Mitt lilla vinter projekt

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Sen är det nog smart att avända typ moppemunstycken eller liknade så det är lätt att ändra mängden vatten

Kan du förklara för mig vad det är för skillnad på munstycken som sitter i förgasaren på en moped och munstycken i alla andra förgasare :va

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Kan du förklara för mig vad det är för skillnad på munstycken som sitter i förgasaren på en moped och munstycken i alla andra förgasare :va

De som sitter i en moppe brukar vanligtvis vara betydligt mindre än de som sitter i en MC.

SCRAP

Fotograf.
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
Honda FT-500 -82 ,Honda NSR -91(såld)
Jag tänkte mest på storleken annars är det väll ingen skillnad?
Sen vet jag inte om det är skillnad i pris.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Update!!
En liten en iaf. mycket skola nu så man hinner knappt nåt i garaget men lite r det gjort. Lackat hela ramen idag och putsat upp lite grejer.
Min elake far har också bestämt sig för att renovera hela garet om fem veckor så det är dags att börja jobba med andra ord.
Vad är det för fett men ska använda i svingfästningen och dyl?

Bifogat

• bromslock.JPG
    bromslock.JPG
    64.9 KB · Visningar: 66
  • P4190003.JPG
    P4190003.JPG
    91.5 KB · Visningar: 76

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
En liten update.....

Nu har det börjat röra på sig själva ramen är ihopsatt och all el är dragen och bromsar sitter också monterade. sen har jag också börjat med bakdels bygget. det blir väldigt konstigt men men.

// F

Bifogat

• koppling.JPG
    koppling.JPG
    116.5 KB · Visningar: 46
  • bak.JPG
    bak.JPG
    99.2 KB · Visningar: 68

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
En liten update.....

Nu har det börjat röra på sig själva ramen är ihopsatt och all el är dragen och bromsar sitter också monterade. sen har jag också börjat med bakdels bygget. det blir väldigt konstigt men men.

// F

Den där äckelkopplingen har man fått nog av vid det här laget :gnissla
Ser ut att bli riktigt fint det där, nästan nästan nästan så man orkar plocka bort det sista från sin egen ram och fixa till den... men nej :rolleyes:

Fortsätter det som hittills blir det där riktigt kanon ska du se :tummenupp

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
Ny update!!
Har fortsatt med bakdelen och motorn idag.
Är det någon som vet om det sitter skruvar bakom svänghjulet som gör att man inte kan klyva motorn? Och var man köper en svänghjulsavdragare.
Over and out:yoparty

Bifogat

• P5060014.JPG
    P5060014.JPG
    126.4 KB · Visningar: 55
  • P5060015.JPG
    P5060015.JPG
    107.8 KB · Visningar: 85

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Mc-delen borde kunna fixa en, annars har jag en till Mt50, den kanske passar.

Det ser ut att bli bra det där :tummenupp

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Ny update!!
Är det någon som vet om det sitter skruvar bakom svänghjulet som gör att man inte kan klyva motorn? Och var man köper en svänghjulsavdragare.

Om jag inte missminner mig så sitter det ett par bultar bakom svänghjulet. Ska du byta ramlager är det lätt att få av svänghjulet. Två mejslar på sidorna och knacka på mitten. Om du ska behålla lagrena är det än sämre idé.

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Ny update!!

Finns på biltema eller var som helst för några tior! Håll inte på med skruvmejslar, det är för amatörer, köp riktiga grejjer så slipper du ha sönder mer än nödvändigt!

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Finns på biltema eller var som helst för några tior! Håll inte på med skruvmejslar, det är för amatörer, köp riktiga grejjer så slipper du ha sönder mer än nödvändigt!

och här kommer grabben som just slutat med sin DRD som han fick av pappa och lämnade in då det jävlas :rolleyes:

Det är inte alls ovanligt att man knackar loss sväghjulet om man inte har en avdragare i närheten och ändå ska byta lagrena. Det gäller även yrkesmekaniker och hojgurus som pillar med sina egna hojar...

Faran som finns är att lagrena tar skada, men ska de ändå bytas så går det på ett ut.

Men har man inte bråttom kan få tag på en avdragare så är det klart man kör på det.

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Hoj
Crescent
och här kommer grabben som just slutat med sin DRD som han fick av pappa och lämnade in då det jävlas :rolleyes:

Det är inte alls ovanligt att man knackar loss sväghjulet om man inte har en avdragare i närheten och ändå ska byta lagrena. Det gäller även yrkesmekaniker och hojgurus som pillar med sina egna hojar...

Faran som finns är att lagrena tar skada, men ska de ändå bytas så går det på ett ut.

Men har man inte bråttom kan få tag på en avdragare så är det klart man kör på det.
Har du provat det själv?
För jag måste ha igång den tills söndag och hinner kankse inte få tag i en avdragare.

Är det nån som vet storleken på ramlagrena i en tzr?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Har du provat det själv?
För jag måste ha igång den tills söndag och hinner kankse inte få tag i en avdragare.

Är det nån som vet storleken på ramlagrena i en tzr?

Lite sent svar, men ja jag har gjort det på några hojar som det varit bråttom eller dåligt med ork med. TZRn är en av dem.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept