Mitt turbobygge

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
biltema

hej fredrik
Ja det är en biltema turbo vi får väl se hur länge den håller men den är ju gjord i världens största kopieringsmaskin kina så man vet inte,men jag ska låta alla här på forumet få veta när den rasar.

fick tillbaka lite grejjer från eloxeringen idag det ser mkt bra ut nästan som köpe delar hahaha

ha en go fredagskväll:fyllisar

Bifogat

• HPIM1308.JPG
    HPIM1308.JPG
    174.5 KB · Visningar: 136
  • HPIM1309.JPG
    HPIM1309.JPG
    178.7 KB · Visningar: 155
  • HPIM1310.JPG
    HPIM1310.JPG
    175.2 KB · Visningar: 126

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Fasiken vad snyggt, är det något företag i gbg?
Inte skall det rasa, jag tror stenhård på biltema turbon:yoparty

hej fredrik
Ja det är en biltema turbo vi får väl se hur länge den håller men den är ju gjord i världens största kopieringsmaskin kina så man vet inte,men jag ska låta alla här på forumet få veta när den rasar.

fick tillbaka lite grejjer från eloxeringen idag det ser mkt bra ut nästan som köpe delar hahaha

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
eloxering

Hej
Jag hittar till dom som eloxerar men kommer inte ihåg vad dom heter jo nu kom jag på det heter polux ligger vid tuvekorset ut mot björlanda vägen om du vet var joab ligger.

Idag har jag slipat upp spåren i kamdreven det blev bra fick köpt en roteande fil som passar i min maskin som har 6mm skaft,monterade sedan dit kammarna allt flöt på så gött men sen när jag ska ta bort trasorna som kammar o överfallen har legat under vad ligger där:huvet främre kamsläpan grrrrrrrr e man kokt eller:gnissla så bort med kylarna grenrör turbo all jävla skit man har tillverkat.

Jag gör resten imorgon förresten har nån provat att använda en begagnad topplockspackning kan man det ska man lägga på något klet,jag har ingen lust att köpa en till:brinnerup

Hörs imon

flu

kvalitetsolja.se
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Suzuki GS/gsxr1127 turbo ZX10r
Jag har en orginal (3 delad) som jag har återanvänt, lite kopparpasta i sprayform på båda sidor och lite lite packningsgoja runt oljekanalerna så funkar det fint!

Förutsatt att packningen är oskadad!!!!

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Hej
Jag hittar till dom som eloxerar men kommer inte ihåg vad dom heter jo nu kom jag på det heter polux ligger vid tuvekorset ut mot björlanda vägen om du vet var joab ligger.

Idag har jag slipat upp spåren i kamdreven det blev bra fick köpt en roteande fil som passar i min maskin som har 6mm skaft,monterade sedan dit kammarna allt flöt på så gött men sen när jag ska ta bort trasorna som kammar o överfallen har legat under vad ligger där:huvet främre kamsläpan grrrrrrrr e man kokt eller:gnissla så bort med kylarna grenrör turbo all jävla skit man har tillverkat.

Jag gör resten imorgon förresten har nån provat att använda en begagnad topplockspackning kan man det ska man lägga på något klet,jag har ingen lust att köpa en till:brinnerup

Hörs imon

Så länge du inte startat den så kan du återanvända packningen UTAN att smeta klet på den

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
topppackningen

Nu har jag fått dit kamsläpan tack för tipsen med packningen nu känns det bättre när man vet att det går att göra så med den.
Jag hittade en bild på vance & hines gradskiva på nätet som jag skrev ut sen limmade jag den på en aluskiva som jag sen klippte rund på den står oxå hur man gör så det ska jag göra imorgon tror jag:tummenupp

Har monterat nytt bakdäck oxå,men jag väntar på min oljekylare från england för att kunna starta den/göra färdigt soppa grejjerna slangar kranar o lite småfix men hojjen ska vara körbar innan den 25 april då det är hojjdagar på säveflygfält kanske hinner jag bänka den innan det så att man jan få ett kvitto på effekten:tummenupp

Ha det

Bifogat

• HPIM1319.JPG
    HPIM1319.JPG
    179.5 KB · Visningar: 142
  • HPIM1318.JPG
    HPIM1318.JPG
    171.5 KB · Visningar: 126
  • HPIM1317.JPG
    HPIM1317.JPG
    125.3 KB · Visningar: 130
  • HPIM1316.JPG
    HPIM1316.JPG
    160.8 KB · Visningar: 155
  • HPIM1313.JPG
    HPIM1313.JPG
    121.1 KB · Visningar: 153
  • HPIM1312.JPG
    HPIM1312.JPG
    164.5 KB · Visningar: 105
  • HPIM1311.JPG
    HPIM1311.JPG
    156.8 KB · Visningar: 116

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kvällens jobb

Hej

ikväll har jag polerat både ic och plenumet först med vanlift slippapper o sen med våtslip monterade upp polermaskinen o körde med 2 olika vaxxer det blev plankt men tog ett par timmar:banana

Bifogat

• HPIM1325.JPG
    HPIM1325.JPG
    162.9 KB · Visningar: 131
  • HPIM1324.JPG
    HPIM1324.JPG
    184.1 KB · Visningar: 120
  • HPIM1322.JPG
    HPIM1322.JPG
    158.7 KB · Visningar: 113
  • HPIM1323.JPG
    HPIM1323.JPG
    164.7 KB · Visningar: 130
  • HPIM1320.JPG
    HPIM1320.JPG
    142.8 KB · Visningar: 111
  • HPIM1321.JPG
    HPIM1321.JPG
    187.4 KB · Visningar: 106

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hej

ikväll har jag polerat både ic och plenumet först med vanlift slippapper o sen med våtslip monterade upp polermaskinen o körde med 2 olika vaxxer det blev plankt men tog ett par timmar:banana

Snyggt som fan :tummenupp Men det är ett hemskt jobb att hålla det skicket hela tiden... Därför har jag lackat mina aluminiumgrejor svarta :hihi

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kammar

hej

Tackar lahi det var ditt fel att jag blev så tänd på att hänga på turbo på min hoj så jag e glad att just du kollar in min hoj.

Nu är allt tajmat o klart in i minsta detalj

Bifogat

• HPIM1328.JPG
    HPIM1328.JPG
    185.8 KB · Visningar: 192
  • HPIM1327.JPG
    HPIM1327.JPG
    112.5 KB · Visningar: 117
  • HPIM1326.JPG
    HPIM1326.JPG
    156.3 KB · Visningar: 153

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Fint bygge peter,du verkar ha en realistisk målsättning o dessutom god smak för detaljer,(gillar).Följer ditt o ett par andra byggen med stort intresse.Keep up the good work dude.:tummenupp

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
nu e det gött

nu blev allt mycket roligare
tack vare dig ktm pojken:tummenupp
go natt

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
nu blev allt mycket roligare
tack vare dig ktm pojken:tummenupp
go natt
Alltid varit lite soft för "learn as you go" stuket.Satt 3 timmar o plöjde igenom en 3 år lång tråd om 2 snubbar i s-vall som "monterar" dubbelturbo på en bmw 750 tolva igår.Många bärs blir det :rolleyes:

BTW.....säljer du förstoringar av din avatar???:) Mest surrealistiska bild av ett underben jag sett tamejfan.:gnissla Tyckte jag va ärrad,men du tar fan priset.Månne invaliditetspengarna som betalar alla fina kopplingar????:hihi

Ha d bäst :fyllisar

Last edited:

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
mitt gamla ben

hej

Det är kul att läsa att det inte e bara jag som plöjjer genom hela trådar o tar en öl o gottar sig:tummenupp .ja pensionen går till hojjen vad ska man annars lägga pengarna på om inte på något vettigt sammtidigt är det en bra terapi när man har ont att försöka focusera på något annat.

Jag har gjort ca 40 operationer sedan 98 på olika delar av kroppen i olika omgångar men nu är kroppen i god ordning tycker jag det är bara synd att jag inte kan köra sporthoj med kåpor o riktiga fotpinnar för jag kan inte lyfta beben uppåt o bakåt så långt,därför har jag byggt om fotpinnar o bromsar oxå

Jag säger som dom gör på tv shop jag slänger med ett kort av benet som det ser ut läkt
vi hörs sen

Bifogat

• HPIM1216.JPG
    HPIM1216.JPG
    129.3 KB · Visningar: 193
  • vänstersmalben_edited.jpg
    vänstersmalben_edited.jpg
    173.9 KB · Visningar: 174

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
old
Satan vilket ben! Vad hände?
Känns väldigt mesigt med mina 5 operationer i vänsterknät nu :D

Måste rusa nu, ska läsa igenom hela tråden senare idag

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Satan vilket ben! Vad hände?
Känns väldigt mesigt med mina 5 operationer i vänsterknät nu :D

Måste rusa nu, ska läsa igenom hela tråden senare idag

Står beskrivet tidigare i tråden...

Ser ju ut att bli alla tiders det här!
25 april? Modigt att sätta deadline, det ska vi komma ihåg...:hihi Nädå, skojjar bara. Du verkar ju ligga grymt bra i fas så det ska nog inte vara några problem! Keep it up!

//N

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kollar in ditt bygge

hej nu har läst hela din tråd om ditt r1 bygge du är inte så dålig du heller det är kul att svetsa uppfinna saker kolla om det passar ja du vet hur jag menar

så jag håller ögonen på din hoj:banana

peterpain

Gick med
9 Mar 2005
Hoj
fotpinnar

Ombyggda fotpinnar till mina pinochio ben:hihi
Monterade h4 xenon sats idag medan frugan var i stan o handlade hängde även dit tändspolarna o resten av kablarna från reglagen från styret försökta att gömma den så gott det gick det blir ju lite snyggare nu när dom inte går att dölja med några kåpor.

Nu saknar jag bara kopplingsfjädrar någon som har nått tipps om kopplingen hur man gör för att det ska funka

natti natti

Bifogat

• HPIM1331.JPG
    HPIM1331.JPG
    155.8 KB · Visningar: 107
  • HPIM1332.JPG
    HPIM1332.JPG
    155.5 KB · Visningar: 112
  • HPIM1337.JPG
    HPIM1337.JPG
    171.6 KB · Visningar: 119
Nyheter