2627190 Tackar! Nja, vet inte om man behöver uppgradera bromsarna. Jag vill, det är säkert bra, men har inte pengarna till det...
Men jag bromsar inte när jag gasar och jag kör inte så mycket fortare med turbo än utan. Det är ju jobbigt att köra fort hela tiden
Efter någon högfartsrepa så motorbromsar man ju ändå ner till kanske 180, (hojar retarderar hemskt fort ändå pga luftmotstånd och motorbroms och jag har nog aldrig använt bromsarna i 300 tror jag) samma som med sughoj om man inte behöver panikbromsa, och hojen väger inte mer än original ändå så det blir nog ungefär samma påfrestningar på bromsarna nu som det blir med en originalhoj. Tror jag...
300 till 200 med enbart motorbroms och luftmotstånd går ju på kanske 5 sekunder...
Det är hyfsat billigt att överladda hojar. Sugtrim blir ju ungefär 1000:-/hk, men turbo hamnar långt under det. En original 1100R -86 ger 130 hk, och nu ger min 300+. Turbokonverteringen kostade ca. 17000:- i delar om man räknar bort mitt tändsystem, (som egentligen inte är nödvändigt att ha vid överladdning) som jag hade sedan innan.
Det där med att ha framhjulet 10 cm över backen i 250 är väldigt kul