Moderaternas trafikförsäkringspolitk

Freedom

Guest
Jag betalar gärna en högre premie för min hobby om det anses att den belastar samhället vilket den troligvis gör. Jag förväntar mig att jag i gengäld ska slippa betala för dom som hellre fiskar, jagar och åker skoter än att ta ett jobb och dessutom sitter i sina hus och har lägre elskatt för dom bor i glesbygd. Och jag förväntar mig att slippa betala för slapphögar som ligger i sina soffor i förorterna och gnäller att dom inte får nåt jobb när det mest ansträngade dom gjort i sitt liv är att ta sig ner till den kommunala inrättningen för att få stålar till sitt uppehälle.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
TukTuk skrev:
2475827 "...Polisen genomförde på onsdagskvällen en husrannsakan i mc-klubben Bandidos lokaler i Göteborg..."

Dags att asvluta ditt medlemskap i Bandidos eller vad menar du? :D

Jävlars, det var ju inte meningen att det skulle komma fram på det sättet :rolleyes:

Nä allvarligt. Den jag ville länka till, i den stod det om försäkringen, chockhöjningen.
Mellan 1700-2500 i höjning per år & för en del upp till 10 papp. Motorcyklister med många cc blir mest drabbade......så klart :(
 
Last edited:

D_Sundsvall

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
-01, Yamaha FZS 600
Ullis skrev:
2475920 Jävlars, det var ju inte meningen att det skulle komma fram på det sättet :rolleyes:

Nä allvarligt. Den jag ville länka till, i den stod det om försäkringen, chockhöjningen.
Mellan 1700-2500 i höjning per år & för en del upp till 10 papp. Motorcyklister med många cc blir mest drabbade......så klart :(

Det är ju nästan gratis !!!:rolleyes:

Trafikförsäkringen för en bil i Sundsvall kommer att fördubblas ungefär, lite beroende på biltyp och förare. Detta taget ur alliansens förslag. Tyvärr har de ej skrivit något om MC i den, men det blir knappast mindre ökning...

vi får väl hoppas att det går bra för sverige då i alla fall, måste väl ge dem en chans, även fast inte jag röstade på borgarna...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top