Mobbingoffer strikes back

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag läste en artikel om hur några ungar mellan 13 och 15 år hade rånat och sexuellt ofredat en förståndshandikappad på stadsbiblioteket i Malmö. Det fanns tydligen en hel flock vittnen som bara stått och glott. Va fan e det med folk? Det är väl en sak om man är ensamt vittne när ett gäng småglin ger sig på någon, men nog fan ska man väl våga ingripa om man e flera? Hittar inte artikeln nu. :mad:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag läste en artikel om hur några ungar mellan 13 och 15 år hade rånat och sexuellt ofredat en förståndshandikappad på stadsbiblioteket i Malmö. Det fanns tydligen en hel flock vittnen som bara stått och glott. Va fan e det med folk? Det är väl en sak om man är ensamt vittne när ett gäng småglin ger sig på någon, men nog fan ska man väl våga ingripa om man e flera? Hittar inte artikeln nu. :mad:

Människor är avskyvärda, fy fan.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Jag har en tendens att vara ensam ingripare när det händer dylik skit. Oavsett mängden vittnen. Och när man frågar folk vad fan de inte gör något så får man oftast svaret att de inte vill få problem. >.<

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är inte förespråkare av våld på nåt sätt. Däremot så förespråkar jag att buset ska få sätta ribban för hur mycket våld vederbörande ska möta. Den berömda våldstrappan och proportionalitetsprincipen, för er som är bekanta med dem.

Som det verkar på videon så var det rättfärdigat. Ibland så måste det till en "handlande-konsekvenslektion" för att folk ska förstå. Killen hanterade det föredömligt under rådande omständigheter så vitt jag ser. När han såg att det inte hjälpte att vända andra kinden till visade han att det inte var ok, satte alfahannen på plats så lät övriga flocken honom vara. Kort sagt fick mobbaren vad han förtjänade.

creare

Guest
hahaha, lill-killen försöker gå tillbaka efter kastet men kan knappt stå upp :D Så jävla ägd. Skit ska ha skit!

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
hahaha, lill-killen försöker gå tillbaka efter kastet men kan knappt stå upp :D Så jävla ägd. Skit ska ha skit!

Eller hur :D Sen den där träffen snorungen får till, hahaha den stora killen rör inte en min!! Så jävla iskallt, sen parerar han nästa sving som följs upp av ett riktigt snyggt kasst!

Sen förstår jag INTE hur han som blir mobbad kan bli avstängd... Folk som blir mobbade är nog jävligt ensamma och får nog sjukt lite hjälp av lärare och polare, som man såg på videon står alla och hejar på bara... "att ta saker i egna händer" tycker jag. Slipsnissar som bestämmer kan man få nog av, helt klart.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Så ska det se ut. Han skulle avslutat med en rejäl roundhousekick i magen och sen, precis som de 80-talshjältar som jag växte upp med, pekat på nästa kille och sagt:

"You´re next!"

Rätt modigt att vara så undernärd och ge sig på de som är måttmässigt 3ggr större än en själv.

Jag har stoppat ett par bråk genom åren. Känns rätt bra efteråt.
3 babbar stod på cykelvägen och slog en liten kille när jag cyklade mot dem. Hoppade av cykeln i farten och kastade bort en av dem. De andra 2 flyttade sig direkt. Den lille killen var deras "kompis" tydligen....

2 av mina kompisar hoppade på bussen en gång när jag körde och en packad 40taggare börjar ragga på en av dem. Hon var väldigt påstridigt och jag satt o garvade med den andre polaren åt det.
Vid en hållplats så upptäcker hennes aspackade danske man det och skriker från längst bak i bussen: "Houw, hva fhan LAVER DU???"
Då blir det helt tyst och mannen, som var 1,90 lång söndertatuerad skinhead rusar fram och griper tag i polaren i tröjan och skriker åt honom: "DET ER MIN KOOOOONE!!!!"
Han höjer högernäven och ska just nita polaren som av skräck inte rör en fena. Då hade jag precis öppnat alla dörrar i bussen och hoppar över förargrinden för att banka dansken.
När dansken ser mig så ställer han sig med händerna över huvudet och säger: "Undskyld."
Sen drar han med sin fru därifrån.
Alla sitter som frågetecken efteråt. Kommande 20minuter skriker alla hela tiden skrattandes: "DET ER MIN KOOOOOOOOOOOONNNEEEEE!!!!"
Det var riktigt kul :hihi

På en fest när alla var rätt packade, inklusive mig, så blev det bråk mellan 5 pers precis vid ytterdörren. När jag uppfattade vad som hände så sprang jag in en hoppande yxspark och sänker en av dem. En annan vänder sig om och träffar mig med sin armbåge i ansiktet. Jag armbågade honom i magen och de andra bara tittade på. De öppnade dörren och sen fortsatte de utanför ett tag på egen hand.

De flesta är riktiga fegisar om de inte har flertalet polare bakom sig.
Andra är renodlade psykopater som oftast rensar ut sig själv innan 30 år fyllda.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Personligen blir jag bara mer förbannad på de vuxna som inte vågar ta tag i mobbning.
Den där ungen lär ju knappast vara straffmyndig iaf inte enligt svensk lag och då kan jag inte lägga det största ansvaret på barnet och även de som står bredvid-

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Personligen blir jag bara mer förbannad på de vuxna som inte vågar ta tag i mobbning.
Den där ungen lär ju knappast vara straffmyndig iaf inte enligt svensk lag och då kan jag inte lägga det största ansvaret på barnet och även de som står bredvid-

Varje individ har ett eget ansvar även om man är under 15 år.
Det finns 11åringar som knivmördat andra barn. De ska hållas ansvariga.

Vissa personer är onda rakt igenom.

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
:tummenupp säger allt!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Varje individ har ett eget ansvar även om man är under 15 år.
Det finns 11åringar som knivmördat andra barn. De ska hållas ansvariga.

Vissa personer är onda rakt igenom.
Har inte sagt att skitungen inte ska hållas ansvarig, utan att han föräldrar bör hållas ytterst ansvariga.

Ja vissa personer är onda rakt igenom, men med tanke på hur mycket folk som bara står och glor på så sätter jag mina mynt på att det är i största del brist i deras uppfostran.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin