Zeromannen
Guest
I min värld så vill jag öppna dörren till butiken, lägga kortet på terminalen och rulla ut med vad det nu är jag har köpt. Att få en lektion i hur alla funktioner fungerar i fullknökad butik en lördagseftermiddag där väntande kunder står och suckar bakom ryggen är det värsta jag vet. Sedan brukar jag likt fg. talare oftast vara mer påläst än säljaren i allmänhet så jag vill oftast bara göra transaktionen och komma iväg så snart som möjligt.
Men vi är alla olika. Många ska klämma känna prata, besöka butiken 3-4 ggr innan man börjar prata pengar.
Lull-lull är inget jag efterfrågar, manualen låg som allt annat online, fick en länk via mail från säljaren. Jag hatar allt vad extratjänster heter. Det är väl det klassiska ”vill du ha försäkring på den” när man besökt valfri hemelektronikbutik som framkallat den inställningen. Men jag kan förstå att försäljare vill kränga på oss serviceavtal, finansiering, försäkringar osv. för det är ju här pengarna finns att hämta. Att binda upp kunder på långa avtal är säkra inkomster en tid framåt.
Grattis till nya hojen!
Men vi är alla olika. Många ska klämma känna prata, besöka butiken 3-4 ggr innan man börjar prata pengar.
Lull-lull är inget jag efterfrågar, manualen låg som allt annat online, fick en länk via mail från säljaren. Jag hatar allt vad extratjänster heter. Det är väl det klassiska ”vill du ha försäkring på den” när man besökt valfri hemelektronikbutik som framkallat den inställningen. Men jag kan förstå att försäljare vill kränga på oss serviceavtal, finansiering, försäkringar osv. för det är ju här pengarna finns att hämta. Att binda upp kunder på långa avtal är säkra inkomster en tid framåt.
Grattis till nya hojen!