Mitt turbobygge

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Montera en extrafjäder. Om din koppling är ny bör du kanske ta bort distansringen under den innersta/första fjädern så att den inte blir för hård.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
hej

Det är kul att läsa att det inte e bara jag som plöjjer genom hela trådar o tar en öl o gottar sig:tummenupp .ja pensionen går till hojjen vad ska man annars lägga pengarna på om inte på något vettigt sammtidigt är det en bra terapi när man har ont att försöka focusera på något annat.

Jag har gjort ca 40 operationer sedan 98 på olika delar av kroppen i olika omgångar men nu är kroppen i god ordning tycker jag det är bara synd att jag inte kan köra sporthoj med kåpor o riktiga fotpinnar för jag kan inte lyfta beben uppåt o bakåt så långt,därför har jag byggt om fotpinnar o bromsar oxå

Jag säger som dom gör på tv shop jag slänger med ett kort av benet som det ser ut läkt
vi hörs sen
Tycker det ser ut som höger triceps på vänstra bilden????Hur som helst helt ruggigt.Ballt.:D

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
kopplingen

hej anders

Nu ska du få höra jag drömde om i natt att tajma kammar fram o tillbaka med olika vridningar på dreven fan vad jag slet med det sen drömde jag vidare att när jag skulle starta den så när jag slog på soppa pumpen så flödade den över men det konstiga var att den hade 5 cylindrar men bara 4 flödade så jag gick in på forumet o undrade om det hade hänt någon annan förrut och du svarade att jag måste ha fått en spökförgasare för det fick man om man hade gjort allt rätt från början ,måste nog vila lite från hojjen .

Jag undrar ska det vara en xtra fjäder som originalet eller kan man köpa en annan funderar på att byta alla lamellerna för hojjen har ju gått 5800 mil så det kanske e dags ändå.

En annan ide man kanske skulle ta en tankarmartur o skära ut från en insprutarhoj som har pumpen inne i tanken då får man filter på köpet mer plats
snabbkopplingar ser bara fördelar med att byta ut den o svetsa dit en annan

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
hej anders

Nu ska du få höra jag drömde om i natt att tajma kammar fram o tillbaka med olika vridningar på dreven fan vad jag slet med det sen drömde jag vidare att när jag skulle starta den så när jag slog på soppa pumpen så flödade den över men det konstiga var att den hade 5 cylindrar men bara 4 flödade så jag gick in på forumet o undrade om det hade hänt någon annan förrut och du svarade att jag måste ha fått en spökförgasare för det fick man om man hade gjort allt rätt från början ,måste nog vila lite från hojjen .

Jag undrar ska det vara en xtra fjäder som originalet eller kan man köpa en annan funderar på att byta alla lamellerna för hojjen har ju gått 5800 mil så det kanske e dags ändå.

En annan ide man kanske skulle ta en tankarmartur o skära ut från en insprutarhoj som har pumpen inne i tanken då får man filter på köpet mer plats
snabbkopplingar ser bara fördelar med att byta ut den o svetsa dit en annan
Har 2 flång nya pumpar från bmw 525 liggandes.:)

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
pump

hej

jag har pump o har börjat men det vat bara en tanke att det skulle bli mer plats kvar men man tackar för erbjudandet

:tummenupp

Bifogat

• HPIM1325.JPG
    HPIM1325.JPG
    162.9 KB · Visningar: 127

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Tyvär så är den ju jäkligt dum den där tanken

Jag har ju som sagt byggt insprutning på en sådan

Tanken är ju så platt och med stor area under så soppan skvimpar ju hit och dit

Under halvtank är inget vidare att köra med

Förgasarna är ju inte lika känliga för bränslebortfall men den jäkla pumpen är

-97 då jag byggde en liknande med sprut så brände jag 3 pumpar innan jag fick till det:mad:

( en ny pump är mer kännslig än en beg)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Är kopplingen väldigt sliten kan man tom få plats med två extrafjädrar som tar upp slacket orsakat av förslitningen. Fjädrar är billiga. Lameller är dyra.

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
hej

Tackar lahi det var ditt fel att jag blev så tänd på att hänga på turbo på min hoj så jag e glad att just du kollar in min hoj.

Nu är allt tajmat o klart in i minsta detalj
ha en go fredagskväll:fyllisar

Hehe, jaså, det var mitt fel? :D Humor det. Jag försöker övertala så många som möjligt att bygga turbogrejor till sina hojar, och då lyckades jag ju med dig :) Gött. Det är skitroligt att köra turbohoj! Lycka till med fortsättningen, jag spanar i tråden ganska ofta.

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
tial 38 wastegate

hej igen

Nu har jag fått min wg i rätt färg köpte en blå det passar till färgen på hojjen så nu har jag gjort hål i grenröret men jag tycker att den kommer långt ner kanske att den tar i marken det finns ingen plats mellan vattenkylen o grenröret så den fick flyttas lite grann utåt,vad tror ni :confused:

Bifogat

• HPIM1339.JPG
    HPIM1339.JPG
    173 KB · Visningar: 91
  • HPIM1340.JPG
    HPIM1340.JPG
    141 KB · Visningar: 99
  • HPIM1345.JPG
    HPIM1345.JPG
    169.3 KB · Visningar: 148
  • HPIM1346.JPG
    HPIM1346.JPG
    152.4 KB · Visningar: 100
  • HPIM1347.JPG
    HPIM1347.JPG
    154.1 KB · Visningar: 172
  • HPIM1348.JPG
    HPIM1348.JPG
    159.4 KB · Visningar: 134
  • HPIM1349.JPG
    HPIM1349.JPG
    152.1 KB · Visningar: 125

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej igen

Nu har jag fått min wg i rätt färg köpte en blå det passar till färgen på hojjen så nu har jag gjort hål i grenröret men jag tycker att den kommer långt ner kanske att den tar i marken det finns ingen plats mellan vattenkylen o grenröret så den fick flyttas lite grann utåt,vad tror ni :confused:

Det ser snyggt ut det där!

Finns det möjlighet för grejerna att röra på sig pga värmeexpantionen?
Evakuerar wasten bara en pipa?

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
tial 38 wastegate

jag hoppas att allt vidgar sig lika mycket när det är samma material men grenröret blir säkert varmare än ut från turbon jag kanske har gjort fel när jag tror att laddtrycket går att mäta i ett gren rör och att det funkar så

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
IKKE så gynnsam placering det där

Flödesmässigt rena katastrofen tyvärr

Du leder wastgaserna i direkt motsatt riktning mot turbinens utlopp

Lägger upp en bild på Kawa 1100 som jag byggde för ett par år sedan

Där tar jag även gaserna från den samlade volymen ( baksidan kollektor)

Bifogat

• HPIM0492.JPG
    HPIM0492.JPG
    93.6 KB · Visningar: 447

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Tial Wastegate

HEJ

DET ÄR SÅ ONT OM PLATS ALLT TAR I NÅGONSTANS SÅ DET ÄR SÅ SVÅRT ATT GÖRA PÅ NÅGOT ANNAT SÄTT KANSKE ANVÄNDER JAG DEN INBYGGDA WG TUR ATT JAG INTE SVETSAT IGEN DEN ÄNNU.MEN DET KANSKE GÅR ATT HA DEN STÅENDE MELLEAN IC RÖRET O RAMEN O FLYTTA UTLOPPET TILL LÄNGRE BORT FRÅN UTBLÅSET.

IBLAND SÅ SKA MAN HA EN GARAGE POLARE SOM MAN KAN BOLLA IDEER MED REDAN PÅ PLANERINGSSTADIET MEN JAG HAR JU ER DET ÄR JU SAMMA SAK VILKET BLIR BÄST DÅ TIAL SOM DEN ÄR NU ELLER ORGINALET:va

krille krokodil

turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
suzuki allt annat förnekas
HEJ

IBLAND SÅ SKA MAN HA EN GARAGE POLARE SOM MAN KAN BOLLA IDEER MED REDAN PÅ PLANERINGSSTADIET MEN JAG HAR JU ER DET ÄR JU SAMMA SAK VILKET BLIR BÄST DÅ TIAL SOM DEN ÄR NU ELLER ORGINALET:va

ja jag är schizofrenlight så jag har alltid en polare i garaget att snacka med :D :D

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
ducati
Skitskofreni..

ja jag är schizofrenlight så jag har alltid en polare i garaget att snacka med :D :D

Ja det är lika här ,håller på och jiddrar med mej själv hela tiden..konstigt det där kanske man lider av vitaminbrist eller nått.....eller så är man bara ensammen :confused: /wachen

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kom just på mig sjælv diskutera ett hojproblem med mig sjælv.. Jag tror det helt enkelt ingår i att vara verkstadsnørd :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sa jag något till mig själv eller var det möjligtvis jag !:hihi

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
idag

hej tog lite kort idag i det fina vädret
annars inget mekande idag:fyllisar

Bifogat

• HPIM1351.JPG