Mobbingoffer strikes back

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det brukar vara så på de flesta arbetsplatser att det finns en eller två med jävligt dåligt ölsinne och ingen självinsikt. Varenda gång företaget anordnar någon aktivitet som inbegriper alkohol ska det börja tjafsas och bråkas om nåt skit som hänt på jobbet.
Vi har ett sånt snille på jobbet. Han drog igång och skulle börja veva på julfesten. Det gick inget bra. Han är produktionsledare och de andra som var på festen är kriminalvårdare och vana vid att hantera våldsamma personer. Det tog ungefär tio sekunder innan gubben låg snyggt ihoppackad på golvet och fick lugna ner sig. :D

Fick mig att minnas när jag jobbade på ett gjuteri, och var en lördagskväll och jag var chaffis, så nykter. Fram kommer en liten halvalkoholiserad arbetskollega och sluddrar fram att jag fan förtjänar stryk. Han är så packad att han knappt kan stå, så jag skrattar lite åt honom och säger att det nog vore en bättre ide för honom att antingen gå in på puben och ta en till öl, eller gå hem och sova ruset av sig.
Han börjar ladda ett slag någonstans lååång bak, och viktförskjutningen när han flyttar bak armen får honom att tappa balansen och falla pladask ner i en taggig buske. Jag frågar om han ska ha ett handtag med att ta sig upp, vilket inte alls gillades.
Jag står där och väntar på en kompis inne på krogen som ska få skjuts hem, så jag lämnar inte platsen. Några minuter senare har han lyckats resa sig upp med hjälp av en annan halvalkoholiserad kollega och kommer ylande och stapplande fram mot mig och försöker slå mig i språng. Att komma stapplande och skrika och yla är inte ett bra sätt att smyga sig på någon, så jag tar helt sonika ett steg åt sådan så han följer med sin knytnäve framåt och gör en väldigt vacker faceplant i asfalten. Jag fick lite applåder av några punkare som stod utanför puben och snackade. ;)
Jag frågar honom igen om han vill ha ett handtag med att ta sig upp, vilket han återigen tar väldigt illa men nu kommer min polare ut så vi går och lämnar honom där på marken.
Mycket rolig kväll. Han skämdes ögonen ur sig när vi möttes på jobbet på måndagen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det brukar vara så på de flesta arbetsplatser att det finns en eller två med jävligt dåligt ölsinne och ingen självinsikt.

Inget jobb jag haft i alla fall. En gång kastade en kille ett korvbröd på en annan. Det är det mest krejsi jag varit med om på jobbet. :(

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Inget jobb jag haft i alla fall. En gång kastade en kille ett korvbröd på en annan. Det är det mest krejsi jag varit med om på jobbet. :(

Ja du ser!! Folk e inte kloka!!
Jag tror det har att göra lite med var man jobbar såklart, och hur ofta man umgås med arbetskamraterna utanfölr jobbet.
På ett lager eller en fabrik bjuder företaget en till två gånger om året, och då jävlar laddas det. Allt ska redas ut under influens av alkohol.
Det blir inte samma om man har AW en till två gånger i månaden.

Nu e vi jäääävligt OT. :D

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Varje individ har ett eget ansvar även om man är under 15 år.
Det finns 11åringar som knivmördat andra barn. De ska hållas ansvariga.

Vissa personer är onda rakt igenom.

Jag trodde inte att det skulle hända.. Men jag får faktiskt hålla med här. Om nu föräldrarna ska hållas ansvariga så har de redan misslyckats här.

Ja, jag tror också att en del individer är onda rakt igenom.

Det där måste blivit en snackis i fikarummet rätt länge va? Dramatik på jobbfesten :rofl

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där måste blivit en snackis i fikarummet rätt länge va? Dramatik på jobbfesten :rofl

Det blev det faktiskt, för det här var ett stort a-listenoterat bolag där det skulle vara så jävla corporate conductifierat så man kräktes. En rutin för att flytta skrivbordet, en annan för hur man torkar ssig i arslet, självklart 70-talshelvetet med allokerade vilorum osv. I alla fall, det diskuterades efter det där om vederbörande skuller erbjudas vård, om företaget skall bjuda på alkohol när så unga människor är med, masa annat fackligt trams osv. Korvbröd rewlz

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Har inte träffat på nån kollega som har haft nu-ska-vi-bråka ölsinne.
Det närmaste jag kommer är en julfest på förra firman då nya Norge VDn är med. Mannen var väl 40-45 nått. Julfesten är andra dagens på hans jobb.
Så långt allt bra.
Men Norge VDn ska minsann visa att han kan supa hårdare än svenskarna .... dålig ide(tm)
Det slutade med att han spydde i de stora golv blomkrukorna...
Och ja "de" ... han tog nämligen 3st olika blomkrukor under kvällen.
2 av dem så blev det rätt ner på blomjorden, men i den tredje hade han lyckats först rycka upp blomman, sen spytt ner i krukan o tillbaka med blomman.
Det luktade spya 2v på kontoret innan den tredje blomkrukan hittades. :huvet
Tror inte han behöll jobbet mer än 2-3 månader.....

