Lite uppdatering! Ibland går det undan, så motorn sitter i ramen nu, kompsänkt, genomgången och klar för turbobruk...
Hade inte tillgång till kamera de senaste 2 veckorna men fick låna en häromdagen så jag kunde ta en bild iaf. Jag har kommit mycket längre nu än bilden visar. Fick bara låna kameran i en halv dag så jag kan inte ta några bilder på hur det ser ut nu.. jaja. Som sagt, motor sitter i ramen, bränsletrycksregulator och pump sitter på plats nu (inte med på bilden), och de flesta slangarna är dragna. El till pump är kopplat och klart. Fungerar också... det brukar jag inte lyckas med alla andra gånger jag kopplar elektriska grejor. Inga anmärkningar på att det är rörigt med sladdar och sådant, det är fixat nu
Grenröret helsvetsas just nu och det får jag tillbaka imorgon. Har även byggt en liten mojäng som monteras där bensinkranen en gång satt. Soppa in och ut alltså.
Förgasarna än trycktätade nu och monterade. Klurigt att montera soppaslangarna med fuggarna monterade så jag fick slita ut dem igen. Finns ju knappt plats för slangar eftersom "förgasarhusen" sitter så jäkla nära soppaanslutningarna. Sen ska ju slangklämma också få plats.. Jaja... det löste sig.
Turbon skulle jag fått för en vecka sedan men den har inte kommit än. Säljaren har inte fått loss tummarna och skickat den förrän i torsdags, så den ska nog komma på måndag eller tisdag.
Så nu är det ju snart klart!
Nu ska jag bara:
Montera grenrör och turbo
Montera oljeslangar
Montera intercooler
Montera plenumkammare
Bygga tryckrör mellan ic och plenum och dra någon slang till
Så nu börjar det lossna lite iaf!
Observera: Gammal bild