Vem Var Det? Amanda?
Nöjesbilagan har idag till sist lyckats få en intervju med bloggerskan Amanda Var Det, som tagit ett stort kliv upp i Sveriges heta kändiselit.
Som alla vet har hon haft en hektisk period med diverse premiärmingel på hemmaplan, efter att hennes stjärnstatus på blogghimmeln helt plötsligt exploderade. Andra kända bloggare såg sig hjälplöst hamna på efterkälken i antal unika besök, måttet som avgör en bloggs popularitet.
Vi blev inbjudna till hennes nyinköpta hus nära St Tropez vid franska rivieran, för att prata med Amanda och lära känna personen bakom den otroligt populära bloggen.
En del flyttkartonger står fortfarande längs väggen, men allt som är viktigt ser ut att vara på plats och Amanda kommer snart ut på terassen vid poolen, bärandes två koppar Cappucino på en liten bricka. Kaffet doftar gott i den svala brisen som drar in från havet. Hon stryker undan håret, ler och slår sig ner mitt emot mig och vi börjar intervjun.
Nöjesbilagan: Känns det som att du kommit hem, att du hittat rätt plats här i ditt nya hus?
Amanda: Mmmh! Hihi. Ja... Asså... Här e ba så hiiiimla fint asså. Liksom. Hihi. Jo... Mmm... Mmmh! Jag trivs suuuperbra här. Mmmh! Såg en kändis igår. Typ. Hihi. Mmmh! Tror jag i alla fall. Hihi.
Nöjesbilagan: Du har ju bloggat ett tag, men det var inte förrän i augusti 2009 du märkte en boom i din besöksstatistik. Det var det året och den månaden du började nå upp i samma antal besök som andra kända bloggare, som till exempel Blondinbella, och sedan gick om. Vad var det som egentligen hände?
Amanda: Hihi. Mmmh! Asså... Hihi. Jo du vet... En motorcykelsida liksom. Mmmh! Det var nån där som började typ skriva om mig. Mmmh! Hihi. Och... Joooo... Hihi. Det var ungefär då jag asså bara märkte liksom, att de va huuuur många nya besökare som heeeelst asså. Hihi. Du fattar va? En motorcykelsida. Mmmh! Men de förståss... Killar gillar ju mej, för ja e ba så snygg typ. Mmmh! Hihi.