misshandlad ikväll

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Pr0bz skrev:
2127082 Jag och mina kompisar stog och prata på stan. Då kommer stans 2 bråkstakar fram och börjar bråka med en av mina kompisar. min kompis får en smäll. jag och en den andra kompisen skulle stoppa det. men då tar en av dem fram en stor träpinne och han slår till min kompis. Sen sparkar den ena samtidigt mig och sedan slår den andra mig med pinnen över halsen. Dessa killar har muckat med ett 10tal ikväll (ungefär så många som har anmält honom).

Dessa killar åker aldrig fast, för de vittnar för varandra. Hur ska vi sätta dit dem? Det är ju inte så bra att åka dit och slå ner dem precis för då får vi anmälningar på oss.... Jag har anmält, fick några märken på halsen där han slog mig med pinnen ( kändes onödigt att ge igen när de va 4 och jag 1 och jag vär väldigt för full). min bror såg hela händelsen, även han blev slagen i huvudet när han försökte hejda han med pinnen..

Jag har anmält detta, tror ni det går igenom eller måste man ta saker i egna händer??

(denna kille har blivit anmält många gånger förr men inget har hänt, polisen är slöa i vår stad...)

Vad ska jag göra? Känner mig ganska frustrerad nu när mina polare + jag och min bror har blivit misshandlade...

Varför går dom på folk? Har dom bråkat med så många eller är dom totalt dumma i huvet? Fattar inte varför dom ska gå på massa oskyldiga människor låter helt sjukt tycker jag.
Hoppas dom åker fast!

///Jonte

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Det är många som bara är ute om kvällarna för att slå folk, helt jävla sjukt.
Hamnade själv i en sådan folkmassa igår, några kom fram och började putta på mig och frågade vad fan jag glodde på och så fick jag en smäll, men jag gick bara därifrån jättelungt, det funkade, inte alltid det gör det dock :huvet

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
bjorasen skrev:
2127686 Jag blev misshandlad av ett gäng i malmö strax innan jul, har fortfarande inte hört hur d har gått med anmälan trots att jag har ringt o tjatat. Den ligger i balans säger dom :mad:

Min kompis pekade ut en av killarna som hoppade på mitt huvud och han anhölls men som sagt så hjälpte inte d så mycket :(

Risken är stor att det inte händer så mycket. Var en kille här som fick ena benet brutet på tre ställen och det andra krossat med flera vittnen. Det gick upp i domstol men tror att det blev skadestånd på ett par tusen kronor bara.
Detta trots att grabben fick sitta ett halvår i rullstol med gips upp till ljumsken. Även han var ganska illa tilltyglad i ansikte och huvud.

Hoppa på huvudet låter fan otrevligt... Usch!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Pr0bz skrev:
Dessa killar åker aldrig fast, för de vittnar för varandra. Hur ska vi sätta dit dem?

Jag har anmält detta, tror ni det går igenom eller måste man ta saker i egna händer??

En sak som kan funka är att va kompis med ett annat drägg. För varje drägg finns det ett motdrägg, och dessa bråkar inte gärna med varandra.

EdDIt: Som wtc sa Protect ya neck!

Last edited:

bjorasen

Ride the winds of change
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750
spectre skrev:
2127743 Kallas Luftwaffe.

Den enda rätta mot idioterna som misshandlade dig med pinnen är att samla ihop ett gäng och ge tillbaka.

Tro mig, tanken har slagit mig mååånga gånger och alla jag känner säger samma sak men man vill ju ändå inte ge upp hoppet om att polisen inte är helt tafatta..

Allt hoppande och stampande resulterade restulterade turligt nog "bara" med spräckt trumhinna, spräckta ögonbryn och näsblod och diverse bulor. Kunde skydda mig relativt bra..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Coola Ola skrev:
2127175 Ja, kommunister allihopa.

Fyfan.

Nä, det var blandat trash.

ah17 skrev:
2127739 Fy f*n, normupplösning.

Eller berikning, gränsen är hårfin. :)

bjorasen skrev:
2127686 Den ligger i balans säger dom :mad:

Ja, de grep ju några (av tusentals) rånare häromdagen, om de nu griper de här andra våldsverkarna så sabbar de statistiken, och sådant går inte för sig. :ajjabajja

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Har pratat lite närmare med polisen nu, de ska komma hit och dokumentera skadorna med kamera senare under dagen. Får se vad som händer...

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Hoj
...
Det kommer inte hända ett skit och dom kommer fortsätta hoppa på dej om du inte gör nånting åt det.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Lorge skrev:
2128191 Det kommer inte hända ett skit och dom kommer fortsätta hoppa på dej om du inte gör nånting åt det.

Nästa gång ska jag vara nykter och kanske ge igen, så =)

De har tagit lite foto osv, får se va som händer =)

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Pr0bz skrev:
2128235 Nästa gång ska jag vara nykter och kanske ge igen, så =)

De har tagit lite foto osv, får se va som händer =)

Ifall det inte händer någonting mer så måste du göra nått åt saken annars kommer dom ge sig på dig igen eftersom du "iallafall inte gjorde nått tillbaka".

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Är polisen så jävla slöa i Er stad så de inte gör nåt åt dem då är det nästan på = fritt för Er att samla ihopa ett gäng och mörbulta dom.Passa på o ta dom kanske när dom går själva så ska du se hur tuffa dom är o få bank av ett gäng.De skulle få smaka på egen salva. :huvet

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Våld föder våld...

Har du haft problem med dem förut? (orkar inte läsa hela tråden igen...) Om inte så verkar hela hämnd grejen lite överflödig... Folk som slåss för nöjes skull brukar inte bli långvariga i alla fall..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Har varit i samma sits som dig och efter ca ett halvår så ringde polisen upp till vittnena och förhörde dem. Detta var för ca 3 månader sen.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
MDM skrev:
2128741

Folk som slåss för nöjes skull brukar inte bli långvariga i alla fall..

Darwins teori stämmer rätt bra. Hade ett fall här i vtuna för några år sen som stämmer rätt bra in på det...

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
hatar gäng som bara är ute och letar folk att spöa :mad:

hatar valborg oxå, mkt pack ute, blev själv sparkad i ansiktet igår kväll :näsblod

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Markus skrev:
2127141 Jag var på söder ikväll, i typ fem minuter.
Så mycket äckliga ungar har jag inte sett sedan.....öh....sedan....hmmm......sedan sist jag var på söder.

fy fan

Jag var en sväng på Hisingen igår.

Säger detsamma; Fy fan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...