års körning men skulle definitivt inte bli glad om jag blev bötfälld enbart för dens skull.
Vi kanske ändå är lyckligt lottade. I England är regskyltarna stora som lagårdssdörrar och tonade visir förbjudna... :rolleyes:

Det är lite väl mycket pajkastning och för lite sunt förnuft och vettiga inlägg i denna tråd. Jag hoppas att du orkat läsa allt detta och tänker dig för VAR du wheelar eller gasar och läser på och bestrider böter du anser vara felaktiga! Det gör jag!

over'n'out.... K-Man

PS har nytt bakdäck nu ;)

Bifogat

• P5280028ps.jpg
    P5280028ps.jpg
    57.1 KB · Visningar: 370
Last edited:

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
sgtpepper skrev:
Du är nog mer pinsam som tror annat,,,bara dom som inte kan köra som är så rädda för mc snuten, du verkar ju vara en av dom som inte kan,,så please stfu...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept