Mobbingoffer strikes back

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
man ska nog tänka på när man ska ge sig in.
jag har aldrig behövts slagits en enda gång i mitt liv.
när jag en gång var med ett gäng snubbar på en "tillställning" så fick en snubbe jag var med en armbåge i huvve med efterföljande slag. alltså han stog upp hela tiden.. killen hade nå agg mot han men gav inte fullt iaf.
detta sker på ca 5 sek så när jag trodde fler i "vårat" gäng fanns med så klev jag upp men dom va borta. killen går då fram till mig och drygar sig men slår inte. bara det att han hade typ 10 polare ståendes bakom honom så de va inget att börja. då hade man garanterat åkt på stryk själv.
dock fick vi in en hämd på han senare då han fick känna hur de känns att kännas outnumbered

att ignorera mobbare har funkat bra för mig, dom vill ju ha en reaktion.
annat om dom slås självklart.
ställde en mot väggen när jag vart less och sen hörde jag inge mer om det. slapp slåss då ochså. :)

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Moment 22

Tyvärr är sverige så fint idag vad gäller ingripande. Gör du inte så får du ingen konsekvens. Ingriper du så ökar risken för anmälan, polisutredningar, rasiststämpel (om det rör invandrare) o.s.v. Det finns alltför många fall som skrämmer folk till passivitet och så får vi ett samhälle därefter.

Ett i den stora högen av fall är WT-mamman som polisanmälde ett kommunalråd för att han hade stoppat hennes son från att slå ner en yngre pojke på skolan. Det hade blivit ett märke på armen (=misshandel) och för övrigt skulle ingen lägga sig i vad hennes son gjorde.

Pratar man med lärare idag så inser man hur jävla fel läget är. Det finns tydliga regler att enbart ta i kläderna om de stoppar ett bråk. Tar de t.ex tag i armen så att det blir ett blåmärke står föräldrarna och gapar samma kväll. Det är snart dags för föräldrakontrakt när ens barn skall börja skolan. Är huvudet dumt får kroppen lida.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har bara försvarat mig själv. Eller "låst" personer mot vägg eller liknande objekt(?). En gång så var det en som drygade och jag gick mot han och han backade utan att titta vart han trampade :D. Han föll och blev ut skrattad av personer som följde efter och han har inte gjort något mer sedan dess.

Sen har man ju blivit puttad och sådant på fotbollsplanen (alltså mobbning) och det redde ju sig i matsalen när man själv tog ställning när man blev puttad i trappan när man gick nedåt. Tyckte det var riktigt dumt att putta någon i en trapp och då brast det. Personen som puttade mig fick sig en läxa och fick smaka på golv och pelare.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag fick tidigt lära mig att man inte ska ingripa när någon åker på spö.
Gav en jämngammal snorunge (som gett sig på en yngre individ oprovocerat) lite spö när jag gick i cirka mellanstadiet.

Vem fick mest problem av allihop?
Jag.
Det var lärare och skolpsykologer som tyckte att jag minsann skulle åka in på behandling för mitt aggresiva beteende när jag gett honom en rak höger.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
:confused:

Helt i klass med ketting i tack om du frågar mig. :lol

Jag körde stadsbussen på den tiden. Polarna såg mig på ändhållplatsen i stan och hoppade på så jag kunde köra dem hem - sen blev d bråk.

Ketting i tacket e så jävla underbar :D

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1398447&postcount=50

Jag prylar inte allt o alla om ni nu tror det.
På jobbet så tog vi en tur till Les Arc i Frankrike och när första gruppen skulle hem(15 pers) så följde jag med dem.
Ett par börjar supa skallen av sig omedelbart när bussen(dubbeldäckare) kom.
Jag somnade på överdelen och vaknade till när vi kom in i Tyskland.

Då var det full fest där nere och jag blev efter ett litet tag sugen på att ansluta mig så jag gick ner för att ha en trevlig stund.

