_Johansson_
Storfräsare
Grattis! Det var skumt att den inte gav mer effekt innan men var kammarna så feltimade är det inte så konstigt.
Hej
Idag har det varit turbomöte i torslanda vi ( ellfors ) tajmade mina kammar han kom med alla olika sorters klockor magnethållare o gadjets så av med tank, ventilkåpan o börja mäta insugskammen stod på 93 grader avgaskammen 110 och jag som trodde att jag har gjort allt rätt men med facit i hand så ska man alltid dubbelkolla allt att mäta är att veta.
Sen skulle vi ändra kammarna då var en skruv till drevet på insuget rätt lös tur att man använde gänglåsning jag har ändå kört nästan 900 mil i år brrrrr tänk om den lossat.så nur står kammarna så nära som man kan komma 105/105,imorgon ringer jag o ska få den bromsad igen så ska vi se hur mycket det här gjorde.
funderar på att sälja turbokitet o bygga allt nytt,grenrör,plenum,returtank från turbon,avgassystem allt utom emtespumpen inte för att hojjen går dåligt men för att ändra på lite saker som större turbo mer effekt he he he
jag har kollat på en som heter Garrett GT30/71 men kanske en kkk 24 är bättre eller enklare att få till det med så att allt lirar
jag måste ju ha något att göra i vinter. behöver lite råd så kom igen så spånar vi ihop hur jag ska göra
flu var oxå o hälsade på
tack för en trevlig dag gubbar
Grattis
Orkar inte biltema turbon mer än 1,2 bar?
Lite mer ladd så är du ju över 300 kusar
KKK24 som sitter original på Audi S2 osv går att få billigt skick begagnat om det är av intresse. Köpte själv en för 1200:- som var i nyskick.
Gillar du ketchup kan du ju kolla på en rs2 turbo. än värre... 24/26 om jag inte minns fel. ger 70hk mer än 24an men ännu mer ketchup
Grattis Peter, men ta nu inte förliten turbo när du fortsätter i vinter.
hej
det känns skönt att jag fick veta att den går bra nu
nu blir det en kkk 24 som ska hjälpa till o få effekten över 300 strecket utan några problem,kan man göra något åt 3 ans växel så att den pallar kraften lite bättre man vill ju inte meka så mycket och att det brukar bli dyrt när det går sönder.
Är det någon som har volvos reservdels nummer på kkk 24
tack för hjälpen nu börjar jakten på alla roliga grejjer
blanda inte in den gamla sopp kkk'n, s60r agget är det som åsyftas
Du ska INTE ha volvo agget
Köp Marklunds motsvarande, Dessa har bättre lagerhus och tätningar
Med volvo agget så ber man om problem ( oljeryyyk)
Jag körde 320 hk ur en 96a för många år sedan utan haverier
hej
blir det 320 denna gången då men över 300 ialla fall
blir det oljeryk även med emtes pumpen och om jag köper från mcx vad heter agget eller kanske ännu bättre att du har ett liggande heheh
Du ska INTE ha volvo agget
Köp Marklunds motsvarande, Dessa har bättre lagerhus och tätningar
Med volvo agget så ber man om problem ( oljeryyyk)
Jag körde 320 hk ur en 96a för många år sedan utan haverier
Hade själv inga problem vare sej med 16t eller k24 agg från volvo,
med min förra uppset. Ett grenrör med 16t agg som Marklund hade byggt
och ett grenrör med k24 som Ronny Nordgren hade tillverkat,
grenrören var högt byggda
så att centrum på turboaxeln låg ovan oljenivå. Oljereturen gick med
en 90 gradig böj upp i oljetråget/pluggen, funkade kanon./wachen
Hej.hej
jag kör med emtespumpen så det kanske kan gå i allafall men det verkar ju som du har fått det att funka riktigt fint på dina byggen
kanske det är värt ett försök för det skiljer lite i pengarjag kan komma över ett volvo agg för halva pengarna ungefär.
mvh peter
hej
jag kör med emtespumpen så det kanske kan gå i allafall men det verkar ju som du har fått det att funka riktigt fint på dina byggen
kanske det är värt ett försök för det skiljer lite i pengarjag kan komma över ett volvo agg för halva pengarna ungefär.
mvh peter
ser mycket snyggt ut. gillar alla eloxiderade grejor
Tjenare Peter
Om du säljer min hoj så kan du få ett skruvstycke som bonus.
Det lutar åt kompressor i Porschen.
hej
vad gör man inte för ett skruvstycke det är inte lätt o sälja hojjar nu
jag har ställt ut min hayabusa på yamaha center och så har jag o wingen varit i tyskland i helgen jag bjöd på öl så nu blir den såld denna veckan ( not
porsche jag måste komma o hälsa på
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |