*JIMPA*
Legitimerad spökjägare
*obidobodioo**
nu får vi mc åkare svälja denna osmakliga karamell..
nu får vi mc åkare svälja denna osmakliga karamell..
De som är intresserade kan kolla denna länk: http://val06.menmo.se/val06/index.html?customerId=15 och dra sina egna slutsatser.Zilversurfer skrev:2470593Alliansen vann, och det är bara till att respektera. I 12 år har Socialdemokraterna varit vid makten, och pompöse Göran P har inte gjort ett skit för att sänka arbetslösheten. Det enda som gjorts är att dölja arbetslösheten i AMS/förtidspensioneringar/konstiga totalt meningslösa utb som tex. lär dig söka jobb kurs.
Alla Ni socialdemokrater som finns här, borde inte spekulera så mycket - utan vänta och se!! Jag som företagare tänker absolut anställa fler..Och jag är säkert inte den enda som tänker samma, detta borgar för betydligt mindre arbetslöshet. Men det är klart, vid 1:a Maj sa Persson att arbetslösheten inte var ngt problem!! Skämtar han??
Zilversurfer skrev:2470593Alliansen vann, och det är bara till att respektera. I 12 år har Socialdemokraterna varit vid makten, och pompöse Göran P har inte gjort ett skit för att sänka arbetslösheten. Det enda som gjorts är att dölja arbetslösheten i AMS/förtidspensioneringar/konstiga totalt meningslösa utb som tex. lär dig söka jobb kurs.
Det märks att direkt på lästa är ni inte, en TF för MC kommer öka med 200 - 1000:-/år beroende på ålder och var ni bor. Det inget mot vad försäkringarna har ökat dom senaste 12 åren ca 300%. när Socialdemokratiska regeringen avreglerade försäkringsmarknaden, och fri prissättning tillämpades!! Men då skrek ni inte, eller ni kanske fortfarande va i moped åldern då.
Alla Ni socialdemokrater som finns här, borde inte spekulera så mycket - utan vänta och se!! Jag som företagare tänker absolut anställa fler om alliansen håller vad dom lovar från deras valprogram. Och jag är säkert inte den enda som tänker samma, detta borgar för betydligt mindre arbetslöshet. Men det är klart, vid 1:a Maj sa Persson att arbetslösheten inte var ngt problem!! Skämtar han??
Har försäkringarna ökat i pris, 1983 betalade jag 3 600:- helförs halvårspremie för en BMW R100S. Jag kan inte tänka mej att en liknande hoj skulle kosta ca 11 000:-/halvår idag??Zilversurfer skrev:2470593
Det märks att direkt på lästa är ni inte, en TF för MC kommer öka med 200 - 1000:-/år beroende på ålder och var ni bor. Det inget mot vad försäkringarna har ökat dom senaste 12 åren ca 300%. när Socialdemokratiska regeringen avreglerade försäkringsmarknaden, och fri prissättning tillämpades!! Men då skrek ni inte, eller ni kanske fortfarande va i moped åldern då.
Inte om du har åldrats 23 år och har märkesförsäkring, då är priserna fortfarande attraktiva men för de som försäkrat sporthojar sedan tidigt 90-tal så har premierna gått upp mycket kraftigt.vx skrev:2470876Har försäkringarna ökat i pris, 1983 betalade jag 3 600:- helförs halvårspremie för en BMW R100S. Jag kan inte tänka mej att en liknande hoj skulle kosta ca 11 000:-/halvår idag??
Snacka om att vara påläst.
UltraMarine skrev:2470773Hur kan du vara påläst i något som ännu inte införts?
Hur kan du veta vilka premier ett försäkringsbolag kommer att sätta för en sporthojägare?
Om du nu är arbetsgivare så borde du känna till att företagen inte har något intresse i att ha en låg arbetslöshet eftersom då ökar löner mer och snabbare!
Dessutom byter fler jobb och oftare, vilket inte alltid är positivt...
Avregleringen av bilförsäkringarna skedde inte för att spara in pengar till statskassan vilket är en stor skillnad mot nu.
Jag tror att eu-medlemskapet har tvingat fram avregleringar oavsett vem som sitter i regering men jag hittar inget om att så skulle vara fallet med trafikförsäkringen...
Man har avreglerat många områden för man har trott att ökad konkurrens skulle gagna kunden men som de flesta märkt så funkar det inte alltid.
vx skrev:2470876Har försäkringarna ökat i pris, 1983 betalade jag 3 600:- helförs halvårspremie för en BMW R100S. Jag kan inte tänka mej att en liknande hoj skulle kosta ca 11 000:-/halvår idag??
Snacka om att vara påläst.
Zilversurfer skrev:2470925Att uttala sig om att få in pengar till statskassan är lite plumt. Alla nya skatter/avgifter som tillkommit och höjts under Socialdemokraternas tid har givetvis tillkommit för att finansiera utgifter.
Uttalande från Elizabeth Nyström (m)
andre vice ordförande i trafikutskottet, jag utgår från att beräkningar som gjorts stämmer ganska bra.