När jag frågar efter en öl så svarar min kollega mig på sitt alkoholiserade slumriga vis: "Du schka ente va så tyyken, fatta´ru?"

Jag inser att han ligger omkring 5 promille i blodet så jag går bara upp igen o umgås med de som var där - de nyktra.
Vi var i tjänst så det var rätt olämpligt att dricka, men 1-2 öl kunde jag tänka mig. D blev inget.

Då hör jag hur samma pissfulla kollega sätter sig framme vid schauffören och snackar skit om mig. Massa ljug om tjänstefel och hur kass jag var med det ena och det tredje.
Sånt ska han inte säga om mig så jag går ner för att ställa honom till svars för sin historia.

Jag frågade honom varför han sitter o säger så - för vi båda vet att han ljuger.
Då blev han helt utom sig av ilska och ställde sig upp för att be mig dra åt helvete och vilken jävla idiot jag är mm mm.

Han är 42år och 1,90 lång. Förmodligen alkoholiserad med....

Jag backar inte och skäller ut honom efter noter och påvisar hur ynklig han är som måste snacka skit för att höja sig själv inför andra. Hade han åsikter om mitt arbetssätt så tyckte jag att han kunde ta det direkt med mig istället för att snacka dynga inför andra samt avdelningschefen som var med - och som drack som fan han med....

Då kommer en kille och ber oss sluta för alkisen trycker på riktigt aggressivt och det såg ut att bli allvar av det hela så jag var på väg upp när alkisen säger att han måste kissa och ber killen flytta på sig.

Jag märkte att nånting inte stämde, varför skulle han på dasset just nu liksom?
Jag vände mig då om och hinner precis ställa mig i mittengången när alkisen nitar mig fullständigen över vänster sida av käken så mina glasögon spricker och jag ramlar baklänges men får tag på de första stolarna så jag inte hamnar på golvet. Alkisen kastar sig över mig och tar strypgrepp - ordentligt - och trycker mig baklänges över armstöden på stolarna så jag trodde ryggen skulle gå av. Där står han och skriker att han ska döda mig.

Då blev jag själv asförbannad och bryter hans grepp, puttar honom så jag kan ställa mig i gången varpå han attackerar igen. Jag får hoppa upp och fixera hans huvud mellan armarna och sen trycka ner honom så han fick lite panik.
Nu börjar det komma folk - ja, efter att allt det hänt - och ställde sig emellan så det bröts.
Alkisen vägra ge sig. Han viftade som fan efter mig men 3 pers höll honom och jag gick upp där uppe.

Genom hela Tyskland så kom han upp 2 gånger och gapade om att han skulle stå vid sitt ord om att jag skulle minsann vara död innan vi når Sverige, den saken var klar.
Man fick sitta på helspänn hela tiden ifall han skulle komma upp och fortsätta.

INGEN gjorde NÅNTING. De fortsatte att dricka som om ingenting hade hänt. Helt jävla ryggradslösa.

Genom Danmark kommer han upp igen från ett annat håll och säger att han ska döda mig.
Då orkade jag inte mer att sitta och frukta honom hela tiden så nu ville jag själv slå ihjäl honom eftersom ingen annan gör ju nånting åt det. 3 pers var emellan så det blev inget av det som tur var utan alkisen gick ner igen med orden: "Var beredd när bussen stannar, jag kommer döda dig!"

Jag svarade: "Då ska jag vara beredd på en jävla alkis alltså."

En del var trötta på honom nu och en kille gick ner för att supa med honom. De hinner bli aspackade, utöver vad alkisen var redan innan, och kommer i bråk.
Alkisen nitar den andre kollegan fullständigen över höger ögonbryn så han spräcker det och får hjärnskakning.

Nu bestämmer alla sig för att ringa snuten.

Polisen väntade efter bron och de grep alkisen direkt. Förhörde folk och fotograferade mina samt den andre kollegans skador.

Rättegång innan sommaren.

Jag gjorde aldrig nånting mot honom, trots min träning.

Nya glasögon: 9.200kr. Jag har specialglas efter att jag blev blind på ena ögat 2007.

