Moderaternas trafikförsäkringspolitk

Finnishstallion

Carpe cerevesi
Gick med
14 Jan 2006
Ort
slampus
Hoj
sv 650- 01
Då var ökningen av mc förare skjuten i sank pga alliansens valseger. finns inte många unga som kommer ha råd med en mc. Pengar över i fickan från annat. Jävla skitsnack. Alla kan väl räkna hur ekonomin ser ut när det gäller mc åkningen i framtiden så vi kan visa :arsele till det här förslaget. Förhoppningsvis har jag fel, men tvivlar starkt.
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Finnishstallion skrev:
2467671 Då var ökningen av mc förare skjuten i sank pga alliansens valseger. finns inte många unga som kommer ha råd med en mc. Pengar över i fickan från annat. Jävla skitsnack. Alla kan väl räkna hur ekonomin ser ut när det gäller mc åkningen i framtiden så vi kan visa :arsele till det här förslaget. Förhoppningsvis har jag fel, men tvivlar starkt.

Vänsterkartellen har tagit för vana att ljuga om vad Alliansen ska förändra om de får makten.
Läs förslagen själva!

Det är för övrigt så att vi vunnit nu så ni kan sluta med skrämselpropagandan!

Sverige vann! :tummenupp :tummenupp :tomten
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
zykl0n skrev:
2467684 Vänsterkartellen har tagit för vana att ljuga om vad Alliansen ska förändra om de får makten.
Läs förslagen själva!

Det är för övrigt så att vi vunnit nu så ni kan sluta med skrämselpropagandan!

Sverige vann! :tummenupp :tummenupp :tomten

Så du tror verkligen att sägen en 25åring på gixxer 1000 endast får 200 spänn i premie ökning.

Måste också påpeka att denna grupp till stor del är försäkrade hos folksam som har premier folksam går bak på, säg att dom skulle fixa till detta och hamnat i samma klass som trygghansa med mera och en dubblering av trafikförsäkringen på det, då är det major fuck up för oss som tillhör den kategorin.

Folksams premier är inte propertionerliga mot riskgruppen utan borde vara högre. Att jämföra med en sådan premie är felaktigt. Detta är inget argument för att premien skall dubbleras eller mer, det är redan konstaterat, men att det kan komma att bli ännu värre.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Politiker är fan bland det värsta jag vet. Förstår inte att så inkompetenta människor kan få så mkt makt????

Visst kan vi höja trafikförsäkringen hur mycket som helst, men då ska ta mig fan alla alkoholister och rökare få pröjsa för sig. Varför har vi ingen nollvision när det gäller rökning och alkohol? Lär ju inte va färre som dör pga det än vad som dör i bil och mc-olyckor.

Sen kan man ju tycka att politikerna skulle få smaka på vad deras beslut innebär. Ta bort tjänstebilarna och taxiresorna, låt dom betala för sina transportmedel.

Om man inte lever med samma förutsättningar som det svenska folket, hur ska man då kunna fatta beslut om vad som är bäst för svenska folket?
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
MackeNo1 skrev:
2467750 Politiker är fan bland det värsta jag vet. Förstår inte att så inkompetenta människor kan få så mkt makt????

Visst kan vi höja trafikförsäkringen hur mycket som helst, men då ska ta mig fan alla alkoholister och rökare få pröjsa för sig. Varför har vi ingen nollvision när det gäller rökning och alkohol? Lär ju inte va färre som dör pga det än vad som dör i bil och mc-olyckor.

Sen kan man ju tycka att politikerna skulle få smaka på vad deras beslut innebär. Ta bort tjänstebilarna och taxiresorna, låt dom betala för sina transportmedel.

Om man inte lever med samma förutsättningar som det svenska folket, hur ska man då kunna fatta beslut om vad som är bäst för svenska folket?

*håller med.. Jordens jävla avskum..likaså alla som går på deras lögner* :argpådato
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Ni måste tänka er in i deras situation:

Moderater/Alliansen består mestadels av Medelinkomsttagare och jag misstänker att hoj-ägar-antalet är väldigt lågt.
De ska sänka skatten med ett 1000kr-avdrag och behöver ta pengar nånstans och då väljer dom bla lösningen med trafikförsäkringen.
Själva drabbas dom inte mycket och de ser en stor lösning på problemet med kraschande motorcyklister på samma gång.
Antalet motorcyklister är så lågt så de är inte heller nåt att ta hänsyn till ur opinionsynpunkt.

Så ondskefullt är det inte utan ganska smart egentligen. De flesta billister känner skadeglädje eller bryr sig inte att sporthojåkare drabbas av kraftiga premiehöjningar.

Ljuger gör inte politiker eftersom såna som janne josefsson&co gillar att gräva upp felsteg även om de är små...
Göran Persson blev konfronterad med bluff-insändare som han gjorde i sin ungdom av fd kollegor "vänner" som tjallade...
Lögner kommer alltid fram, förr eller senare...

Inkompetenta kan man inte generellt kalla dom - däremot kanske många med kompetens ger upp för att de inte står ut med spelet och maktkamperna så kvar blir lismande rövslickare som har kompetens att manövrera ut andra till sin egen fördel. Såg på TV ett program om Reinfeldt och hur han nästan mobbades ut av övriga moderater.
 

IronMike

Guest
Dom får gärna höja min trafikförsäkringspremie x3 om de höll övriga löften ang jobb, vård, trygghet/fler poliser & ordning å reda, samt få bukt med det ruttna bidragssamhället vi lever i.

Dock kommer jag åka utan försäkring, aldrig haft mer än trafik på mina fordon. Och jag kan lika gärna åka utan förs. helt och hållet :)
 

Richi_rich

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
R1-99
Dock kommer jag åka utan försäkring, aldrig haft mer än trafik på mina fordon. Och jag kan lika gärna åka utan förs. helt och hållet :)

Ja det låter ju genomtänkt...:va Det blir kul för dig när du har smällt in i sidan på en bil för en halv miljon. Om du är vållande till olyckan så blir du ersättningsskyldig för hans bil som du säkert redan förstår... Då blir det aldrig nåt mer hojåka för din den i det här livet. :arsele
 
Last edited:

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
avfartsgatan skrev:
2466227 Okej, men hur blir det med extremhögrisktagarna, en grupp som vi tjugoåringar som kör sporthoj tillhör, för jag antar att det inte hjälper att säga att man kör lugnt för att få en lägre premie?
Förhoppningsvis så skaffar ni er en mindre hoj o orsakar mindre olyckor o kostar skattebetalarna mindre pengar o sen när ni blivit äldre o mer mogna har råd o köra stora 1000cc utan att (dom yngre) höjer din då blivande försäkringskostnader.

Finns ju vissa orsaker för att en i 20-25års åldern inte borde köra supersporthojar.



.../Yoshi
 

samzon

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
åkersberga
Hoj
Triumph speed 4 +blue monster
Handlar livet bara om hojåkning och trafikförsäkringar?? om man tycker att det är bra att ligga i soffan eller sitta i Skärholmen med sitt radband istället för att göra ett hederligt dagsverke så va det bättre med sossarna men vi som lever i verkliga livet kanske tycker annorlunda :va Näe jag är innerligt trött på att betala världens högsta skatter och veta att en brottsling får bättre mat i finkan än mina barn i skolan nu jäklar ska det rensas upp i bidrags träsken :mad:
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
samzon skrev:
2467867 Handlar livet bara om hojåkning och trafikförsäkringar?? om man tycker att det är bra att ligga i soffan eller sitta i Skärholmen med sitt radband istället för att göra ett hederligt dagsverke så va det bättre med sossarna men vi som lever i verkliga livet kanske tycker annorlunda :va Näe jag är innerligt trött på att betala världens högsta skatter och veta att en brottsling får bättre mat i finkan än mina barn i skolan nu jäklar ska det rensas upp i bidrags träsken :mad:

Och du tror på allvar att dina ungar kommer få bättre mat?
Tydligen tycker du att det är rätt att våra sjuka och gamla ska ha mindre pengar att röra sig med, nivåerna ska sänkas även här.

Jag lever även jag i verkliga livet med bra inkomst, är nog en vad högerpolitiken anser vara en vinnare men jag är humanist och tänker på de svaga i samhället, dessa är inte hjälpa av slopad förmögenhetsskatt m.m.
Hojförsäkringen skiter jag i, betalar gärna lite mer om det är motiverat

Men nu ska det bli spännande och se hur länge Aliansen håller, för att det kommer att bli osämja i högerblocket är jag övertygad om och väljarna som valde högern beroende på missnöje med Persson lär nog inte göra om misstaget om fyra år
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
MackeNo1 skrev:
2467750 alla alkoholister och rökare få pröjsa för sig. ??

Undrar vem som är inkompetent? Rökare (ej själv, så har jag det sagt) betalar med råge sina kostnader via tobaksskatten, staten har budgeterat en skatteinkomst på 9 miljarder svenska kronor för 2006. I rena sjukvårdskostnader står
rökarna för 2,2 miljarder svenska kronor per år. Sen bör det givetvis tilläggas några miljarder för till exempel dödfall, förtidspension och sjukskrivningar. Men kontot är fortfarande plus.

