Moderaterna vill sänka bensinskatten...

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
suzuki01 skrev:
2425991 Man kan ju fläska på med en Big Mac & c/o +-meny per säsong genom denna ENORMA skattesänkning. Är inte det superbra så säg?
*suck*

Ahh en tusing blir det för mig iaf :D

Då kanske man har råd att köra en månad nästa år?

Folksam har tydligen räknat på detta med Trafiken och det såg ju inte just ut, men frågan är om den verkligen stämmer.. Det finns ju trots allt 200k bågar och jag tror inte försäkringsbolagen vill förlora den inkomsten bara så där?

Annars får man väl köra trafik, för inte kommer jag sluta köra iaf

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
hållundan skrev:
2426217 Där får du garanterat sakliga, riktiga svar och argument! :tummenupp

Nä jag vet... Men jag tror inte att det är helt taget ur luften... Dom skulle bli ganska hårt kritiserade om dom bara hittade på rena lögner. Antar jag?

Mandat åt Piraterna, Makt åt Mej.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zuljin skrev:
2426237 Nä jag vet... Men jag tror inte att det är helt taget ur luften... Dom skulle bli ganska hårt kritiserade om dom bara hittade på rena lögner. Antar jag?

Mandat åt Piraterna, Makt åt Mej.
(Är också av någon outrgundlig anledning med i IF Metall) och deras propaganda stinker något av det grövsta. Allt de spottar ur sig är bara hur dåligt, jämmer och elända, misär och melankoli som landet kommer att drabbas av om "borgarna" kommer till makten. Inte NÅGONSTANS eller via någon fackligt engagerad har jag kunnat få info (vill inte heller, iofs) om varför jag bör rösta rött för deras positiva punkter och argument. Nej, skrämselpropaganda till den stora massan, kollektivet, det är fackets riiil diiil. Skrämmande.

Att de dessutom sprider propagandan helt öppet på arbetsplatserna och att man blir totalstämplad som "svartfot" om man argumenterar emot, eller vill gå ur facket är ju ännu härligare!

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
hållundan skrev:
2426390 (Är också av någon outrgundlig anledning med i IF Metall) och deras propaganda stinker något av det grövsta. Allt de spottar ur sig är bara hur dåligt, jämmer och elända, misär och melankoli som landet kommer att drabbas av om "borgarna" kommer till makten.

Vill säga "Vad vare jag sa" :hihi

Syftar så klar inte på att IF Metall är sakliga, utan punkten om ökad kostnad med borgerlig regering. SMC har ju bekräftat att det stämmer.

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
hållundan skrev:
2426390 (Är också av någon outrgundlig anledning med i IF Metall) och deras propaganda stinker något av det grövsta. Allt de spottar ur sig är bara hur dåligt, jämmer och elända, misär och melankoli som landet kommer att drabbas av om "borgarna" kommer till makten. Inte NÅGONSTANS eller via någon fackligt engagerad har jag kunnat få info (vill inte heller, iofs) om varför jag bör rösta rött för deras positiva punkter och argument. Nej, skrämselpropaganda till den stora massan, kollektivet, det är fackets riiil diiil. Skrämmande.

Att de dessutom sprider propagandan helt öppet på arbetsplatserna och att man blir totalstämplad som "svartfot" om man argumenterar emot, eller vill gå ur facket är ju ännu härligare!
Men jag kan inte förstå hur du kan vara med i facket, när det är så hemskt, varför går du inte ur?
Såna som dej klarar klarar sej facket utan, tro mej det är säkert!

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Visst 15 öre är en del på ett år! Men inte lika mycket som 3000 kr som de vill höja trafikförsäkringarna med! :mad:

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
abethebabe skrev:
2425904 hur ska dom finansiera denna sänkning, blir det sjukvården, våra stackars pensionerer eller våra stackars barn som får lida för denna utlovade storsatsning av moderaterna, förlåt NYA moderaterna
Mwahahah Ja, våra barn svälter och gamla ligger på gatan och lider...

P

YZF R6

Värst av alla
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
R6 -06
moderaterna kommer dubbla försäkringrna.....:mad: :mad:
ingen jävel kommer har råd att köra:dummer :fatta! :finger

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hållundan skrev:
2426390 (Är också av någon outrgundlig anledning med i IF Metall) och deras propaganda stinker något av det grövsta...
Jag är också med där men bestämde mig för att gå ur när jag fick ett brev häromdagen där dom svartmålar dom borgerliga partierna. Tycker inte att det är fackets uppgift att sprida politisk propaganda nazistyle.. :mad:

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
newstead skrev:
2445674 Jag är också med där men bestämde mig för att gå ur när jag fick ett brev häromdagen där dom svartmålar dom borgerliga partierna. Tycker inte att det är fackets uppgift att sprida politisk propaganda nazistyle.. :mad:

Vilken propaganda?
Falsk Felaktig?

Visste inte om att de numera heter "IF Metall"...

Last edited:

Instabil

Medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
RD 250 /RF 900
det gnölas på att soppan är dyr , jo den kostar det gör den .. men jämför vad den kostade 1980 och vad man tjänade då (snitt löner) .. i det förhållandet så är soppan inte så där jätte dyr.. men vist suger det..

Vad det gäller If metall så är det faktiskt så att de mer eller mindre ÄGER sossepartiet .. så att de skickar reklam för det är väl inte så konstigt ..

Moderaterna ÄGS av rika och av storföretagare .. dra era egna slutsatser om vilka som gynnar en arbetare ..

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
abethebabe skrev:
2425904 hur ska dom finansiera denna sänkning, blir det sjukvården, våra stackars pensionerer eller våra stackars barn som får lida för denna utlovade storsatsning av moderaterna, förlåt NYA moderaterna

Kanske genom att ta lite av dom 600 miljoner kronor som statliga vattenfall går i vinst med varje år.Det är en förtäckt skatt.
Eller få ut fler folk i arbete i stället för att lyfta bidrag.
Kanske avslöja alla dessa som bidragsfuskar.
Kanske satsa mer på att få ner elpriset geno att utveckla kärnkraften eller bygga fler vattenkraftverk.
Ideérna är många.
:tomten

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
ADA skrev:
2445944 Kanske genom att ta lite av dom 600 miljoner kronor som statliga vattenfall går i vinst med varje år.Det är en förtäckt skatt.
Eller få ut fler folk i arbete i stället för att lyfta bidrag.
Kanske avslöja alla dessa som bidragsfuskar.
Kanske satsa mer på att få ner elpriset geno att utveckla kärnkraften eller bygga fler vattenkraftverk.
Ideérna är många.
:tomten

jo dina visioner e fina om hur moderaterna skall kunna finansiera detta, men ändå så blir det de gamla trotjänarna (pensionererna), barnen eller sjukvården som får får lida i slutändan det får dom alltid märkligt nog, finns hur många andra områden som helst att spara in pengar på men alltid så är det dessa tre grupper som får smisk när det är dags!!! så är det ivf i min kommun tyvärr

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...