Kommer meddela domen här. Får se om det finns nåt rättvist Sverige.

Nej, jag jobbar inte kvar där. Är väl fortfarande anställd iofs, har alla nycklar etc men inget jobb.
Alkisen OCH avdelningschefen fick sparken dagen efter.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Var fan jobbar du, däckbytarnas riksförbund LR? :confused:

Detta förstod jag inte Markus. :va

Jg jobbar inte där längre ju.
Fortfarande anställd, men inte mer än så.

Ska börja nytt jobb på söndag nu - fler folk att fightas med :banana

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Men seriöst, var fan jobbade du? Låter helt stört ju.

Det hade väl kunnat hända på vilken arbetsplats som helst där man åkte buss och drack sprit och var kronmongo som berusad?

Företaget köpte nyligen upp alkisens gamla arbetsplats otroligt nog och då träffade jag hans gamla arbetskollegor efteråt.
Där sa de att han hade fått sparken för att han inte kunde hantera alkohol. Mer sa de inte.

Killen har problem som går ut över andra och sig själv.

Hade jag knäckt hans armar och spräckt hans näsa så hade nog jag med fått en massa skit. Denna gången höll jag mig helt o hållet laglig - men ändå uteblir arbetstimmar för mig....

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Men seriöst, var fan jobbade du? Låter helt stört ju.

Det brukar vara så på de flesta arbetsplatser att det finns en eller två med jävligt dåligt ölsinne och ingen självinsikt. Varenda gång företaget anordnar någon aktivitet som inbegriper alkohol ska det börja tjafsas och bråkas om nåt skit som hänt på jobbet.
Vi har ett sånt snille på jobbet. Han drog igång och skulle börja veva på julfesten. Det gick inget bra. Han är produktionsledare och de andra som var på festen är kriminalvårdare och vana vid att hantera våldsamma personer. Det tog ungefär tio sekunder innan gubben låg snyggt ihoppackad på golvet och fick lugna ner sig. :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Alkisen blev utslängd från julfesten de hade nu i december.

Själv uteblev jag då ett konkurerande företag bjöd mig på deras julfest och det matstället var miljoner gånger bättre än "vårt" ställe.
I come for the food :)

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Det brukar vara så på de flesta arbetsplatser att det finns en eller två med jävligt dåligt ölsinne och ingen självinsikt. Varenda gång företaget anordnar någon aktivitet som inbegriper alkohol ska det börja tjafsas och bråkas om nåt skit som hänt på jobbet.
Vi har ett sånt snille på jobbet. Han drog igång och skulle börja veva på julfesten. Det gick inget bra. Han är produktionsledare och de andra som var på festen är kriminalvårdare och vana vid att hantera våldsamma personer. Det tog ungefär tio sekunder innan gubben låg snyggt ihoppackad på golvet och fick lugna ner sig. :D

Det där måste nog sett lite kul ut :D

Geggamoja

Gick med
12 May 2009
Hoj
Ducati Fika Racer

Under de 16 år jag varit aktiv på olika arbetsplatser, ofta med mycket AW och andra alkoholhaltiga tillställningar, har jag aldrig varit med om något sådant ...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Under de 16 år jag varit aktiv på olika arbetsplatser, ofta med mycket AW och andra alkoholhaltiga tillställningar, har jag aldrig varit med om något sådant ...

Vissa e med om det, andra inte.

Det ruskiga var nog att alla var i tjänst under incidenten. 3 pers av 15st(9 utöver slagskämparna och chauffören) reagerade.

Jag hamnade i bråk på en mögarbetsplats 2006 med en skiftledare som led av vaneföreställningar.
Det var rätt nära att vi drog kniv mot varandra.

Det hela slutade med att han inför hela fabriken bad så hemskt mycket om ursäkt på ett ytterst hövligt sätt enligt mig och det godtog jag.

Skiftesledarens högsta dröm var att äga en pansarvagn för övrigt..... :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...