Vill inte ens ge mig in och tycka till om ditt utalande angående Alkoholister..Vad tror du vi betalar i alkoholskatt varje år? Jo, statens inkomst av alkoholskatt uppgick till cirka 10 miljarder svenska kronor 2005. Det betalar iallafall Alkoholisternas kostnader. Dom stora kostnaderna för alkohol ligger mer på vanliga svensson´s som super hjärnan i bitar på helgen och vandaliserar/misshandel/rattfylleri/dråp/mord etc, etc.

Tänk till innan du smutsar ner andra människor i dina uttalande!
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Varför lägger ni energi på att bråka nu?
Nu har vi ju en chans att se hur det blir, eller hur.

Ingen kan ju med gott samvete säga att Sverige styrts så bra att det inte var värt att prova något annat.
Sedan kan det ju vara lite surt för dem som satsat hela sin trovärdighet i påståendena att allt kommer att gå åt h-e om inte kommunisterna finns med i regeringen ... Tänk om ni har fel!?!?!?!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Zilversurfer skrev:
2468081 Undrar vem som är inkompetent? Rökare (ej själv, så har jag det sagt) betalar med råge sina kostnader via tobaksskatten, staten har budgeterat en skatteinkomst på 9 miljarder svenska kronor för 2006. I rena sjukvårdskostnader står
rökarna för 2,2 miljarder svenska kronor per år. Sen bör det givetvis tilläggas några miljarder för till exempel dödfall, förtidspension och sjukskrivningar. Men kontot är fortfarande plus.

Vill inte ens ge mig in och tycka till om ditt utalande angående Alkoholister..Vad tror du vi betalar i alkoholskatt varje år? Jo, statens inkomst av alkoholskatt uppgick till cirka 10 miljarder svenska kronor 2005. Det betalar iallafall Alkoholisternas kostnader. Dom stora kostnaderna för alkohol ligger mer på vanliga svensson´s som super hjärnan i bitar på helgen och vandaliserar/misshandel/rattfylleri/dråp/mord etc, etc.

Tänk till innan du smutsar ner andra människor i dina uttalande!



Ok, om du har stenkoll på alla siffror så kanske du kan berätta för oss mindre vetande hur mycket staten tjänar/förlorar på bensin/diesel och fordonsskatt?

Om rökarnas tobaksskatt går till att betala deras sjukhusvistelser så borde väll även bensinskatten gå till att betala bilisters/motorcyklisters sjukhusvistelser? Givetvis ska vägar underhållas osv för samma pengar, men det finns inte en chans att alla skattade pengar går till det i dagens läge.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Zilversurfer skrev:
2468081
Vill inte ens ge mig in och tycka till om ditt utalande angående Alkoholister..Vad tror du vi betalar i alkoholskatt varje år? Jo, statens inkomst av alkoholskatt uppgick till cirka 10 miljarder svenska kronor 2005. Det betalar iallafall Alkoholisternas kostnader. Dom stora kostnaderna för alkohol ligger mer på vanliga svensson´s som super hjärnan i bitar på helgen och vandaliserar/misshandel/rattfylleri/dråp/mord etc, etc.

Tänk till innan du smutsar ner andra människor i dina uttalande!

Det är bra. Första steget till tillfrisknande är att själv inse sin alkoholism :D
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Richi_rich skrev:
2467861 Ja det låter ju genomtänkt...:va Det blir kul för dig när du har smällt in i sidan på en bil för en halv miljon. Om du är vållande till olyckan så blir du ersättningsskyldig för hans bil som du säkert redan förstår... Då blir det aldrig nåt mer hojåka för din den i det här livet. :arsele

Fel, där försäkring saknas går TFF in och betalar. Du vet dem som skickar såna där svindyra brev när man missat några dagars försäkring tex vid köp av ny hoj... Vet tyvärr fler som tänkt som IronMike men inte vågat skriva det här.

Sen kan TFF eventuellt kräva tillbaka pengar, men de summorna är inte i närheten av några halva miljoner.

elwe skrev:
2468117 Det är bra. Första steget till tillfrisknande är att själv inse sin alkoholism :D

Får tacka för dagens första garv... :D
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jaha... Så skjuts ekonomin i sank. Förmodligen kommer hojstölderna och skenförsäkringarna att öka ännu mer nu när inga ungdomar har råd att köra eget längre. Att de skulle köpa äldre hojar istället tror jag inte på. Image är en stor del av ungdomars hojåkande.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Suomalainen skrev:
2468121...Sen kan TFF eventuellt kräva tillbaka pengar, men de summorna är inte i närheten av några halva miljoner.
Men dom lär ju kräva den som vållat olyckan på det DOM fått betala ut.
Det lär ju iaf bli dyrare än att åka med trafikförsäkring, dessutom är det (väl:va ) olagligt att åka utan trafikförsäkring.
Då borde man få vissa problem med lagens långa arm...



.../Yoshi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top