Kongo
Men gasa sa jag!!!
Nu går jag och röstar blått! Hoppas VERKLIGEN för sveriges framtid att vi får fira ikväll!
zykl0n skrev:2465448200kr kanske.
De pengarna får du tillbaks med råge på andra sänkningar.
Kongo skrev:2466149Nu går jag och röstar blått! Hoppas VERKLIGEN för sveriges framtid att vi får fira ikväll!
Ullis skrev:2466169Klippt från Moderaterna.se
Varför föreslår moderaterna att kostnaderna för sjukskrivningar överförs till trafikförsäkringen?
Svaret är: Våra tankegångar bakom förslaget att överföra kostnaderna för sjukskrivningar efter trafikolyckor från sjukförsäkringen till trafikförsäkringen är flera.
Först och främst gör vi en prioritering i att minska subventioner av det här slaget. I stället väljer vi att sänka skatten på arbete. Därtill kompenserar vi bilisterna genom att sänka bensin- och dieselskatterna, inledningsvis med 15 respektive 30 öre per liter, samt höja reseavdraget till 20 kronor per mil. Vi vill också göra betydande väginvesteringar och säger nej till biltullar. Det innebär att vår politik ger plus i plånboken för människor.
Det finns också andra skäl till att vi vill genomföra förändringen. I dag är kopplingen mellan de risker människor utsätter sig för i trafiken och kostnaderna för försäkringspremien för liten.
Själva kostnadshöjningen som förslaget leder till är sedan inte så hög som en del hävdar. För lågriskbilister handlar det om mindre än 40-50 kronor per månad och för de med hög risk runt 290 kronor per månad. Viktigt att poängtera är också att sjukvårdskostnaderna inte påverkas, utan enbart sjukskrivningskostnaderna.
Förslaget är inte heller nytt, utan har funnits med i cirka 10 år. Även andra borgerliga partier har liknande förslag och tanken finns med även i en nyutkommen utredningen från regeringen, men då utan kompensation i form av skattesäkningar.
avfartsgatan skrev:2466227Okej, men hur blir det med extremhögrisktagarna, en grupp som vi tjugoåringar som kör sporthoj tillhör, för jag antar att det inte hjälper att säga att man kör lugnt för att få en lägre premie?
Ullis skrev:2466094Vilken jävla soppa detta är. Sitter här & har fortfarande inte bestämt mej
Skulle behövt en sida med ALLA fakta från de olika partierna, med rubriken LÄTTLÄST & LÄTTFÖRSTÅTT för BARN!!!
avfartsgatan skrev:2466227Okej, men hur blir det med extremhögrisktagarna, en grupp som vi tjugoåringar som kör sporthoj tillhör, för jag antar att det inte hjälper att säga att man kör lugnt för att få en lägre premie?
Ja, jag vet. Du är inte den första att läsa fel. I de inre, bättre vetande kretsarna, så läser mina knuttekompisar: BSA Janne.Ullis skrev:2466125Inget illa ment, men varje gång jag kollar på ditt nick så läser jag bajsjanne
Nu är det klart! Tack för det svenska folket!Gabor skrev:2466191Skåla å skråla...
Mares skrev:2467433
Till er andra
hi hi
UltraMarine skrev:2467463Du menar till oss sporthojjare?
Vi som förnyar försäkringen nu till hösten har väl ett år till med gamla premien...
Kanske så hinner de inte med ändringarna förräns 2008 och då har vi kanske 2år till...
Mares skrev:2467492Nä inte till sh:are
Om man prioriterar saker och ting så kommer det att gå.
Och sedan är det bara ett förslag, och förmodligen ligger det inte högst upp på listan av saker som ska göras om det ens kommer gå igenom
UltraMarine skrev:2467544Jag är rätt övertygad om att "vi" prioriterar rätt hårt redan nu...
Jag pratade med en ung R1 ägare på en bankörning i augusti och han berättade att han ställde av och på hojjen för enskilda dagar!
Mares skrev:2467492Nä inte till sh:are
Om man prioriterar saker och ting så kommer det att gå.
Och sedan är det bara ett förslag, och förmodligen ligger det inte högst upp på listan av saker som ska göras om det ens kommer gå igenom
Mares skrev:2467561men man ska köra det man har råd med och inte låta andra betala.
jag har t.ex inte råd att köra en R1 och därför kör jag inte en även fast jag skulle vilja det. Min lösning är att bygga en egen hoj av en gammal gsx som jag vill ha den och få en blillig försäkring, jag vet att den inte kommer bli lika bra som en R1 men jag kommer ha råd att köra den iaf.
Jag kan inte säga att mitt hjärta brister. Killen får köpa sig en hoj som kostar mindre helt enkelt. Det är precis samma princip som för mycket annat.UltraMarine skrev:Jag pratade med en ung R1 ägare på en bankörning i augusti och han berättade att han ställde av och på hojjen för enskilda dagar!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|