Missa inte SM/SO informationsmötet lördag 14 november på Alfred Nobel i Karlskoga

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Det är inte bara fest i Karlskoga imorgon. Det hålls också ett informationsmöte med start klockan 14:00. Ville bara starta en ny tråd om mötet så folk inte missförstår och tror att det endast blir fest. Förhoppningsvis har de flesta koll på detta men för er som inte visste om så:

Hej

Det är nu snart dags för fest i Karlskoga!

Men vi vill gärna också att du kommer på mötet kl 14.00 på hotellet. Det är
ganska mycket nyheter som kommer att presenteras från både Scandinavian Open och Roadracingsektionen. Det är ett utmärkt tillfälle att få information och också kunna ställa frågor.

Information om:

Nya regler
Sponsorer
Satsningar
SM – SO 2010


Hälsningar

Scandinavian Open

Edit: Kan någon admin lägga till "SM/SM" i topicen innan informationsmöte så vore det super!:tummenupp
 
Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kommer du att vara på plats Rachid och lägga ut info på www.highsider.se efter mötet?

Efter mötet ska jag umgås, dricka öl, fota prisutdelning, dricka öl, äta och sedan ta några bärs till:) Men på måndag lägger jag upp info från mötet! Det mesta hinner säkert tas upp här i trådarna tills dess iofs. Men måndag är det som gäller.

Edit: Nu äntligen har jag kommit på vem det är som är på bilden i din avatar. Tjejen tvingade mig att titta på "Ullared" häromkvällen. Fan va jag tyckte synd om stackarn, kan han inte få åka på sin solsemester nån gång istället för att låta frugan shoppa loss i Ullared? Favoritkaraktären blev ju omedelbart Morgan, vilken skön snubbe. Nästan så man blev tårögd..
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Efter mötet ska jag umgås, dricka öl, fota prisutdelning, dricka öl, äta och sedan ta några bärs till:) Men på måndag lägger jag upp info från mötet! Det mesta hinner säkert tas upp här i trådarna tills dess iofs. Men måndag är det som gäller.

Edit: Nu äntligen har jag kommit på vem det är som är på bilden i din avatar. Tjejen tvingade mig att titta på "Ullared" häromkvällen. Fan va jag tyckte synd om stackarn, kan han inte få åka på sin solsemester nån gång istället för att låta frugan shoppa loss i Ullared? Favoritkaraktären blev ju omedelbart Morgan, vilken skön snubbe. Nästan så man blev tårögd..

Nemen, ska man ta en favvo i repris såhär en massa år senare måntro.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Efter mötet ska jag umgås, dricka öl, fota prisutdelning, dricka öl, äta och sedan ta några bärs till:) Men på måndag lägger jag upp info från mötet! Det mesta hinner säkert tas upp här i trådarna tills dess iofs. Men måndag är det som gäller.

Edit: Nu äntligen har jag kommit på vem det är som är på bilden i din avatar. Tjejen tvingade mig att titta på "Ullared" häromkvällen. Fan va jag tyckte synd om stackarn, kan han inte få åka på sin solsemester nån gång istället för att låta frugan shoppa loss i Ullared? Favoritkaraktären blev ju omedelbart Morgan, vilken skön snubbe. Nästan så man blev tårögd..
Fan vad du prioriterar illa. Vi är ju minst 4-5 st som sitter som på nålar och vill veta vad de kommit fram till inför nästa år. Ska alla ha flytväst när de kör, ska rookie-klasserna betala lite mer än alla andra och köra på tisdagar? Frågorna är många!

Kjell är för skön, han vet vad det innebär att vara gift :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Fan vad du prioriterar illa. Vi är ju minst 4-5 st som sitter som på nålar och vill veta vad de kommit fram till inför nästa år. Ska alla ha flytväst när de kör, ska rookie-klasserna betala lite mer än alla andra och köra på tisdagar? Frågorna är många!

Kjell är för skön, han vet vad det innebär att vara gift :D

Man måste ju passa på att prata med så många förare som möjligt när man väl har möjligheten. Mycket på gång inför nästa år med många svenskar som ska tävla internationellt. Man vill ju liksom klämma lite puls till ölen;)

Men jag tar med datorn och finns det tid så lovar jag att jag lägger upp det viktigaste, man skriver ändå bäst efter några pilsner;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Undrar om det sas något intressant....

Kanske något typ:
"Vi fortsätter med mjukregler inom ljudmätningen ett år till. Det är upp till varje arrangör att hitta på egna regler som kan ändras efter hand"

Nej fy, nu var jag negativ! Det kommer säkert att bli toppen! Men jag är lite nyfiken.... Någon som var där, vakna upp ur dimmorna och rapportera nu för f-n!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Buller är fortfarande numero Uno alltså?

Om man ser till sportens överlevnad och i ett 10-årsperspektiv så är det noo ingen tvekan om det. Men om det är no1 på detta möte vet jag inte. Men jag är nyfiken....
 

mangeek

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
oslo
Hoj
rs 250
hoppas de lägger ner mc klassen i stcc...

:yopartyoch alla kör SO istället, det e säkert bra pr att köra stcc om sponsorerna har viasat... men på slutet av -90 talet rulade so och de kan de komma till att göra igen för det att skillnaden är..... vad kostar det att köra stcc per minut kontra so? :Bugar
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Undrar om det sas något intressant....

Kanske något typ:
"Vi fortsätter med mjukregler inom ljudmätningen ett år till. Det är upp till varje arrangör att hitta på egna regler som kan ändras efter hand"

Nej fy, nu var jag negativ! Det kommer säkert att bli toppen! Men jag är lite nyfiken.... Någon som var där, vakna upp ur dimmorna och rapportera nu för f-n!!!

Ja så nu är vi vakna och på väg hem i bilen.

Det sades massor med grejer, reseersättningar inom SO om man åker till Norge eller Finland, klassponsorer m.m. men Rachid eller någon annan får ta alla detaljer för mina ögon är grumliga :rolleyes:

Men en nyhet som presenterades är att SM final kommer att köras på Mantorp Park 19-20 Sept.

B-finaler blir nyhet!

Mike Luff har överklagat beslutet om SM poäng inte gäller på SO tävlingarna till Svemo. Detta har väl sin rot i att SO har tagit bort 250 på sina tävlingar!
SM är i nuläget alltså endast Anderstorp, Linköping, Knutstorp och Mantorp.

Buller så gäller 95db förbifart, 100db statisk mätning. En bullersansvarig från Svemo kommer finnas på alla tävlingar och det är han som utser mätplats samt utför mätningarna under kval och tävling. Han beslutar om vem som inte får tävla eller som ska åtgärda buller o.s.v. arrangören har inget att säga till om denna sak längre.
Det ska alltså skötas på samma sätt på alla tävlingar och inte variera pga arrangörens resurser m.m.

Rachid grämer sig nog nu och har ångest att han måste skriva något redan imorgon :) , de sista tappra sågs i lobbyn inmundigas öl kl 07.00 imorse :D

/Nitrous
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Enligt hörsägen:

- Enhetsdäck i ProSuperbike (Continental, av alla märken...)

- B-finaler så att alla verkligen får tävla
Vilka klasser gäller det?

- IDM-reglementet för alla Superbike-klasser

- Eventuellt dubbla race för Pro Superbike

Hängde inte riktigt med i resonemanget om 250 i SO. De var väl inte med där i år, det var väl bara i SM? Är Svemo arga på SO för att de inte vill ha med 250?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top