lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Såja, nu har jag lyckats ta några bilder också... Så här ser det ut just nu. Klaga inte för mycket på mitt grenrör bara.. det är bara punktat (med många punkter...) och det var första gången jag höll i en svets. Det sitter ihop iaf! Ska helsvetsas i dagarna, men inte av mig. Vetefan om röret till wastegaten sitter tillräckligt nära kollektorn, men jag fick inte plats med röret någon annan stans. Får se om det funkar... gör det inte det så borrar jag hål i avgashuset och svetsar fast anslutningen där istället.
Monterade APE-dragstänger idag! Jag fick till slut loss originalstängerna med hjälp av mycket värme och en pinnbultsavdragare för 330 spänn... Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket!
Intercoolern kom idag! Fick tag på en intercooler från en kille lite norrut. Ic:n kommer från GIK-turbo och ser ut att vara mycket lite använd. Rätt mått har den (jag måttade innan jag köpte), den flödar som sören enligt GIK och jag gav 1000 spänn! Helt rätt pris tycket jag! Slänger med en bild på pump och regulator också.
Vad tycks så långt? Inte så mycket kvar nu
Monterade APE-dragstänger idag! Jag fick till slut loss originalstängerna med hjälp av mycket värme och en pinnbultsavdragare för 330 spänn... Billigt och bra... På bilden är det originalstängerna som sitter där. I morgon eller på onsdag ska resten skruvas ihop (cylinderpaket och topplock) och kammarna ska tajmas. Filade ur kamdreven igår och hoppas på att jag tog tillräckligt mycket!
Intercoolern kom idag! Fick tag på en intercooler från en kille lite norrut. Ic:n kommer från GIK-turbo och ser ut att vara mycket lite använd. Rätt mått har den (jag måttade innan jag köpte), den flödar som sören enligt GIK och jag gav 1000 spänn! Helt rätt pris tycket jag! Slänger med en bild på pump och regulator också.
Vad tycks så långt? Inte så mycket kvar nu