MMOG-spel som sparkar stjärt!

MikkE

Guest
Har ac1 accepterat ? vem ska jag betala till ?

Trodde att ac1 skulle komma online för längesedan. jag fick fel... Hmm ok. Man kanske inte ska skicka till han än då med tanke på att hans förråd säkert är fulla nu.

Eftersom att jag gav han alla rättigheter till alliansen kan jag inte längre göra någonting då jag inte är med i alliansen längre.

MEN DÅ SKICKAR INGEN I ALLIANS SPORTHOJ PROSPECTS SKATT TILL AC1 TILLS HAN ACCEPTERAT!!

Kan någon i alliansen skicka ett PM till alla i alliansen om detta?! Mottagare blir [ally]. [ och ] ska vara med.

Annars kommer ni bara att förlora på det ni som är medlemmar i alliansen.

Last edited:

Moe

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Hoj
TT600E -97
Mark skrev väl tidigare i tråden att han hade bjudit in ett gäng nytt folk till SH, bland annat mig. Jag har dock inte sett någon inbjudan, frågan har ställts förut men, är det någon som vet om man måste lämna den gamla alliansen innan man kan joina en ny? Hur gjorde du MikkE?

MikkE

Guest
Mark skrev väl tidigare i tråden att han hade bjudit in ett gäng nytt folk till SH, bland annat mig. Jag har dock inte sett någon inbjudan, frågan har ställts förut men, är det någon som vet om man måste lämna den gamla alliansen innan man kan joina en ny? Hur gjorde du MikkE?

Eftersom att jag var ledare i alliansen hade jag tillgång till allt som hade med alliansen å göra. jag kickade mig själv helt enkelt.. typ.
Men om du går in i din allians har du flertalet val ovanför:
Översikt | Forum | Chat | Attacker | Nyheter | Val

Klicka på val och sedan ser du hur du gör =)

:tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det här systemet är nog det dummaste jag hört på länge.

Menar ni på fullaste allvar att varje gång SH alliansen få en plats över så skall de översta i de andra två flyttas upp?

Det innebär att det kommer att vara nya ledare i de två andra allianserna varannan vecka..

Det verkar jättesmart..

Btw. Varför flytta upp öht? Är man mindre värd om man är i SH2 än SH eller vad?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Det innebär att det kommer att vara nya ledare i de två andra allianserna varannan vecka..

Det verkar jättesmart..

Du har rätt. Därför är det vettigare att överlämna ansvaret till "mittenspelare" som har en bit kvar innan de kan flyttas upp. Då blir det mer stabilitet i prospectallianserna.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Du har rätt. Därför är det vettigare att överlämna ansvaret till "mittenspelare" som har en bit kvar innan de kan flyttas upp. Då blir det mer stabilitet i prospectallianserna.

Men, återigen, varför flytta upp? Jag är i topp i min lista men ser inga fördelar alls med att flytta upp? Är vi inte alla lika värda och slåss vi inte tillsammans?

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha

Skulle man inte kunna omgruppera så vi har tre team där alla medlemmar i respektive team ligger nära varandra? Det skulle bli effektivare ifall vi blir attackerade. :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skulle man inte kunna omgruppera så vi har tre team där alla medlemmar i respektive team ligger nära varandra?

Jag är för en sådan idé. Jag hade tänkt försöka få igenom det för sh2 och sh3 i torsdags men idén kom inte så mycket längre då... Däremot är det absolut bästa om vi kör det för alla sh-allianserna. Då blir de jämnstarka med den fördelen att alla ligger betydligt nämare.

Jag är för.

Frågan är bara hur Mark och övriga i SH ställer sig. Jag hoppas ingen envisas med att sätta prestige i att tillhöra "sh orginal".

Med hjälp av den där travian-allians-spelar-kart-sidan så borde det vara enkelt att genomföra.

Jag, mark och mikke kollar vilka spelare som ligger närmast oss själva. Sen genomför vi helt enkelt ett utbytesprogram....

Men, återigen, varför flytta upp? Jag är i topp i min lista men ser inga fördelar alls med att flytta upp? Är vi inte alla lika värda och slåss vi inte tillsammans?

Som kommunistträdkramarblockflöjtist tycker jag självfallet alla är lika värda och skulle hellre se tre jämnstarka allianser som istället baseras på geografi för att underlätta förstärkningar o.s.v....

Jag är i topp i min lista
Är det inte jag som är det? :va :tungan

Last edited:

MikkE

Guest
Jag är för förslaget.

Jag kan (och vill gärna) åter igen vara allianschef för SH2 men då måste ac1 bjussa in mig =)

Men en tanke nu bara. Hmm, alliansen heter som min by heter ju :va
jag kanske kan börja om på den jag hade? men det kanske inte spelar någon roll?

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Jag är för en sådan idé. Jag hade tänkt försöka få igenom det för sh2 och sh3 i torsdags men idén kom inte så mycket längre då... Däremot är det absolut bästa om vi kör det för alla sh-allianserna. Då blir de jämnstarka med den fördelen att alla ligger betydligt nämare.

Jag är för.

Topp! :tummenupp

Pff.. Du glänste ju och sade att du skulle dra.. :arsele

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...

Jag är för.

Frågan är bara hur Mark och övriga i SH ställer sig. Jag hoppas ingen envisas med att sätta prestige i att tillhöra "sh orginal".

Med hjälp av den där travian-allians-spelar-kart-sidan så borde det vara enkelt att genomföra.

Jag, mark och mikke kollar vilka spelare som ligger närmast oss själva. Sen genomför vi helt enkelt ett utbytesprogram....

Som kommunistträdkramarblockflöjtist tycker jag självfallet alla är lika värda och skulle hellre se tre jämnstarka allianser som istället baseras på geografi för att underlätta förstärkningar o.s.v....

Goffgoff FTW :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Pff.. Du glänste ju och sade att du skulle dra.. :arsele

Glänste å glänste... Jag lystrade när stormäster Mark kallade..

Vill du f.ö. veta en hemlis?!
Under ca 2 dygn har du haft möjlighet att kicka mig ur alliansen!

Men för min del är jag som sagt mer för tre jämnstarka men geografiskt baserade allianser.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
ni kan invita mig till allians om ni vill!

vem faan e SH_herkules?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Ska vi ordna pakt efter hur vi bor och därmed kunna hjälpa varann vid en otrevlig attack mycket lättare?

Självklart ska vi göra det! :)

Från början när vi skapade en "underallians" var den ju mest till för att "skydda" folk som inte fick plats i SH1. Nu har vi blivit 3 allianser och det verkar rimligt att vi anpassar oss efter hur läget är idag.

När man i alliansen tittar under "Attacker", ser man att vi minsann plundrar satan så mkt mer än vad vi blir anfallna. Hittills har vi minsann levt gott på resten av alla farmers hehe :D

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha

Psst, lite creed vore kul att få eftersom det var jag som prentade ned förslaget först. :fakta

Jag blir gärna utsedd till VPSP, Vice President of Strategic Planning :yoparty

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...