Vad har du fått det ifrån att arbetsgivare inte vill ha låg arbetslöshet, nämn EN företagsledare som någonsin uttalat sig om detta? Jag betalar gärna extra för en kompetent person som sköter sina arbetsuppgifter.
En person byter sällan arbete för löneskillnad, det är alltid en kombination med lön/trivsel. Vid alla undersökningar som gjorts, är trivsel på företaget den viktigaste parrametern.
Att skylla, eller tro att EU är ont till allt, är fel. Socialdemokraterna lurade 100 000 - tals småsparare att köpa Telia Aktier, och övervärderade företaget med 30% enligt börsanalytiker. Men det var ett bra sätt att få in lite extra pengar i statskassan, men på andras bekostnad.
Hur många område har avreglarats?
Mv//ZS
BMW klubben!!! BMW priser. Jag betalde 4500.- hel/hel för en GSXR750 1995, idag skulle en GSXR 750 om jag var vid samma ålder gå lös på 25-35' i ZON 1.
Jag har ägt sport hojjar sen 80-talet, och har sett vilken prisökning det blive bara dom senaste 5 åren! Om du inte märkt detta, så undrar jag vilken planet du kommer ifrån.
Hårding skrev:2470995
Hur som helst får vi väl hoppas på det bästa och att det går bra för sverige fortsättningsvis med vem som än styr kossan
zeetX skrev:2468842Räkna inte med att avdrag för resa till jobbet kommer att finnas kvar i den utsträckning det hittills har funnits.
Med en blå regering så kommer förhoppningsvis skolan att rätas upp så att fler lämnar den med tillräckliga kunskaper, t ex i vårt viktigaste kommunikationsmedel, språket.Eureka skrev:2468482
Synd att människor röstar utan veta vad det är dem röstar på, det kommer slå hårt är min gissning mot oss "dödliga" människor.
Tjänar du 40-50.000 + i månaden så berörs man ju inte av sådant här heller och det är väl de personerna blå regieringspolitik vänder sig till inte oss vanliga.
Zilversurfer skrev:2470593
Det märks att direkt på lästa är ni inte, en TF för MC kommer öka med 200 - 1000:-/år beroende på ålder och var ni bor.
Hårding skrev:2470995Nu är du lite blåögd, givetvis ställer de inte upp och säger det i Rapport men lite arbetslöshet är nog ganska bra för företagen eftersom det blir ganska lättare att hålla tillbaka löneökningar och andra krav om man vet att personalen inte lätt kan kliva över gatan till ett nytt jobb eller har jag fel...
Angående Telia kan nog inte enbart regeringen skyllas för den allmäna aktiehysterin som rådde utan de tog väl precis som vanligt hjälp av experter som värderade bolaget, själv tycker jag det är bra att de fick in så mycket som möjligt när de säljer ut "vårt gemensamma" företag, ingen var tvungen att köpa aktien eller hur?
Avregleringar som skett är väl bland annat
Finans och försäkring
El
Taxi
Tele
Vilka som gett oss bättre och billigare leverna tvistar nog de lärde om
Hur som helst får vi väl hoppas på det bästa och att det går bra för sverige fortsättningsvis med vem som än styr kossan
woodii skrev:2410023Ja dyrt är det, men undra om det blir billigare med Moderaternas förslag??
NOT!
PS. Det känns rätt egoistiskt att tänka - aaa va fan jag är ändå över 30 och tjänar fett så det drabbar inte mig....
Vi följer utgången av detta med stor spänning
elwe skrev:2471234Med en blå regering så kommer förhoppningsvis skolan att rätas upp så att fler lämnar den med tillräckliga kunskaper, t ex i vårt viktigaste kommunikationsmedel, språket.
Eureka skrev:2471538jag jobbar med händerna och anser skolan kan avskaffas med ett antal läsår!
Låt folk få komma ut och jobba och lära sig jobben inte läsa sig till ett jobb!
Gå som lärling, det är så man lär sig och blir bra på ett jobb!
DET ÄR FAKTA!
Ja, kanske kan man korta ner skoltiden något, men det förutsätter ju att man lär sig i lite högre takt medan man är där, vilket iofs inte är omöjligt alls.Eureka skrev:2471538jag jobbar med händerna och anser skolan kan avskaffas med ett antal läsår!
Låt folk få komma ut och jobba och lära sig jobben inte läsa sig till ett jobb!
Gå som lärling, det är så man lär sig och blir bra på ett jobb!
DET ÄR FAKTA!
Baseras på Phillips-kurvan, va? Gäller de sambanden fortfarande?Mr Magsnus skrev:"NAIRU, Non-Accelerating Inflation Rate-of-Unemployment, jämviktsarbetslöshet. Ett begrepp som används av vissa ekonomer för den lägsta arbetslöshetsnivå som inte ökar inflationen. Nivån har för Sverige i början av 2000-talet beräknats till 3 % öppet arbetslösa."
http://sv.wikipedia.org/wiki/NAIRU
Bingo skrev:2471701Baseras på Phillips-kurvan, va? Gäller de sambanden fortfarande?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|