Att själv bli inblandad i bråk har hännt tre gånger.
2ggr har jag gått emellan då bråk uppstått.
En gång då ett 20tal tonnårskillar från rinkeby/tensta fick för sig att spöa på två engelsmän i en tunnelbanevagn. (ställde dessutom upp som vittne i det fallet)
En andra gången så blev två tonnårs tjejer antastade av en full pensionerad sjöman på 120-130 pannor. (mest mage iom att han var pensionerad nu). Hade problem att komma på nått sätt att inte skada gubben, då man tränat kampsport. Jaja "dansade" lite med gubben så tappade balansen o dratta på arselet. Sen då han väl fått sig upp hade han tappat intresset för att bråka. :rolleyes:

Tredje gången jag varit inblandad var jag askalas.
Kommer fram till en hulk till vakt på puben vi ska in på. Denna vill kolla på körkortet o sen nekar mig att gå in.
Hade moteveringen varit "Du är för full", så hade ingen brytt sig iom att så var det ju.
Men nej, hulkenvakten tyckte "Du har fejkat körkortet"
:va
Varvid jag snor mitt körkort ur handen på vakten o säger glad i hågen högt o tydligt så hela kön hör
"Hur mycket ryssfemmor har du käkat då? Man fejar inte ett körkort åtta år för att få gå in på ett 20års ställe." :D
Varvid det slår slint i huvet på hulkenvakten och han tar sats för att nita mig. Som tur är har den andra vakten uppmärksammat hela händelseförloppet och grabbar tag i hulkenvakten.
Medans de två vakterna brottas lite säger den andra vakte som räddade mig "Du bör nog gå härifrån nu"
Visst inga problem, var hungrig så knatar glad i hågen ner till närmaste BurgerKing för en burgare.
Hinner just ställa mig i kön då en kollega ringer o säger
"Du kan komma hit nu. Jag har pratat med vaktchefen. Det är inga problem"
"Jaja, mer öl är ju inte fel" tänker jag o knatar dit.
Väl där för jag gå före i kön o tyvärr också förbi den pillertrillande vakten (och två av hans kolleger som försöker lugna ner hulken).
Direkt han ser mig utbryter han
"Du ska fan dö!!" och hoppar upp o ska nu försöka nita mig igen. De andra två vakterna (biffiga de med) måste hålla fast han.
Måste ha prickat 100% rätt med kommentaren om ryssfemmorna. :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Har inte träffat på nån kollega som har haft nu-ska-vi-bråka ölsinne.
Det närmaste jag kommer är en julfest på förra firman då nya Norge VDn är med. Mannen var väl 40-45 nått. Julfesten är andra dagens på hans jobb.
Så långt allt bra.
Men Norge VDn ska minsann visa att han kan supa hårdare än svenskarna .... dålig ide(tm)
Det slutade med att han spydde i de stora golv blomkrukorna...
Och ja "de" ... han tog nämligen 3st olika blomkrukor under kvällen.
2 av dem så blev det rätt ner på blomjorden, men i den tredje hade han lyckats först rycka upp blomman, sen spytt ner i krukan o tillbaka med blomman.
Det luktade spya 2v på kontoret innan den tredje blomkrukan hittades. :huvet
Tror inte han behöll jobbet mer än 2-3 månader.....

Att själv bli inblandad i bråk har hännt tre gånger.
2ggr har jag gått emellan då bråk uppstått.
En gång då ett 20tal tonnårskillar från rinkeby/tensta fick för sig att spöa på två engelsmän i en tunnelbanevagn. (ställde dessutom upp som vittne i det fallet)
En andra gången så blev två tonnårs tjejer antastade av en full pensionerad sjöman på 120-130 pannor. (mest mage iom att han var pensionerad nu). Hade problem att komma på nått sätt att inte skada gubben, då man tränat kampsport. Jaja "dansade" lite med gubben så tappade balansen o dratta på arselet. Sen då han väl fått sig upp hade han tappat intresset för att bråka. :rolleyes:

