Farstamannen skrev:2468606Din V70 kommer procentuellt få en mindre ökning av försäkringspremien än en Micra från -82, om du nu inte sitter på en T5, R eller annan "högrisk-V70".
Vad är det som är så svårt att förstå?
I dagens läge betalar inte trafikförsäkringen för sjukhuskostnader (miljonbelopp vid en allvarlig olycka) + rehabiliteringskostnader (inga småpengar här heller) + inkomstersättning vid sjukskrivning (oj, detta kostade också pengar).
Kostnaden för en kvaddad bil är INGENTING jämfört med dessa kostnader.
Därför är idag en Micra -82 billig att försäkra, då den endast är tvungen att stå för skador på den andra bilen.
Dessa förhållanden i försäkringspremie mellan bilar kommer ändras helt då högriskbilar i personskade-synpunkt kommer få mycket högre premie.
Jag röstade inte blått, jag röstade blankt och jag hatar alla politiker.
Jag hatar även förslaget då jag tycker det är dåligt genomtänkt och endast till för att få bort hojåkare från vägen.
Men bara för att jag hatar förslaget så betyder det inte att det inte kommer genomföras, så varför inte inse att det är verklighet och börja planera för framtida kostnader istället för att sitta och grina?
Mvh Nicklas.
Säg hoppa och du hoppar ?
Man får väl komma på ett sätt att utnyttja systemet, mer svartjobb kanske är framtiden för att ha råd med det man vill göra!
Jag har 8 mil fram & tillbaka / dag för att komma till jobbet och hem, hur skall man börja plannera ?
Ingen som grinar men man får väl för fan ha åsikter !