Tredje gången jag varit inblandad var jag askalas.
Kommer fram till en hulk till vakt på puben vi ska in på. Denna vill kolla på körkortet o sen nekar mig att gå in.
Hade moteveringen varit "Du är för full", så hade ingen brytt sig iom att så var det ju.
Men nej, hulkenvakten tyckte "Du har fejkat körkortet"
:va
Varvid jag snor mitt körkort ur handen på vakten o säger glad i hågen högt o tydligt så hela kön hör
"Hur mycket ryssfemmor har du käkat då? Man fejar inte ett körkort åtta år för att få gå in på ett 20års ställe." :D
Varvid det slår slint i huvet på hulkenvakten och han tar sats för att nita mig. Som tur är har den andra vakten uppmärksammat hela händelseförloppet och grabbar tag i hulkenvakten.
Medans de två vakterna brottas lite säger den andra vakte som räddade mig "Du bör nog gå härifrån nu"
Visst inga problem, var hungrig så knatar glad i hågen ner till närmaste BurgerKing för en burgare.
Hinner just ställa mig i kön då en kollega ringer o säger
"Du kan komma hit nu. Jag har pratat med vaktchefen. Det är inga problem"
"Jaja, mer öl är ju inte fel" tänker jag o knatar dit.
Väl där för jag gå före i kön o tyvärr också förbi den pillertrillande vakten (och två av hans kolleger som försöker lugna ner hulken).
Direkt han ser mig utbryter han
"Du ska fan dö!!" och hoppar upp o ska nu försöka nita mig igen. De andra två vakterna (biffiga de med) måste hålla fast han.
Måste ha prickat 100% rätt med kommentaren om ryssfemmorna. :hihi

Jösses. :) Skrattar som fan åt vaktepisoden.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har inte sagt att skitungen inte ska hållas ansvarig, utan att han föräldrar bör hållas ytterst ansvariga.

Ja vissa personer är onda rakt igenom, men med tanke på hur mycket folk som bara står och glor på så sätter jag mina mynt på att det är i största del brist i deras uppfostran.

:tummenuppLiten kaxig kille, och alla som beter sig så där, större som mindre glin så är det brist på uppfostran, inte för att uppmana till aga men det skulle vara som det är i vissa kulturer när poliserna kör hem ungarna till föräldrarna när de gjort något djävulsskap, ungarna vet med säkerhet att när dörrren stängs efter polisen så åker de sig på en smörjomgång hemma, och förhoppningsvis lär de sig en läxa hur man inte skall bete sig.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
aca är tydligen lite av sensations-tv enligt folk i Australien. Se bara hur dom lägger till ljudeffekter, och spelar sina små violiner.

Men han skötte sig bra i intervjun. Som någon sa "-I hope they paid him good money for the interview instead of exploiting him."

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
:tummenuppLiten kaxig kille, och alla som beter sig så där, större som mindre glin så är det brist på uppfostran, inte för att uppmana till aga men det skulle vara som det är i vissa kulturer när poliserna kör hem ungarna till föräldrarna när de gjort något djävulsskap, ungarna vet med säkerhet att när dörrren stängs efter polisen så åker de sig på en smörjomgång hemma, och förhoppningsvis lär de sig en läxa hur man inte skall bete sig.

Ett barn som blir utsatt för aga hemma blir inte friskt enligt mig. Behöver man som far ge sitt barn stryk, borde man se efter sin egen pondus.
Men visst vissa tror ju att en strykrädd hund är en väluppfostrad hund.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Ett barn som blir utsatt för aga hemma blir inte friskt enligt mig. Behöver man som far ge sitt barn stryk, borde man se efter sin egen pondus.

Samtidigt är den totala avsaknaden av straff och påföljder i skolan och liknande lika skadligt som aga.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Men man borde aga lärarna som inte håller koll på ungarna

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Men man borde aga lärarna som inte håller koll på ungarna

Lärarna ska väl inte behöva utöva barnuppfostran.
Det ska ske på hemmaplan.

Men visst skulle fler vuxna vistas ute på rasterna.

Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss

Kan nån bli misshandlad i flera år i skolan o fundera på självmord utan att lärare bryr sej så är nåt fel.Även om de inte ska uppfostra barnen så ska de iallfall slå larm annars kan de fanimej söka annat jobb

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Med tanke på att ungar spenderar ganska försvinnande liten del av dygnet på hemmaplan efter att ha börjat skolan tycker jag att viss uppfostran borde läggas i skolan, och på samhället i stort.

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras